کد خبر: ۴۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
شبکه تلویزیون دولتی چین:

آمریکا هرگز از ایران عذرخواهی نکرد+ فیلم و عکس

آمریکا در دفاع از منطقه دفاع هوایی خود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند و با اینکه به یک هواپیمای غیرنظامی ایران حمله کرده و 290 مسافر آن را به کام مرگ فرستاد، اما هرگز عذرخواهی نکرد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، شبکه چهار تلویزیون "سی سی تی وی" (cctv4) چین که به زبان ماندارین (چینی) برنامه پخش می کند، در برنامه ای به بررسی منطقه دفاع هوایی این کشور که به تازگی اعمال شده و از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نشده پرداخت و  سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در ارتباط با منطقه دفاع هوایی را مورد انتقاد قرار داد.

منطقه دفاع هوایی  ، ناحیه‌ای است که هر پرنده‌ای که وارد این ناحیه شود باید شناسایی شده و یا خود را بشناساند.

این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که بیش از این 20 کشور از این قاعده دفاعی یعنی منطقه دفاع هوایی، استفاده کرده‌اند که نخستین آن‌ها خود ایالات متحده بوده است و در طول جنگ سرد چندین ناحیه از دنیا را منطقه هوایی دفاعی اعلام کرده‌ بودند.

این برنامه به عنوان شاهد مثال برای منطقه دفاع هوایی آمریکا، به حمله ناو آمریکایی وینسنس به پرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی در سال 1367 (1988) اشاره کرده و اعلام کرد: آمریکاییان در دفاع از منطقه دفاع هوایی خود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند و با اینکه به یک هواپیمای غیرنظامی حمله کرده و 290 مسافر آن را به کام مرگ فرستاده بودند هرگز عذرخواهی نکردند.



دانلود










نظرات بینندگان