کد خبر: ۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
طی هشت ماهه سال ۹۲

بیش از 120 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات فارس صادر شد

این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۰۳ درصد و ۳۷ درصد افزایش داشته است. که از دلائل آن می‌توان به صادرات از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۶% و ۲۶% از کالا‌ها و محصولات صادراتی استان فارس را شامل می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات استان فارس، مقدار ۴۳۳۲۳۹ تن کالا به ارزش ۱۲۲۴۸۵۲۳۵ دلار از طریق اداره کل گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شد.

سکینه سیاحی مدیر کل گمرکات استان فارس با بیان این مطلب افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۰۳ درصد و ۳۷ درصد افزایش داشته است. که از دلائل آن می‌توان به صادرات از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۶% و ۲۶% از کالا‌ها و محصولات صادراتی استان فارس را شامل می‌شود.

 وی با بیان اینکه در مدت مذکور کالاهای صادراتی به ۳۶ کشور جهان از جمله: عراق- امارات متحده عربی- منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) - افغانستان- آلمان- قطر- کویت- پاکستان- اتریش- عربستان صعودی صادر شده است.

همچنین مدیر کل گمرکات استان فارس اظهار داشت: در هشت ماهه سال ۱۳۹۲ در بین کالاهای صادراتی استان فارس رب گوجه از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۷۵۶% و ۵۲۳۸% رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار استان فارس اشاره نمود.
 سکینه سیاحی همچنین افزود: در هشت ماهه سال ۹۲ مقدار ۳۳۶۱۱ تن کالا به ارزش ۱۹۴۴۱۵۶۱۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد گردیده است. این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش ۲۴ و ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد که از دلایل آن می‌توان به بحث اولویت بندی کالا‌ها اشاره نمود.
سیاحی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی هشت ماهه گذشته جمعاً تعداد ۲۲۰۶۰۴ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۹۳۲۵۲ نفر ایرانی و ۲۷۳۵۲ نفر گردشگر خارجی شده‌اند که از این تعداد ۱۸۳۲۳۰ نفر ایرانی و ۲۴۰۰۷ نفر خارجی بودند.
نظرات بینندگان