کد خبر: ۴۸۴۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲

نماینده شیراز: نگاه‌ برخی دولتمردان در حل مسائل کشور غلط است

ما به خاطر تحریم‌ها پای میز مذاکره نیامدیم بلکه این قدرت و اقتدار ما بود که این کار را صورت دادیم و در این زمینه آنها حرف خودشان را می‌زنند و ما نیز صحبت‌های خود را داریم.
شیرازه - سید احمدرضا دستغیب بعد از ظهر امروز در جلسه هفتگی اعضای جامعه روحانیت شیراز در پاسخ به دغدغه‌های این جامعه در مورد توافقات هسته‌ای، با موثر دانستن جلسات این جامعه و بهره‌گیری از آن در سطح شیراز، فارس و سایر استان‌ها، اظهار داشت: در زمینه مباحث هسته‌ای دولت در یک سطح و مجلس نیز در سطحی دیگر موارد و مسائل را دنبال می‌کنند.

فارس در این مورد گزارش داد: وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری به سلیقه‌ای که مورد تایید نظام و شورای نگهبان و یکی از وعده‌های آن به سرانجام رساندن موضوع مذاکرات هسته‌ای بود، روی آوردند گفت: انتقادها در این زمینه هم مشروع و هم طبیعی است اما همگان باید کمک کنند تا تیم مذاکره کننده تضعیف نشود و تمام فریادها بر سر آمریکا و اسرائیل باشد.

دستغیب با بیان اینکه چنانچه نقد منصفانه و از سر دلسوزی باشد بسیار مفید و سازنده خواهد بود، تصریح کرد: اهانت و توهین نباید جای خود را به نقدهای مفید و موثر بدهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع مذاکرات هسته‌ای در شرایط خوبی قرار داریم و تمام مطالب منتقدان نیز شنیده می‌شود، بیان کرد: آن نگاه‌هایی که برخی از دولتمردان دارند و تصور می‌کنند که در صورت برداشتن تحریم‌ها مسائل کشور حل می‌شود، غلط است و تمام مشکلات مرتبط با تحریم‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید به اقتدار ملی و ظرفیت‌های داخلی خود فکر کنیم، خاطرنشان کرد: مقاومت مردم ما در طول سال‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری دیگران را پای میز مذاکره کشانده است.

دستغیب ابراز داشت: رئیس جمهور آمریکا با تمام هزینه‌های سنگینی که در سوریه کرد نتوانست اهداف خود را در این کشور پیاده کند و همگان فهمیدند که ایران در سطح منطقه حرف اول را می‌زند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره امری ضروری و لازم است اما نباید در این زمینه افراط کرده و تصور کنیم با برداشتن تحریم‌ها تمام مشکلات کشور حل می‌شود، اضافه کرد: ما به خاطر تحریم‌ها پای میز مذاکره نیامدیم بلکه این قدرت و اقتدار ما بود که این کار را صورت دادیم و در این زمینه آنها حرف خودشان را می‌زنند و ما نیز صحبت‌های خود را داریم.

وی با اشاره به اینکه در اصل و اساس مشکل غربی‌ها جمهوری اسلامی بوده، اما مذاکره نیز فن دیپلماسی است، گفت: نباید تمام نگاه‌ها متوجه صحبت‌های اوباما باشد و به تیم مذاکره کننده کشورمان بی‌توجهی کنیم.

دستغیب تصریح کرد: ما باید جواب اوباما را بدهیم و بگوییم غلط می‌کنی که زیاده‌خواهی داری و تمام فریادها را بر سر بیگانگان، آمریکا و اسرائیل بزنیم و داخل را تضعیف نکنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی از کلمات و عبارات در عرصه بین‌الملل معانی خاصی دارند تصریح کرد: باید متوجه این مهم باشیم تا گفتن بعضی مطالب برای ما باری را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کنگره آمریکا همواره به اوباما فشار می‌آورد، به بندهای تفاهم‌نامه ژنو اشاره کرد و ادامه داد: در این توافقات صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران تثبیت و به رسمیت شناخته شده و برای نخستین بار توافقاتی خارج از شورای امنیت صورت گرفت.

دستغیب با بیان اینکه با این توافقات ساختار هسته‌ای ایران دست نخواهد خورد و تحریم‌های جدیدی اعمال نمی‌شود، فروش نفت ما در سطح فعلی حفظ و تحریم‌های خودرویی برداشته می‌شود اظهار داشت: اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند، برای ما نیز باری را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی مدام برخی از صحبت‌های اوباما و جان کری را پخش می‌کند اما بخش دیگری از سخنان آنان را منعکس نمی‌کند، گفت: باید صحبت‌های اوباما در کنگره آمریکا نیز رسانه‌ای تا فشارهای اسرائیل بر آمریکایی‌ها آشکارتر شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
2
ما از حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب استادمحترم اخلاق انتظار داریم بپاس احترامی که مردم متدین شیراز برای خاندان شهید دستغیب وایشان قائلند وبسیاری از آرای آقازاده ایشان نیز ازهمین امر نشات گرفته بود وی رانصیحت کنند دست ازاین مصلحت طلبی ودوگانگی بردارد وبامردم صادق باشد.
آشنا
باشه فردا صبح میگم. خوب ناشناس خودت خبر کار میکنی و تیتر میزنی . خودت هم نظر میدی و دم از مصلحت میزنی.
ربانی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
2
آقای دستغیب شب گذشته چند شرکت دیگر ایران تحریم شدند؛ امریکا خودش را هم قبول ندارد برادر!
پایین شهری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
1
آفای دستغیب کاش اینقدر که جلوی مسئولین دولا راست میشی یکمی هم میون مردم میومدی.... از سال دیگه دوباره سرو کلت پیدا میشه و مردمی میشی و میری تو روستاها و محله ها.... به خاطر همه وعده هایی که وقت انتخابات به ما دادی حلالت نمیکنم
كارت هديه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
1
چقدر من رو دوست داري