کد خبر: ۴۸۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
نگاهی به آثار علامه فقید آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

غربی ها درباره عالم بی ادعای لاری چه می نویسند؟

آوازه ی نام و آثارشان از مرزهای ایران و جهان اسلام فراتر رفته و کتاب های اعتقادی و اخلاقی ایشان، قلوب بسیاری را به تسخیر خود درآورده است.

شیرازه - سرویس سومین حرم اهلبیت: آیت الله سید مجتبی موسوی لاری از معدود شخصیت های علمی و معنوی حوزه ی علمیه قم و در فهرست چند اندیشمند انگشت شمار جهان اسلام می باشند که آوازه ی نام و آثارشان از مرزهای ایران و جهان اسلام فراتر رفته و کتاب های اعتقادی و اخلاقی ایشان، قلوب بسیاری را به تسخیر خود درآورده  است.

 نشریه الکترونیک صبح لارستان در نظر دارد جهت آشنایی بهتر هموطنان با آثار این علامه ی بزرگ، نگاهی به نگاه مجلات و مقالاتی داشته باشد که پیرامون انتشار ترجمه انگلیسی کتاب اسلام و تمدن سیمای غرب به مترجمی فرانسیس گلدین، در مطبوعات غربی انتشار یافته است که نشان از جایگاه علمی و ارزنده این عالم فرهیخته در دنیای غرب دارد، داشته باشد .

گفتنی است این کتاب بر اساس مشاهدات آیت الله موسوی لاری از جامعه غرب در طول مدتی که جهت مداوای مریضی خود در آلمان بستری شده بود به رشته ی تحریر در آمده است که در زیر گزیده ای از مقالات در خصوص کتاب اسلام و تمدن سیمای غرب را خواهید دید:

 

مجله ی سوری تیچر، شماره 239 ، ماه مه 1977 ، چاپ انگلستان در پایان مقاله منتشره خود در خصوص این کتاب آورده است :

خوب است این کتاب به کتابخانه سیکس فرم اضافه شود . همچنین کمکی است برای سیر انتقادی در ادیان و فرهنگ های تطبیقی ، و نیز کمک لازمی است برای افزایش سهم متقابل و زیادتر در این مورد.

مجله دی نور، 20 آوریل 1977، چاپ تورنتو کانادا در وصف کتاب اسلام و تمدن سیمای غرب اشاره داشته "آنچه را که ما باید اضافه کنیم آن است که کتاب ، تصویر گسترده ای از زندگی در غرب را که با تعمیق و دقت همراه است، در بردارد."

روزنامه پولستار، شماره 4 ژوئن 1977 چاپ لندن با اشاره به نظر آیت الله سید مجتبی موسوی لاری در این کتاب اشاره داشته:

"البته مولف، علاقمند است که مردم را نسبت به غرب، روشن سازد و غربیان که تحمل چنین انتقادهایی را دارند، می توانند از این مولف با انصاف ، در باره خودشان و جامعه شان، مطالبی بیاموزند.

روزنامه دی استار، 12 ژانویه 1978 چاپ انگلستان نیز نوشته است:

در مباحث و عناوینی که درباره مساله سکس در غرب، سقوط مبانی اجتماعی، الکل و تبعیض نژادی، تجزیه و تحلیل می شود، تفسیر بسیار ارزنده و غیر قابل انکار و مقایسه ای ارائه شده است.

مجله خاورمیانه ی بین المللی، مورخ ژوئن 1978 چاپ لندن کتاب سیمای تمدن غرب را اینگونه معرفی نموده است:

"کتاب سیمای تمدن غرب، یک گزارش و ارزیابی در حد اعلا و فوق العاده است، هرچند انتقاد آمیز است، اما تذکراتی است دوستانه."

در ادامه آورده است: می توان گفت که "آقای سید مجتبی موسوی" نقایص جامعه اسلامی خودش را همان گونه نقادی می کند که جامعه ما را و صداقت و خلوص ایمان و امید او بر یک آینده مشترک، از خلال گفته های وی آشکار است.

آقای موسوی یک اصلاح بزرگی را در اسلام پیش بینی می کند، اسلام در اصول خدا داده ی خود که آینده اش را تشکیل داد، نه تنها ثبات داخلی بلکه راز بقای خود را برای جهانیان نیز می یابد.

مقاله نویس در پایان مقاله خود عنوان داشته: من، پیشنهاد و سفارش می کنم کتابخانه ها را وادار نمایند. که از شرکت اپتیموس، کتاب سیمای تمدن غرب را خریداری کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
0
این رو بایست صداو سیمای استان فارس پوشش بده که این استان فارسی ها معرفی بشند متاسفانه توی استان فارس هم غریب واقع شدند
دستتون درد نکنه