کد خبر: ۴۸۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
در گفتگو با چند تن از فعالین دانشجویی مطرح شد

لغو صحبت دانشجویان توهین به دانشجو است/ رئیس جمهور سعه صدر داشته باشد

لغو صحبت دانشجویان در روز 16 آذر مقابل رئیس جهور واکنش هایی را از سوی دانشجویان به همراه داشت که ممکن است با تحریم سخنرانی وی همراه شود.
امروز 16 آذر است و قرار بر این است که رئیس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه شهید بهشتی در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کند. اما ظاهر قضیه نشان می‌دهد که وی تنها برای سخنرانی به این دانشگاه می‌آید و حاضر نیست که سخنان دانشجویان را نیز در خصوص مشکلات دانشجویی از زیان تشکل ها بشنود.
 
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو اخباری که به گوش می‌رسد حاکی از آن است که ابتدا قرار بر این بود که نمایندگان تشکل های دانشجویی در این مراسم سخنرانی کنند اما با تصمیم مسئولان برگزار کننده بنا بر این شد که تنها متن سخنان دانشجویان قرائت شود که این موضوع هم لغو شد و مسئولان دولت تدبیر و امید تصمیم گرفتند فقط رئیس جمهور سخنرانی کند و برود.
 
این اقدام واکنش دانشجویان را بر عهده داشت و 5 تشکل دانشجویی با امضای بیانیه ای مشترک از عملکرد دولت در خصوص دانشجویان انتقاد کردند.
 
در همین رابطه «خبرگزاری دانشجو» با نماینده برخی از تشکل های دانشجویی گفتگو کرد تا نظر آنها را در این رابطه بداند و منعکس کننده سخنان آنها باشد. محمد مهدی رمضان زاده مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی در این رابطه اظهار داشت: روحانی در گزارش صد روزه گفته بود فضای امنیتی را از دانشگاه ها بر میدارم اما در برنامه 16 آذر که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود با توجه به اینکه در نهاد مرکزی برای سخنرانی نمایندگان تشکل های دانشجویی قرعه کشی صورت گرفت این برنامه به صورت یکجانبه از سوی وزارت علوم لغو شد و منحصرا به دانشجویان اجازه ارائه سوالات کتبی در برنامه داده شده است که آن هم ظاهرا بناست که منتفی شود. وی افزود: برنامه های تشریفاتی و ژست فروشی مبنی بر اینکه به دانشجویان اهمیت میدهیم کافی نیست و مسئولان وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری باید در عمل توجه به دانشجویان را ثابت کنند.
 
تحریم سخنرانی روحانی
 
از دیگر سو فرشید جعفری دبیر کل جنبش عدالتخواه دانشجویی ضمن ارائه توضیحات پیرامون لغو سخنرانی دانشجویان گفت: در جلسه ای که با مسئولان وزارت علوم تشکیل شد مقرر گشت تا نمایندگان اتحادیه های دانشجویی با رئیس جمهور صحبتی داشته باشند که متاسفانه دیروز صبح اعلام شد نهاد ریاست جمهوری و یا برگزار کنندگان جلسه به مخالفت پرداخته اند.
 
وی در ادامه افزود: ما توقع داشتیم در روز دانشجو حداقل صحبت هایی را با رئیس جمهور داشته باشیم که محقق نشد و در خصوص برگزاری جلسه رفتارهای توهین آمیز و امنیتی شدیدی به وجود آمد که این رفتارها را توهین به دانشجو در روز دانشجو میدانیم و از رئیس جمهور تقاضا داریم تا سعه صدر بیشتری داشته باشند و فرصتی را به دانشجویان بدهند وگرنه ما در این جلسه حضور پیدا نخواهیم کرد.
 
 
همچنین علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه خبر حضور آقای روحانی در دانشگاه شهید بهشتی باعث خوشحالی بود گفت: اظهار نظر دانشجویان مربوط به دانشگاه شهید بهشتی نیست بلکه یک موضوع ملی است. در جلسه با آقای هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم طرح سوال از طرف نماینده اتحادیه ها در نظر گرفته شد و پس از این جلسه با ما تماسی حاصل شد که قرار بر این شد در حضور آقای روحانی 5 دقیقه صحبت کنیم اما ساعاتی بعد در تماسی این موضوع لغو شد.
 
وی خاطر نشان کرد: در این زمینه باید از سوی کسانی که برنامه را لغو کرده پاسخ بشنویم و این موضع توهین به تشکل های دانشجویی است زیرا در فضای دانشگاه زحمات زیادی از سوی تشکل های دانشجویی کشیده می‌شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
ای بابا! دولت تدبیر و امید، تدبیر و امیدش به چیزی دیگر است!!! کلیدها هم که فعلا گم شده!!! به دنبال چی هستید؟؟؟ یه عده هم که اومدن سوت و کف زدن، تمام.