کد خبر: ۴۸۰۱۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 13 آذر

از بازی یک مسئول با آبروی شیراز تا نرگسی که از ما دل نمی‌کند!

امروز روزنامه های استان فارس در حالی روی گیشه رفتند که تیتر یک های استانی بیشتری در آن‌ها دیده می شد.

روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیرازه امروز روزنامه های استان فارس در حالی روی گیشه رفتند که تیتر یک های استانی بیشتری در آن‌ها دیده می شد.

«نیم نگاه» اما در اقدامی قابل تحسین تیتر یک خود را از حصار شیراز و مسائل ملی خارج کرده و به سراغ شهرستان ها رفته است؛ «کوره فولاد نیریز هم چنان سرد و خاموش». در این گزارش به ضرورت توجه به تامین اعتبار و تسریع در اجرای این طرح 7 ساله که هنوز نیمه تمام است اشاره شده. اما این روزنامه در ستون «در شهر چه خبر است؟» به «خط و نشان از نوع بهارستانی برای آقای مدیر!» اشاره کرده و نوشته: «... برخی نمایندگان مجلس که از دوستان مدیر برکنار شده بودند، از تغییرات ایجاد شده توسط مدیر جدید ناخرسند شده اند و این ناراحتی را تا آن جا به پیش برده اند که تهدید به استیضاح وزیر کرده اند». در ستون «زاویه» نیم نگاه نیز، به اختلاف غیرمنطقی اجناس در بازار اشاره و با ملموس بودن تورم برای مردم پرسیده است؛ «تنظیم بازار و دسترسی راحت مردم به اجناس مورد نظر با قیمت واقعی وظیفه چه کسانی است؟»

«سبحان» امروز، سخنان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در خصوص منازل مبله را همراه با تحلیلی اجمالی منتشر کرده است. فرخ زاده با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان در رسانه ای کردن خبر مربوط به ارتکاب جرائم غیراخلاقی در برخی منازل مبله شیراز گفته است: «خودمان به دست خودمان، آبروی خودمان را نبریم». لازم به ذکر است که چندی قبل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفته بود: «برخی از این اماکن (منازل مبله) به محلی مناسب جهت ارتکاب جرائم اخلاقی و مالی تبدیل شده بود.»

تیتر یک «خبر جنوب» اما از خطرات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز گفته است؛ «نرگس از شیراز دل نمی کند». این روزنامه در این گزارش به واکاوی بایدها و نبایدهای انتقال این کارخانه از شیراز پرداخته است. اما این تنها گزارش خبر جنوب نیست که از یک تهدید برای شیراز می گوید. «فاجعه زیر پوست بازار وکیل نفس می کشد» عنوان مصاحبه این روزنامه با مدیرعامل آتش نشانی شیراز است که گفته: «کوچک ترین حادثه ای در بازار وکیل، امدادرسانی را به طور کامل مختل می کند. هم چیدمان کالاها در این بازار غیراصولی است و هم قرار گرفتن پارچه فروشی در کنار عطاری ها خطر آفرین است».

«3 هزار پروژه عمرانی فارس روی زمین مانده»؛ این را امروز «افسانه» تیتر یک خود کرده و به نقل از مدیرکل فنی دفتر استانداری از ازسرگیری پروژه راه آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس با حضور سرمایه گذاری خارجی از کشور چین خبر داده است. یادداشت صفحه اول این روزنامه نیز به مطلب دکتر ابراهیم عباسی مدیر گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز و در بزرگداشت مرحوم رجبعلی طاهری اختصاص یافته است. عباسی، طاهری را انقلابی ای ساده دل و تشکیلاتی می داند که کمتر به نسل سوم شناسانده شده است. این استاد دانشگاه در نهایت یادآوری کرده است که «حافظه مهم تاریخی، سیاسی و اجتماعی مردم نیاز به انباشتن و بازخوانی دارد و همه ما در برابر این حافظه که میراث آینده است مسئولیت داریم».

سخنان ذوالانوار نماینده شیراز در خصوص وقفی بودن هتل هما، ورزشگاه حافظیه و پارک آزادی، سخنان امیر محمدی در تقدیر از بازنشستگان، توصیه استاندار به مسئولان در خصوص معلولین، محکومیت 9 واحد تولیدی و صنفی در فارس و ... از محورهای مشترک روزنامه های امروز شیراز بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نازبابا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
شیرازه داری گیر میدی ها
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
به نظرم شیرازه از بدبختی داره این کارها رو میکنه. سایت ها رو زدی حالا داری روزنامه ها رو میزنی؟!
سونامی اصلاحات
نقل اونچه در رزونامه های هر رزو اومده در یک بسته ویژه خبری کار فوق العاده ایست. این کار رو سایت های حرفه ای انجام میدن.
فارغ از این که به خط سیاسی شیرازه منتقدم اما این نشان دهنده این است که حرفه ای ترین کار رو در استان داره انجام میده
کاش ما هم به فکر بیافتیم نه الکی غر بزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
سلام این روند را ادامه دهید عالی است
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
این نگاه واکاوی شما باعث شده که نگاه دقیق تری به روزنامه ها داشته باشیم و جمعیتی بالغ بر 15 نفر از دوستان هر روز منتظر این خبر و نظراتمان در مورد آن باشیم از طرف گروه های فعال در رسانه ها
صالح
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
لطقا پیگیری کنید کی راه آهن شیراز به بندرعباس وصل می شود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
چرا سایت شیرازنا فیلتر شد؟!