کد خبر: ۴۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۲

هتک حیثیت از یک دختر 26 ساله شیرازی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با دسترسی به عکس و اطلاعات شخصی دختر جوانی به نام «سحر» وی را در فضای مجازی مورد هتک حیثیت قرار داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: این فرد در فضای مجازی اقدام به تغییر محتوای تصاویر دیجیتال کرده و با نشان دادن چهره‌ای مستهجن از شاکی در فضای مجازی او را مورد هتک حیثیت قرار داده بود.

وی بیان داشت: شاکی 26 ساله و ساکن شیراز است که با گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی به تصاویر دستکاری شده خودش در فضای مجازی برمی‌خورد و متوجه می‌شود که این تصاویر با مهارت کافی تدوین و دستکاری شده است.

حسینی اذعان داشت: مأموران پلیس فتای فارس در اقدامی همه‌جانبه ایمیل و «آی‌پی‌های» ایجاد کننده آن صفحات را شناسایی و دستور قضایی لازم را برای دستگیری وی اخذ کردند.

رئیس پلیس فتای فارس تصریح کرد: در این پرونده مشخص می‌شود که متهم از نزدیکان شاکی است و با توجه به اینکه تعدادی عکس خانوادگی از شاکی را داشته با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ، چهره وی را برش زده و با مهارت خاصی روی تصاویری مستهجن که در فضای مجازی وجود داشته، قرار داده است.

وی در پایان تصریح کرد: تغییر در داده‌های دیجیتال جرم است و پلیس فتا به عنوان حافظ امنیت در فضای مجازی در هر لحظه از زمان این‌گونه جرائم را رصد و مورد پیگیری قرار می‌دهد.
نظرات بینندگان