کد خبر: ۴۸۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
پس از افتضاح فردوسی‌پور؛

«ضرغامی» چه زمانی «عادل» را خلع سلاح می‌کند؟

به نظر می‌رسد حالا و با این افتضاحی که عادل خان هم در بوجود آمدن آن بی‌تقصیر نیست، وقت آن رسیده تا مسئولان صدا و سیما حداقل یک انتقاد به او بکنند!
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه این روزها عادل فردوسی‌پور به دلیل کنایه‌هایش در برنامه 90 ویژه قرعه‌کشی جام جهانی از سوی رسانه‌‌ها و شخصیت‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی مورد انتقاد قرار گرفته است. او وقتی مجری زن برزیلی این برنامه را دید، گفت: «بگذاریم بگویم، لباس خانمی که در مراسم بر روی صحنه حضور دارند، خیلی منشوری است». او سپس با کنایه‌‌های پی‌درپی به هاشم بیگ‌زاده مدافع تیم ملی و تیم استقلال به رویارویی او به مسی بازیکن مشهور آرژانتین اشاره کرد. این کنایه‌های فردوسی‌پور در کنار سطح بالای فرهنگی برخی از ایرانیان عضو فیس بوک، باعث شده تا آن‌ با حمله به صفحات آن مجری زن و این بازیگر آرژانتینی، فحش‌های رکیکی را نثارشان کنند.

اما این اولین باری نبود که او این‌طور با برخی کلمات معنادار، کنایه می‌زد. موارد زیر، شوخی‌های بیجای او با دو کلمه «منشوری» و «خودجوش» است که به نظر جز با نیت تمسخر بیان نشده‌اند. منشوری به ضوابط اخلاقی فدراسیون فوتبال اشاره دارد و خودجوش هم اصطلاحی است که فردوسی‌پور پس از فتنه 88 یاد گرفته تا مدام آن را با حالت تمسخر بر زبان آورد. به نظر می‌رسد حالا و با این افتضاحی که عادل خان هم در بوجود آمدن آن بی‌تقصیر نیست، وقت آن رسیده تا مسئولان صدا و سیما حداقل یک انتقاد به او بکنند!

- کاپیتان تیم رسانه ورزش (فردوسی‌پور) همچنین درباره صحنه برخورد خود با افشین پیروانی گفت: در ابتدای بازی پیروانی به صورت کاملا خودجوش پایم را لگد کرد که البته عمدی نبود!

- اما او موبایلش را خاموش کرد و تلاش فردوسی‌پور برای برقراری ارتباط با دیگر اعضای کمیته انضباطی هم بی‌نتیجه ماند تا فردوسی‌پور با گفتن این جمله: «اعضای کمیته انضباطی به صورت خودجوش موبایل‌های‌شان را خاموش کردند».

- فردوسی پور نیز پس از پخش این تصاویر گفت: واقعاً خودجوش بودند معنای خودجوش را هم فهمیدیم!

- جلالی در حال توضیح دادن ماجرا بود و کم کم داشت به قسمت اصلی صحبت‌هایش نزدیک می‌شد که ناگهان تماس تلفنی او با نود قطع شد. زمانی که تماس او با برنامه نود قطع شد عادل فردوسی‌پور با چهره‌ای متعجب گفت: «لااقل می‌گذاشتید جمله آخر را بگوید! تماس خیلی خودجوش قطع شد».

- مجری نود که از این اتفاق بسار ذوق زده شد خیلی احساسی وبا کنایه اظهار داشت : الهی قربونی همه شما بروم که عکسهای خودجوش را از سراسر ایران برای نود میفرستید.

- ما خودجوش به عرصه‌ی گزارشگری وارد شدیم؛ خودجوش واقعی. برعکس کلمه خودجوشی که در فوتبال استفاده می‌شود.


- عادل در ادامه از مهمانش پرسید چرا به رسم برزیلی ها سامبا اجرا نمی کنی که او گفت اتفاقا فکر خوبی است. چرا که نه. اتفاقا سامبا هم خوب بلدم . از گل های بعدی حتما فردوسی پور بلافاصله گفت: «ای بابا منشوری شدی نگویی فردوسی پور گفت ها! راستی منشور اخلاقی را چه باید ترجمه اش کنند؟»

- فردوسی پور پس از مواجهه با اصرارهای مکرر مهدی مهدوی کیا در برنامه 90 مبنی بر پخش مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال گفت: بگذاریم بگویم، لباس خانمی که در مراسم بر روی صحنه حضور دارند، خیلی منشوری است.

- مجری برنامه ورزشی 90 با مد نظر قرار دادن یکی از بندهای منشور اخلاقی فوتبال ایران با شوخی به دروازه بان تیم ملوان انزلی گفت: شنیده ام نام فرزندانت را در روی 2 دستانت منشوری کرده ای؟ پاشنکو در جواب فردوسی پور گفت: بله و می خواهم نام همسر و والدینم را نیز خالکوبی کنم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲
0
فوتبال بدبخت بخاطر پول تو ....امروز حتی علیپور هم واردتو شده... مربیان بیسوادت ...وملی پوشان تنبل وبی هنرت.روسای بی کفایت وبا هزاران عیبت... دیگر برای تودر ایران کم نبود ...امروز هر کسی بخاطر پول تو میخواهد سری بهت بزنه...اگر حرفشنوی داری زود از ایران فرار کن ...همان طوریکه چوگان رفت اذربایجان ....جان بچه ات زود از ایران برو