کد خبر: ۴۷۹۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
شاقول هاشمی برای سنجش «خدشه ناپذیر بودن» انتخابات؛

دیگی که برای من نجوشد، نباید برای بقیه هم بجوشد!

اگر «پسته» بخورید و اجل تان هم هنوز نرسیده باشد، آن قدر زنده خواهید ماند تا در زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی ، بیشتر از آن چه که تا الان، تناقض دیده اید را مشاهده کنید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ اگر «پسته» بخورید، سیگار نکشید، از تغذیه و امکانات خوب برخوردار باشید و از همه مهم تر اگر اجل تان هم هنوز نرسیده باشد، آن قدر زنده خواهید ماند تا در زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی ، بیشتر از آن چه که تا الان، تناقض دیده اید را مشاهده کنید. او که سابقه اش در فتنه 88 با آن خطبه های نماز جمعه ای که با سوت و کف فتنه گران همراه شده بود، برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد ماند، این روزها رویه دیگری را پیش گرفته است. هاشمی دیروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان، گفته است: «اگر جمله «رای مردم حق الناس است» که برخاسته از اجتهاد سیاسی مقام معظم رهبری است، تبدیل به فرهنگ سیاسی شود، دیگر به هیچ انتخاباتی خدشه وارد نخواهد شد»

اما نگاهی به اصول برجسته مواضع هاشمی در دو انتخابات ریاست جمهوری 88 و 92 به خوبی گواه تناقضات رفتاری او است. در سال 88 رای مردم همراه با احمدی نژادی بود که سر سازگاری با هاشمی را نداشت. لذا تمام خانواده هاشمی برای رای نیاوردن او بسیج شدند. اما وقتی مشخص شد که مردم باز هم احمدی نژاد را به عنوان رئیس جمهور می خواهند، بازی خطرناکی در کشور ایجاد شد که هاشمی و فرزندانش هم در آن خوش درخشیدند.

«عفت مرعشی» در روز رای گیری مردم را به آشوب خیابانی دعوت کرد، «فائزه» در خیابان ها سبزها را تنها نگذاشت و «مهدی» هم چمدانش هایش را بست تا برای یک ماموریت کاری به لندن برود تا آب ها از آسیاب بیفتد! «محسن» هم هم چنان در خاطره نوستالژیک خطبه های نماز جمعه «پدر» مانده بود و فیلم آن را از صفحه اول سایت هاشمی پائین نمی آورد تا مبادا کسی گمان کند که «پدر» به نفع نظام تغییر موضع داده است. داستان مواضع خانواده هاشمی در فتنه 88 واقعا از حوصله این نوشته خارج است.

اما در انتخابات 92 وقتی روحانی که همیشه مورد علاقه هاشمی بوده، با رای 50.07 درصدی مردم رئیس جمهور ایران شد، هاشمی انتخابات ایران را دموکراتیک ترین انتخابات جهان دانست و این در حالی بود که مسئولان برگزاری انتخابات، همان کسانی بودند که سال 88 انتخابات را برگزار کرده بودند. نظام هم تغییر نکرده بود. اما یک تغییر بزرگ اتفاق افتاده بود؛ گزینه مطلوب هاشمی رای آورده بود!

هاشمی در حالی از ضرورت فرهنگ شدن جمله رهبری در خصوص حق الناس بودن رای مردم سخن گفته است که سال ها است این جمله برای مردم یک فرهنگ سیاسی عمیق بوده و هست. اگر کسی در این میان، از این فرهنگ عدول کرده، هاشمی بوده است که در فرهنگ مردم تشکیک کرده.

شاید بهترین پاسخ به این جمله هاشمی، با تغییر جمله خود او صورت گیرد: «اگر گزینه ای که مطلوب هاشمی رفسنجانی باشد به ریاست جمهوری ایران برسد، دیگر به هیچ انتخاباتی خدشه وارد نخواهد شد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرادي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
2
خودمونيم بنده خدا بد هم نميگه.انتخابات سال 88 آنچنان هم پاك نبود.
farhad
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
من توصیه میکنم صحبت های مقام معظم رهبری در موردآقای هاشمی اونم یکسال پس از فتنه 88 برای چندین بار مطالعه کن اگرچه مطمئنم شماسر مواضع خودتون هستید(«آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ -یعنی ۵۲ سال قبل- ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‏‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثر‌ترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‏‌ای درست کرده باشد. این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.»)
علیرضا
در همه دوران ها امثال طلحه و زبیرها همیشه بوده اند .
فیروزآباد فارس
Singapore
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
عاقلان دانند ماست کیلویی چند است
مهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
ملاک وضعیت حال افراد است نه سابقه آن ها. حضرت امام منتظری را هم بعد از عمری مجاهدت با لحنی تحقیر آمیز کنار گذاشتند. رفسنجانی هم با وضعیت حالش باید سنجیده شود، اینکه چند سال مبارزه کرده و چه ها کرده چه ربطی دارد به اینکه مواضع متناقضش مورد تحلیل قرار نگیرد؟ چه حقی برایش ایجاد میکند که اقدام به کودتا کند؟ چه حقی برایش ایجاد میکند که اموال بیت المال را با کمک پسرش بچاپد و برای شورش و کودتا مورد استفاده قرار دهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
هاشمي بسيار علاقمند قدرت است بگذاريد چند صباحي خوش باشد
جرس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
شیرازه جون این حنابست ها دیگه رنگی نداره!!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
0
با ياري خداوند زمينه ظهور راي مردم از اعتدال شروع شده است