کد خبر: ۴۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲

دومين يادواره شهداي صدرا برگزار شد

اين مراسم توسط شهرداري و ناحيه مقاومت سپاه محمد رسول‌الله(ص)، حوزه مقاومت ولايت و شوراي شهر صدرا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس قطعه شهدای شیرازه، دومين يادواره شهداي شهر صدرا با عنوان يادواره شهداي پايگاه مقاومت بسيج شهداي ارتش با تجليل از خانواده‌هاي آنان برگزار شد.

در این مراسم شهردار صدرا تصريح كرد: برگزاري يادواره شهدا حداقل كاري است كه مي‌توان جهت ترويج فرهنگ و ايثار شهادت انجام داد و در اين راستا تلاش مي‌كنيم تا در نقاط مختلف شهر صدرا المان‌ها و تمثال‌هاي شهدا نيز نصب شود.

منوچهر قائدي با يادآوري اينكه اولين يادواره شهداي شهر صدرا مربوط به شهيد ملك‌پور بود، گفت: اكنون دو هفته است كه يادواره‌هاي شهداي اين شهر در حال برگزاري است و بنا داريم تا اين يادواره‌ها را ادامه دهيم.

شهردار صدرا پس از تأكيد بر زنده نگه‌ داشتن ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس به برگزاري اين يادواره اشاره كرد و گفت: اين مراسم توسط شهرداري و ناحيه مقاومت سپاه محمد رسول‌الله(ص)، حوزه مقاومت ولايت و شوراي شهر صدرا برگزار شد.

لعن كردن دشمنان اهل بيت، سبك زندگي عاشورايي را به ما می آموزد
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام آذرنيا، به فرازهايي از واقعه عاشورا اشاره كرد و گفت: سئوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه چرا در زيارت عاشورا هم لعن وجود دارد و هم سلام؟

وي افزود: در زيارت عاشورا لعن هم بزرگ‌ترين عنايت و هم بزرگ‌ترين نفريني است كه به دشمنان اهل بيت(ع) مي‌كنيم و بي‌ادبانه نيست؛ اصولاً لعن به معناي دور شدن از رحمت خداست و اگر كسي به مرحله‌اي برسد كه از رحمت خدا دور شود، ملعون شده است.

حجت‌الاسلام آذرنيا تصريح كرد: لعن كردن دشمنان اهل بيت(ع) سبك زندگي عاشورايي به ما آموزش مي‌دهد تا بفهميم كه دوري از رحمت خدا بدترين گرفتاري است.
در اين مراسم از خانواده‌هاي شهيدان حداديان، حسن جوانمردي، قلي‌دوست، عبدالرزاق اميري، مهيار نيكوكار، اصغر حسيني، طاهر كرمي، علي پارسايي، فولادفر، اسدالله كريم‌پور، غلام‌رضا نگه‌داري، بهنام اميري، خضر جوكار، غلامرضا نگهداري و علي پارسا قدرداني شد.
نظرات بینندگان