کد خبر: ۴۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
همايش روز جهاني معلولان در شيراز

استاندار فارس: علاقه ای به استفاده از کلمه معلول ندارم/ مديران قیاس نفس داشته باشند

اگر در شيراز اين نقيصه جبران شده، از معاون سياسي امنيتي استانداري مي‌خواهم سريعا نسبت به صدور دستورالعمل مناسب سازي به شهرداران ساير شهرهاي فارس اقدام و آن را پيگيري كند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی- اجتماعی شیرازه، استاندار فارس گفت: مديران براي اجراي مناسب سازي قياس نفس داشته باشند و خود را براي يك لحظه ناتوان جسمي فرض كنند تا درك بهتري از موضوع داشته باشند.
سید محمد احمدی در مراسم روز جهانی معلولان که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد اظهار داشت: كسي قادر به تضمين سلامتش نيست و هر لحظه امكان بروز آسيب در هر فردي وجود دارد.
وی به حقوق معلولين در استفاده از امكانات شهري اشاره و اضافه كرد: اگر در شيراز اين نقيصه جبران شده، از معاون سياسي امنيتي استانداري مي‌خواهم سريعا نسبت به صدور دستورالعمل مناسب سازي به شهرداران ساير شهرهاي فارس اقدام و آن را پيگيري كند.

وي با بيان اينكه دانستن غم ديگران و دردمندانه تصميم گرفتن از ويژگي‌هاي يك مدير جامعه مبتني بر ارزش است، افزود: علاقه‌اي به استفاده از كلمه معلول ندارم، اما معلولين اگر چه با محدوديتي روبرو هستند اما مسئولين را از نتايج تفكراتشان محروم نكنند.

مدیران در به کارگیری معلولین به توانمندي‌ها توجه کنند
مديركل بهزيستي استان فارس نيز در اين همايش ضمن انتقاد از آنچه كم توجهي دستگاه‌ها به معلولين عنوان مي‌كرد، گفت: در بكارگيري معلولين به جاي آنكه به توانمندي‌هاي اين قشر توجه شود، محدوديت‌هاي آنها مد نظر است و برجسته مي‌شود.

عبدالحمید کشاورز اظهار داشت: در چند سال اخير اولين بار است كه از استانداري براي حضور در بين معلولين دعوت مي‌كنيم و بدون هيچ چون و چرايي دعوتمان اجابت مي‌شود و به اين دليل بايد قدردان بود.
وي خطاب به استاندار فارس با بيان اينكه انتظار بهزيستي از مسئولين عمل به شعار هاست، خاطرنشان كرد: شوراهاي بسياري در استان وجود دارند از جمله شورايي براي مناسب سازي كه رياست آن بر عهده استاندار است و از ايشان مي خواهيم كه نسبت به پيگري مناسب سازي شهر اقدام كنند.
مديركل بهزيستي استان فارس با بيان اينكه در بحث آموزش، اشتغال، مبلمان شهري و معيشت پايدار و كرامت انساني معلولين با مشكل مواجهيم، افزود: بايد به حقوق شهروندي معلولين نيز توجه كرد چرا كه علي رغم اجراي قانون حمايت از معلولين، كمتر از 50 درصد قانون مورد توجه قرار گرفته است.
در پایان این مراسم از ادارات نمونه در همکاری با بهزیستی و حل مشکلات معلولین از جمله مناسب سازی معابر تقدیر شد.

بنیاد شهید شهرستان شیراز، شرکت گاز استان فارس، شهرداری منطقه 5 شیراز، اداره تامین اجتماعی ناحیه 4 شیراز و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این مراسم به عنوان ادارات نمونه و شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان شیراز به عنوان اداره ای که کمتر در این همکاری ها نقش داشته است، معرفی شدند.
نظرات بینندگان