کد خبر: ۴۷۹۱۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲

نامه یک روستایی به استاندار فارس+متن نامه

جناب آقای دکتر احمدی؛ شما درحالی به روستاهای محروم و دور افتاده در نقاط مختلف استان سفر میکنید و پای درد دل هموطنانمان مینشینید که فرماندار ممسنی تاکنون نه تنها هرگز پای به این روستای محروم تحت مسوولیتش نگذاشته؛ بلکه چند سال است فرماندار این شهرستان بودجه آب شرب و جاده مذکور را از لیست اعتبارات شهرستان حذف و در مناطقی صرف می نماید که درمسیرعبور مسئولین استانی و کشوری است.
به گزارش شیرازه، متن زیر را یکی از مخاطبین شیرازه ارسال کرده است که به صورت زیر منتشر می شود.
برادر ارجمند جناب آقای دکتر سید محمد احمدی
استاندار محترم استان فارس

باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان در دستگاه های اجرایی؛ احتراما به استحضار عالی میرساند؛ این چند سطرمرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور ساکن روستای بلندو تنگ خاص از توابع بخش جاوید شهرستان نورآباد ممسنی است؛ که امید است با بذل عنایات حضرتعالی و نظر مساعد سایر مسئولین استانی و شهرستانی از این فلاکت رهایی یابند و توجهات حضرتعالی به این سکنه؛ زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد. اما غرض از نگارش این سطور این است که؛ با توجه به تبعیض های ناروا که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده روستای بلندو گردیده است، نظر حضرتعالی و دیگر مسئولان را ؛ جهت احیاء حقوق و برپایی عدالت به نکات ذیل جلب می نماییم. لذا انتظار می رود مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
جناب آقای دکتر احمدی؛ محضر حضرتعالی معروض می داریم، روستای بلندو تنگ خاص به عنوان دورافتاده ترین روستای شهرستان نورآبادممسنی، به رغم برخورداری از منابع طبیعی، از مشکلات و تنگناهایی رنج می برد که ضرورت دارد با سیاست گزاری؛ برنامه ریزی بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود. روستای بلند و در محرومیت و نبود امکانات به سر می برد. به رغم آنکه خدمات نظام مقدس اسلامی، غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است ، اما روستای بلندو از قافله پیشرفت دور مانده و نیازهای مردم شریف این دیار بی پاسخ مانده است. هم اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ نبود آب شرب بهداشتی در روستا؛ نبود امکانات آموزشی؛ نبود راه مواصلاتی؛ نبودامکانات بهداشتی و درمانی؛ بیکاری جوانان؛ به خصوص اغلب تحصیلکردگان؛ عدم گازرسانی به روستا؛ نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، ورزشی و تفریحی؛ نداشتن طرح هادی روستایی و ده ها مشکل ریز و درشت دیگرِ زیرساختی و زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

استاندار محترم؛ ما ساکنین این روستا از بی مهری دستگاههای اجرایی اعم ازشهرستان و استان گله مندیم. علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده ؛ متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
جناب آقای استاندارشایسته است حضرتعالی مطلع شوید، در این گوشه از استان فارس؛ روستایی واقع است که احداث جاده ۴۰ کیلومتریش سالهاست بطول انجامیده و علیرغم دوندگی های بیش از 15 سال اهالی به ادارات شهرستان ممسنی و استان فارس تاکنون هیچ نتیجه ای جز مهاجرتهای بی رویه به شهر نداشته است. مرگ زنان و فرزندان ما درحالی مقابل چشمانمان رقم میخورد که جاده و ماشینی برای انتقال ساکنین وجود ندارد. این درحالیست که درطول روز دستان مادران و پدران چشم نگران ؛ رو به سوی آسمان بلند است که دراین مدت اتفاقی برای اعضای خانواده آنها نیفتد.
جناب آقای دکتر احمدی؛ شما درحالی به روستاهای محروم و دور افتاده در نقاط مختلف استان سفر میکنید و پای درد دل هموطنانمان مینشینید که فرماندار ممسنی تاکنون نه تنها هرگز پای به این روستای محروم تحت مسوولیتش نگذاشته؛ بلکه چند سال است فرماندار این شهرستان بودجه آب شرب و جاده مذکور را از لیست اعتبارات شهرستان حذف و در مناطقی صرف می نماید که درمسیرعبور مسئولین استانی و کشوری است.

جناب آقای دکتر احمدی ، آیا چنین روستایی حق برخورداری از یک مدرسه راهنمایی را ندارد؟ آیا احداث یک مرکز درمانی حتی بصورت سرپائی خواسته زیادی اهالی این روستا است؟ محصولات باغی و دامی این منطقه تامین کننده بخشی از نیازهای استان میباشد؛ اما بدلیل همین بی تدبیری ها و عدم وجود جاده مناسب جهت انتقال به بازار؛ هرگز به دست کسی نمیرسد و اهالی نیز رغبت خود را برای نگهداری باغات ازدست داده و هزینه های آن را نمیتوانند تحمل نمایند.
آقای استاندار شایسته است بدانید؛ اگر اهالی روستای بلندو امروز حتی از یک شبکه تلویزیونی برخوردار نیستند تا بدانند درجریان انتخابات چه کسانی کاندیدای ریاست جمهوری شده اند و برای اینکه بدانند نامزدهای ثبت نام شده چه کسانی هستند باید تا روز انتخابات صبر کنند تا صندوقها و لیست داوطلبین به روستا برسد تا اینگونه مطلع شوند؛ اگر آب چشمه های جوشان این منطقه به رودخانه فهلیان سرازیر می شود در حالی که این روستا ازآب شرب لوله کشی شده برخوردار نیست، اگر فرزندانمان فقط اجازه دارند تا پنجم ابتدایی تحصیل نمایند و به علت نبود مدرسه؛ برای ادامه تحصیل باید ازروستا مهاجرت نمایند، اگر یک مرکز درمانی در این منطقه وجود ندارد؛ اگرمحصولات باغی ما به دلیل نبود جاده به هیچ کجا نمیرسد و بخاطر هزینه بالای انتقال حاضرمیشویم روی درختان خراب شوند اما آنها را نچینیم، اگر احشام اهالی بدلیل بیماریهای مختلف و بدلیل اینکه هیچ دامپزشکی درطول سالهای گذشته حتی یک سفر به روستانداشته و…حرفی نیست و گلایه ای نداریم. تنها خواسته ی ما احداث جاده نیمه کاره ای است که سالهاست بطول انجامیده و درحالیکه طی همین مدت هزاران کیلومتر جاده چند بانده و بزرگراه درکشور و استان فارس احداث شده؛ اما این جاده به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسؤلین بومی و غیر بومی شده است. بگذاریم و بگذریم؛که هر چه هست شرح محرومیت است، محرومیتی که شاید حضرتعالی نیز بر آن واقف باشید و این نوشته ها فقط از باب یاد آوری است.

از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت اسفباری در این روستا حکمفرماست؟ تا کی باید روستای بلندو تازیانه عقب افتادگی بر گرده اش بخورد؟
جناب آقای دکتر احمدی؛ توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات دولتی درسالهای گذشته، به رغم افزایش درآمدهای دولت های گذشته ؛ موجب عدم پیشرفت روستای بلندو شده است. مردم زجرکشیده و محروم روستای بلندو که تکیه گاهی جزء مسئولان دلسوز به نظام ندارند درمقابل این بی مهری ها چه بگویند؟ جزء اینکه بگویند، آقای استاندار به داد بیچارگان برسید، علمای عظام با عنایت به سخن پیامبر اکرم (ص): ((هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست )) به داد مظلومان برسید ، مسئولان محترم اجرایی دلسوز به نظام ، به داد این محرومان برسید. لذا خواهش و استدعای بسیارعاجزانه اهالی این روستا از حضرتعالی و دیگر مسئولان عزیز استان و شهرستان این است در اسرع وقت تدابیر و تمهیداتی را برای رهایی مردم محروم این روستا از این وضعیت اسفبار اتخاذ نمایید ؛ امید است که شاهد هر چه بیشترتحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام عظمای ولایت و دولت کریمه باشیم.
جناب آقای استاندار، عاجزانه ازشما تقاضا داریم زمینه ی اعزام کارشناسانی از طرف حضرتعالی به این روستا فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت ، شما از وضعیت روستا بیشتر و بهتر مطلع شوید ، شما نقطه ی عطفی و شروع مبارک و تازه ای بر این داستان غم انگیز باشید. امید است با تلاش مجدانه حضرتعالی که مسلما مرضی رضای حق تعالی نیز هست ؛ شاهد استیفای حقوق اهالی این روستا باشیم.
در پایان نیز لازم است این نکته را یادآور شویم که مردم روستای بلندو فقط و فقط از سر دين به ديار و سرزمين مادريشان، کمر همت بسته اند و با توکل به خداوند متعال در ميدان عمل آماده اند تا به ياري مسئولين بشتابند و سير آباداني و سازندگي ديار خويش را تسريع و تسهيل بخشند. اما اين انتظار را از مسئولين خدوم کشور، استان و شهرستان دارند که آنها نيز دست همکاري و مساعدت به سوي ما دراز کنند تا اين موجب دلگرمي اين مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت اين پيشرفت ها وآباداني ها شيرين گردد.
جناب آقاي استاندار؛ دستان ما منتظر دستان شماست و چشمهايمان به راه روشن آينده. منتظریم تا شميم مرکب نامه ي پاسختان را استشمام کنيم و اين موجبات دلگرمي ما شود براي رفتن به سوي فردايي بهتر.

پیشاپیش از توجه و عنایت حضرتعالی سپاسگزاری میشود و توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال مسألت می نماییم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
این نامه بسیار دردآور است ؛ مسئولین به داد مردم این روستا برسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
2
با سلام
نگارش زیبائی دارد ولی اشکال آن این است که نگفته روستا چند خانوار و جمعیت دارد. یا مثلا احداث یک جاده 40 کیلومتری که صدها میلیون بودجه می خواهد چند خانوار از آن بهره مند می شود و آیا در نظام برنامه ریزی اولویت دارد یا نه؟ اگرچه روستائیان عزیز مانند سایر اقشار وبلکه بیشتر حق دارند از منابع عمومی استفاده نمایند اما محدودیت منابع و رعایت اولویت ها را در نظام برنامه ریزی را نباید از نظر دور داشت.
م-الف از کارشناسان حوزه عمرانی استانداری فارس
ناشناس
اقای مثلا کارشناس؟

بحث انسانیت و مسلمانی با تفکرات شما جور نیست...
کی لهراسب باطولی
ما مطمئن هستیم استاندار جدید فارس دکتر احمدی حتما به مشکلات این روستا رسیدگی خواهد کرد. فرماندار ممسنی باید پاسخگوی اینهمه محرومیت باشد.
محمدکشت کار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
بنده این روستا را تا حالا ندیده ام.اما خدمت ناشناس که خود را از کارشناسان حوزه استانداری معرفی نموده اند عرض کنم در حکومتی که متعلق به مستضعفین می باشد نظام برنامه ریزی باید جواب قشرمحروم را بدهد وگرنه این نظام برنامه ریزی که شما فرموده اید برگرفته از اسلامک ناب محمدی(ص)نیست.این تعداد انگشت شماری ازمسئولین ضعیف هستند که توانایی درک مفهوم انقلاب اسلامی را ندارند.وخدمت رسانی را بلدنیستند.مدیریت بسیجی میخواهد که همان مدیریت استراتژیک است.
ناشناس
آقای مدیریت استراتژیک دان آن کارشناس نگفت آنها حق ندارند و نباید خدمات رسانی شوند. کسی هم جلوی شما بسیجی های عزیز را نگرفته. می توانستید با آن 700 میلیارد درامد در زمان رئیس جمهور عدالت گسترتان به شکل بسیجی این 40 کیلمتر را بسازید و به داد این مردم محروم برسید که نزسیدید و اکنون اعتبارات مصوب دولت مهرورز تا این موقع از سال بعلت کاغذ پاره بودن قطعنامه ها فقط 3٪ تخصیص دارد. خدا همه را و از جمله عوام فریبان را به راه راست هدایت نماید. شیرازه مثل اینکه سانسور نمی کنی پس این را هم منتشر فرما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
پاسخ فرماندار فصل الخطاب هست توی همین سایت درج شده.
غریب
تاکی تبعیض؟
تا کی عقب ماندگی؟
تا کی ظلم؟
یک روستایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
ممنون از نامه اتون ..البته اگ رسیدگی بشه خدا داندمث همیشه بودجه ندارن ب قول خودشون البته..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
نامه متن قشنگ وبا مضمونی داشت،ولی مشکلی که ما داریم لر بودنمونه واینکه فارس نیستیم!وقتی میری شیراز واسه یه کار جزیی توی یه اداره وقتی میگی بچه نورابادم مثل اینکه بهش فحش میدی، این نامه درد دل همه مردم نوراباد بود و نه فقط درد یک روستایی در روستای تنگ خاص!
متاسفانه نوراباد علیرغم تعداد زیاد تحصیلکرده وفرهنگی مثل اینکه جزئی از این استان پهناور نیست،هرچی اعتبار و بودجه میاد فقط صرف شهرستانهای بزرگتر این استان میشه