کد خبر: ۴۸۱۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲

فرمانده سپاه فجر: هیچ شهیدی نیست که در وصیت نامه اش نامی از امام حسین نباشد

در کربلا هم خوب و هم بدی وجود دارد و این ما هستیم که انتخاب کنیم که تابع کدام وجه باشیم؛ ولی باید این را دانست که تابع خوبی‌ها وبدی کار آسانی نیست و با مجاهدت، تلاش، گره خوردن با امام حسین(ع) و تفکر در دین خدا و معرفت به دلیل قیام امام حسین(ع) به‌دست می‌آید.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: عشایر به دفعات دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب ادا کرده و شهامت خود را ثابت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شیرازه، غلام حسین غیب پرور در سومین شب شعر عاشورایی عشایر منطقه جنوب کشور که در شیراز برگزار شد، ادامه داد: به همین دلایل مهم است شاهد تفقد مقام معظم رهبری نسبت به عشایر بوده‌ایم که چگونه به این مردم عشق می‌ورزند و آنان با محبت مواجه می شوند.

غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در عاشورا همه یاران امام حسین(ع) به مقام رضا رسیدند و این مهم‌ترین نماد عاشوراست، گفت: عاشورا پرچم همه قیام‌های آزادی‌خواهی جهان است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: تاکنون یک وصیت نامه از شهیدان پیدا نشده است که در آن نامی از محرم، امام حسین(ع)، کربلا، عاشورا، ائمه، اسلام و مکتب در آن وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا جرعه‌نوش زمزم حسینی هستند؛ چراکه امام حسین(ع) مانند آب حیات است و متمسکین به این امام والا مقام چون به چشمه جوشان زندگی وصل هستند، جاوید می مانند.

غیب‌پرور اظهار کرد: در کربلا هم خوب و هم بدی وجود دارد و این ما هستیم که انتخاب کنیم که تابع کدام وجه باشیم؛ ولی باید این را دانست که تابع خوبی‌ها وبدی کار آسانی نیست و با مجاهدت، تلاش، گره خوردن با امام حسین(ع) و تفکر در دین خدا و معرفت به دلیل قیام امام حسین(ع) به‌دست می‌آید.

این مقام مسئول ذکر کرد: برگزاری مراسمی مثل این شب شعر را مدیون شهدای انقلاب و شهدای 8 سال جنگ تحمیلی هستیم؛ زیرا اگر آن‌ها نبودند نمی‌توانستیم به‌راحتی چنین مجالسی را با این وسعت برگزار کنیم.

ثبت 275 شعر در دبیرخانه کنگره شب شعر عاشورایی عشایری جنوب کشور

در این مراسم همچنین دبیر سومین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور از ثبت 275 شعر خاص عاشورایی در بانک اطلاعاتی این کنگره در طی سه دوره برگزاری آن تاکنون خبر داد.

امین‌ا... قربانی کشکولی گفت: تاکنون در این 3 شب شعر سروده های 110 شاعر به ثبت رسیده است و در این سه دوره 41 شعر خوانده شده است.

قربانی کشکولی با بیان اینکه جامعه ولایت‌مدار عشاید از بنیان‌گذاران، مبلغان و مروجان اسلام ناب و شیعه علوی در کشور هستند، گفت: عشایر بهترین مدافع و محافظ اسلام، ولایت و کشور بوده و سابقه‌ای بسیار درخشان، شفاف، غرورآفرین و نیک از خود به‌جای گذاشته است.

وی تصریح کرد: عشایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد که شناسایی و معرفی آن‌ها به جامعه و بهره‌گیری از آن‌ها حداقل کاری است که لازم است انجام گیرد.

قربانی کشکولی اظهار کرد: ولایت‌مداری، اتحاد، هم‌دلی، تلاش صادقانه، انجام بهترین و بیشترین تولیدات ملی و تلاش جهادگرانه برای کسب روزی حلال از بارزترین ویژگی‌های عشایر است.

دبیر سومین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور ابراز کرد: عشایر سلحشور و قهرمان با مبارزات طولانی و سرسختانه و تقدیم هزاران شهید گران‌مایه، جانباز فداکار و وفاداری و عمق اعتقادات خود به اسلام را به نمایش گذاشته‌اند و همیشه جزء علمداران سربلند و مدافعان جان بر کف نظام اسلامی بوده‌اند که برپایی پرشکوه شب شعرهای عاشورایی عشایر جنوب کشور و استقبال شایسته از آن گوشه‌ای از ارزش‌ها، هنجارها و رویکردهای فرهنگی و مذهبی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

قربانی کشکولی خاطرنشان کرد: پیرو نظر آیت‌ا... اسدا... ایمانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس، کشوری شدن این شب شعرها، احداث یادمان شهدای دبیرستان عشایری و دفن شهید گمنام و احداث مقبره الشهدا در این دبیرستان از نتایج مهم این شب شهرها بوده ولی تاکنون عملی نشده است.

قابل ذکر است در این مراسم که به‌همت کمیته حمایت و نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، اداره‌کل امور عشایر فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عشایر فارس، مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، مؤسسه فرهنگی رهروان اندیشه امامت، مجتمع فرهنگی و مذهبی عشایر فارس، دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز، انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان و مؤسسه فرهنگی ماذون برگزار شده بود، رحیم افشاری، زیبا حضرتی، غلام‌رضا رضائیان، علی بهرامی، فاطمه بیژنی، قربان‌علی عالی‌پور، فرود یوسفی، نوروز عباسی، حسین حیدری، شاهرخ الهیاری، مهرنگار نوری، عوض صفوی کشکولی، علی‌اصغر بیژن کشکولی و پریرخ کام‌گار شعرهای خود را در مدح امام حسین(ع) خواندند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از شعرای برتر این کنگره تجلیل به عمل آمد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منصف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
بهتر این است که به جای پرداختن به حال شهدا اول فکری به حال خودمان کنیم که از صدامیان و سفاکان نباشیم .........
فرزند شهید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
سردار غیب پرور قلبا دوست دارم