کد خبر: ۴۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲

آنچه در مراسم روز جهانی داوطلب در شیراز گذشت+عکس

باید در عمل سرعت بیشتر همراه با خونسردی را مد نظر قرار دهیم چراکه در زمان وقوع حادثه به سرعت جلسات مدیریت بحران را تشکیل می‌دهیم اما در زمان اجرا دچار استرس و دستپاچگی هستیم که باید این مشکل را برطرف کنیم.

استاندار فارس پیشنهاد داد: نشان سعدی به صورت دوسالانه در قالب جشنواره به فعال‌ترین اعضای جمعیت هلال احمر فارس اهداء شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، محمد احمدی در مراسم روز جهانی داوطلب با اشاره به مصراع «بنی آدم اعضای یک پیکرند» یادآور شد: شعر سعدی بیانگر حس انسان دوستی و نوع دوستی است و این پیام را به جامعه بشری می‌دهد که در زمان بروز مشکلات باید به یکدیگر کمک کنند.

باید آماده خدمات‌دهی در عرصه جهانی باشیم

وی با بیان اینکه باید آماده خدمات‌دهی در عرصه جهانی باشیم، یادآور شد: در کشور یمن مرکز هلال احمر داشتیم و در لبنان هم بیمارستانی برپا کردیم که اکنون مدیریت آن به خود لبنانی‌ها واگذار شده است و این موارد بیانگر این است که از غم دیگران غافل نیستیم.

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عباسی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد بی‌درد هستند و درد کسانی را که در معرض خطر هستند، درک نمی‌کنند در حالی که در صحنه‌های بحران زنان و مردان شیردلی وجود دارند که برای نجات جان سایر انسان‌ها به طرف قلب خطر حرکت می‌کنند و گاهی در این راه نیز به فیض شهادت نائل می شوند.

احمدی ادامه داد: لباس امدادگران کمتر از لباس سربازان و جانبازان نیست زیرا لباس داوطلبان، لباس فداکاری و جانبازی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های داوطلبانه ریشه در تاریخ بشر دارد و گستره فعالیت امدادگران کره زمین است، تصریح کرد: داوطلب هلال احمر مرز نمی شناسد و به همین دلیل است که حتی اگر کشورهایی با یکدیگر رابطه سیاسی نداشته باشند در زمان وقوع حادثه امدادگران به کمک یکدیگر می‌شتابند.

استاندار فارس با اشاره به حقوق بشر از جمله حق آزادی، داشتن مسکن، انتخاب شغل و غیره، افزود: حق دیگری به نام حق بشردوستانه داریم که بیشتر در جنگ‌ها و بحران‌های داخلی و بین‌المللی معنا پیدا می‌کند. داشتن روحیه همدلی، نوع‌دوستی و امدادرسانی به دیگران از جمله حقوق بشردوستانه است. بر اساس حقوق بشردوستانه در جنگ‌ها به جز نظامیان به عموم مردم نباید آسیبی زد.

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه ایران سرزمین حادثه‌هاست و تجربه‌های خوبی در کمک‌رسانی داریم، گفت: باید در عمل سرعت بیشتر همراه با خونسردی را مد نظر قرار دهیم چراکه در زمان وقوع حادثه به سرعت جلسات مدیریت بحران را تشکیل می‌دهیم اما در زمان اجرا دچار استرس و دستپاچگی هستیم که باید این مشکل را برطرف کنیم.

احمدی داشتن ابزار کار را لازمه پیشرفت در هر کاری و موفقیت مدیران دانست و پیشرفت و تکمیل ساختمان هلال احمر فارس را خوب ارزیابی کرد.

هلال احمر فارس در کشور پیشرو است

رئیس جمعیت هلال احمر استان فارس هم در این مراسم گفت: استان فارس در زمینه استفاده از توانمندی‌های جمعیت هلال احمر در کشور پیشرو است.

دکتر ابراهیمی اظهار کرد: اعضای جمعیت هلال احمر استان فارس در حوادث و بحران‌هایی که در داخل کشور ایران و سایر کشورها رخ داده است مانند سیل سومالی و پاکستان نقش بسزایی را ایفا کرده است.

وی افزود: جمعیت اعضای هلال احمر فارس در جنگ تحمیلی حضور فعال داشت و 32 شهید تقدیم نظام اسلامی کرد؛ بعد از جنگ نیز در ساخت پایگاه‌های امدادی و عملیات‌های امداد و نجات موفق عمل کرده است.

گروه امداد و کمک‌رسانی ایران نمونه و الگو است

امام جمعه موقت شیراز نیز با بیان اینکه گروه امداد و کمک‌رسانی ایران نمونه و الگو است، گفت: در ایران تعداد بسیاری از افراد به خاطر داشتن تربیت اسلامی و پیرو مکتب اهل بیت(ع) بودن، داوطلب امدادرسانی و کمک به نیازمندان هستند.

سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی با اشاره به آیه 132 سوره شعرا، خداوند را اولین امدادگر خواند و بیان کرد: هم نظام تکوین امدادگر است و هم اولیاء خدا به صفت الهی امدادگری موصوف هستند.

وی امدادرسانی را کاری الهی، انسانی و عبادت عنوان کرد و گفت: داوطلبان، امدادرسان‌های به موقع هستند. باید افتخار کرد به کسانی که بدون هیچ چشمداشتی، داوطلبانه خود را برای جان سایر انسان‌ها در معرض خطر قرار می‌دهند.

رضوی‌اردکانی امدادرسانی را کاری پیامبرگونه عنوان کرد و با اشاره به آرم و نماد هلال احمر، به کار بردن صلیب را به خاطر قداست امدادرسانی دانست.

وی با بیان اینکه کمک به همنوع و همه مخلوقات خداوند از جمله حیوانات امری پسندیده است، ادامه داد: کمک به دیگران در اسلام بسیار مورد تاکید است چنانکه خود رسول اکرم(ص) در گروهی که با جوانان تشکیل داده بودند به کمک و امدادرسانی به مردم می‌پرداختند.

رونمایی از تمبر روز جهانی داوطلب

در ادامه مراسم با حضور مسئولین از تمبر روز جهانی داوطلب رونمایی شد و به استاندار فارس کارت عضویت افتخاری و نمادین جمعیت هلال احمر فارس هدیه شد. همچنین به حاج کاظم محمدی، ذاکر اهل بیت(ع) لباس مخصوص داوطلبان جمعیت هلال احمر اهدا شد که در ادامه وی به مناسبت آغاز ماه صفر در رثای سالار شهیدان و یاران آن حضرت مداحی نمود.

همچنین گروه سرود نونهالان نابینای «شب‌چراغ» سرود «بین روزای خدا» را اجرا کردند.




برگزاری آیین ورودی «مهرطلبان»

برگزاری آیین ورودی «مهرطلبان» از دیگر برنامه‌های مراسم نکوداشت روز جهانی داوطلب بود. در این آیین، 10 نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر که به سن 29 سال رسیده‌اند به عضویت در گروه هلال احمر درآمدند. خانم شتابان و آقای مرادی که از پیشکسوتان جمعیت هلال احمر هستند ضمن اهدای شاخه گل به این اعضاء کارت‌های داوطلبی به همراه لباس و چادر مخصوص داوطلبان را نیز اهداء کردند. سپس دواطلبان در پیشگاه خداوند سوگند یاد کردند که هموارره مشتاق خدمات بی‌شائبه برای تمام انسان‌ها باشند.

تقدیر از داوطلبین برتر جمعیت هلال احمر فارس

در پایان مراسم از خدمات ارزنده مهین‌تاج امینی، داوطلب برتر جمعیت هلال احمر فارس و غلامحسین دلشاد، داوطلب برتر و شیمیایی‌ترین جانباز دوران دفاع مقدس که اولین مدال رشادت در دوران دفاع مقدس را از دستان رئیس جمهور وقت، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دریافت کرد، تقدیر شد.

همچنین از آقایان دهقان، مرتضوی، یوسفی، مشفق، و پریش که از خیرین، واقفین و حامیان برتر عرصه‌‌های نیکوکاری هستند، تقدیر شد.

هاشم کاشفی، خبرنگار برتر جمعیت هلال احمر فارس؛ باقر حیدری، مسئول کاروان سلامت برگزیده و سید حسن دهقانیان، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت از دیگر کسانی بودند که در این همایش از خدمات آن‌ها تقدیر شد.

در این مراسم ضرغام صادقی، نماینده مردم شیراز در مجلس؛ موسوی، فرماندار مهر، خلیلی، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در فارس؛ نادر معینی، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی؛ مدیر آبفا فارس و برخی دیگر از مسئولین استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان