کد خبر: ۴۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲
معاون وزیر راه و شهرسازی در شیراز:

حداقل دو سال برای اتمام مسکن مهر زمان نیاز داریم/ ویلاهای صدرا در جنوب کشور کم‌نظیر است!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طراحی 30 هزار واحد مسکن مهر را در دست کار داریم که تا پایان سال 93 بیشتر آن به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، محسن نریمان در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های شهر صدرا با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اکنون پروژه بزرگ و نیمه‌تمام مسکن مهر فرا روی دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: اولویت دولت دکتر روحانی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است اما اگر شبانه‌روز کار کنیم حداقل دو سال برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر زمان نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید ادامه داد: مسائل زیرساخت، تاسیسات روبنایی و زیربنایی شهرها و از جمله شهر جدید صدرا به عهده کل دولت از وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: مدیران شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید صدرا، مسئول مستقیم مسائل زیربنایی نیستند.

به گفته وی، در زمینه رفع کمبود فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش، برای تامین مسائل بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در بحث تامین آب وزارت نیرو مسئول هستند.

نریمان خاطرنشان کرد: گاهی در این زمینه وزارت راه و شهرسازی تنها می‌ماند گو اینکه تمام مسائل بر عهده این وزارتخانه است.

وی ابراز داشت: تسهیلات دریافتی توسط مردم که باید بازپرداخت شود علاوه بر آورده‌ای که داشته‌اند برای دریافت یک واحد کامل بوده و وزارتخانه‌های ذیربط باید پاسخگوی تامین آب، فاضلاب و گاز واحدها باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: مردم شهرهای جدید همانگونه که مردم کلان شهرها حق انشعاب پرداخت می کنند آنها نیز پرداخت دارند و در این راستا مسئولین دستگاه های خدماتی باید نسبت به رفع مشکلات ساکنین این شهرها اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: مسکن اجتماعی که طرح دولت جدید است بنابر راهکارهای این دولت انجام می‌شود که بر خلاف گذشته دولت‌محور نبوده و مردم را در کار مشارکت می‌دهد.

وی ادامه داد: در کنار این سیاست‌های جدید تلاش می‌شود که واحدهای مسکن مهر برای مردم قابل اسکان شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید اضافه کرد: بیشتر پروژه‌ها از نظر ساخت و استحکام سازه‌ای مشکلی ندارند اما در مورد فینیشینگ کار و نازک‌کاری‌ها کم‌سلیقه‌ای شده که باید با ترمیم قراردادها این موضوع حل شود.

نریمان خاطرنشان کرد: دولت جدید خود را در مورد کسانی که از دولت قبل قرارداد دارند و وجوهی پرداخته‌اند متعهد می‌داند.

وی بیان کرد: تا پایان سال 92 تمام واحدهای خود‌مالکی‌ شهر صدرا که حدود 10 هزار واحد است تکمیل می‌شود.

نریمان با بیان اینکه تا پایان سال آینده 90 درصد کل کار به اتمام رسیده و تحویل مردم می‌شود، تصریح کرد: 15 هزار واحد نیز تفاهم سه‌جانبه بود که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: برای 5 هزار واحد که مشکلاتی در طراحی دارند نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم تا تمام کسانی که پول داده‌اند دارای مسکن ‌شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید در ادامه گفت: صدرا از شهرهای جدید برتر کشور و پویا محسوب می‌شود که از دهک پایین تا دهک بالا را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: ویلاها و باغ شهرهایی که در صدرا هست مورد توجه افراد بوده و در جنوب کشور کم‌نظیر است.

به گفته وی، در حال حاضر 18 شهر توسط شرکت عمران شهرهای جدید اداره می‌شود و بارگذاری یک‌باره جمعیتی مسکن مهر در این شهرها نابسامانی‌هایی ایجاد کرده که تلاش ما بر روی حل این موارد متمرکز شده است.

نریمان افزود: تلاش ما این است که با مطالعات دقیق از ایجاد شهرهای جدیدی که دچار مشکل باشند پیشگیری کنیم و به عنوان مثال در جایی شهر احداث شود که تامین آب آن در نظر گرفته شده باشد.

وی با بیان این که شهرهای جدید با بیش از 10 هزار نفر جمعیت می‌توانند دارای شهرداری شوند، تصریح کرد: مدیران شرکت عمران شهرهای جدید مانند بازوان شورا و شهرداری عمل می‌کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
متاسفانه ما شیرازیا همیشه خود کم بینی داریم. خیلی از موارد در شیراز تکه و الگوی تمام کشوره ولی ما خودمون نمی فهمیم و همیشه مخ مخ مخ مخالفیم! نمونش باغ شهرهای شیراز که الان توی خیلی شهرها شده الگو و ما خودمون مخالفشیم. یا لقب پایتخت فرهنگی که مخالفت کردیم و یه شهر دیگه گرفتش و خیلی از شهرها با کپی برداری از اون پایتخت موارد دیگه ای شدن. یا همین مراکز تجاری عظیم که گفتیم نمی خوایم و الان مشهد شده اول. یا موارد دیگه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
عشق من شیراز
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
تا چندین پیام گذاشتم نمایش ندادین این چه وضعیه اگر نمیتونید اداره کنید سایتتونو ببندین