کد خبر: ۴۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ شنبه 23 آذر

امروز «عصر مردم» ویترین «ایسنا» بود!

این‌که یک روزنامه این‌گونه تیتر یک خود را در حالی که هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست، خرج روحیه انقلابی وزارت خارجه! می‌کند واقعا جای سوال دارد.

به گزارش شیرازه، امروز «عصر مردم» در حالی تیتر زد «هیات کارشناسی ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا از مذاکرات خارج شد» که هیچ مسئولی در وزارت خارجه چنین موضعی را اتخاذ نکرده است. حتی دکتر عراقچی معاون حقوقی وزارت هم صرفا گفته به دلیل کندی و نامطلوب‌ بودن روند مذاکرات کارشناسی و برخی مسائل جانبی هم‌چون تحریم‌ها! به تیم ایرانی گفته‌ایم از وین بازگردد. این‌که عصر مردم این‌گونه تیتر یک خود را در حالی که هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست، خرج روحیه انقلابی وزارت خارجه! می‌کند واقعا جای سوال دارد. در صفحه دوم این روزنامه هم که اخبار کشوری را پوشش می‌دهد، از 6 خبر، 5 خبر به نقل از ایسنا منتشر شده است و این نشان از اعتماد بالای تحریریه و سردبیر این روزنامه به ایسنا دارد، کما این‌که تیتر یک را هم از ایسنا نقل کرده‌اند! ستون مشق هفته عصر مردم که شنبه‌‌ها منتشر می‌شود، مثل همیشه به بررسی اخبار هفته گذشته پرداخته است. اما سرمقاله امروز این روزنامه به ایرادات ساختاری که به فساد منتهی می‌شود اختصاص یافته. نویسنده در اظهار نظری عجیب نوشته: «وقتی ما مثلا از آقای احمدی‌نژاد به عنوان معجزه قرن یاد می‌کنیم این آقا حتی اگر به فرض محال از ظرفیت‌های روحی لازم برای متصف شدن به چنین صفتی هم برخوردار باشد، عملا در حصاری نفوذ ناپذیر قرار می‌گیرد که کسی جرات نمی‌کند به او بگوید بالای چشمت ابروست!!» به نظر می‌رسد نویسنده خودش هم در حصار ابهت برخی سیاسیون دولت کنونی گرفتار شده و گرنه به جای مثال زدن احمدی‌نژادی که الان دیگر رئیس جمهور نیست، می‌توانست به مثال های نقد این روزها که از قضا کم هم نیستند، بپردازد.



برای مشاهده تصویر با سایز اصلی، روی عکس فوق کلیک کنید


اما «افسانه» در گزارشی جالب به خواب زمستانی بازار مسکن در شیراز پرداخته است. «اجاره بهای معالی آباد و بولوار مدرس برابر شد» عنوان این گزارش است که در آن به نزدیک شدن قیمت‌های اجاره مسکن در صدرا و شهرک گلستان به سطح شهر شیراز هم اشاره شده است. در پایان این گزارش هم از قول مشاورین املاک نوشته شده که بعید است هزینه اجاره مسکن کاهش یابد البته اگر برنامه‌ریزی و اقدامات جدی از سوی مسئولان کشوری و استانی انجام نشود.

«اعتبارات فارس آب رفت»؛ این تیتر «خبرجنوب» است که به سخنان استاندار در پی نهایی شدن لایحه بودجه سال 1393 و ارائه آن توسط دولت به مجلس اختصاص یافته. جمله جالبی که این روزنامه از استاندار نقل و برجسته کرده این است: «فارس 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری با کاهش اعتبارات ملی مواجه است» و این اصلا چیز خوبی نیست. تغییر مسیر مهاجرت پرندگان در فارس و کاهش ظرفیت مراتع استان که معیشت عشابر را تهدید می‌کند، از دیگر محورهایی است که خبر جنوب به آن پرداخته است. «دارابگرد از نفس افتاد!» هم گزارشی در خصوص مشکلات و کمبودهای کهن‌ترین شهر دایره‌ای ایران در داراب است که در صفحه پایانی این روزنامه مشاهده می‌شود.

اما «نیم‌نگاه» ترجیح داده قطع مذاکرات کارشناسی ایران با 1+5 را بدون هرگونه گمانه‌زنی و انقلابی دانستن آن! تیتر یک خود کند. این روزنامه به صورت مفصل به اظهارات احمدرضا دستغیب در جمع اعضای جامعه روحانیت شیراز هم پرداخته است. تیتر این گزارش این است: «منطقه‌ای نگاه کردن برخی از نمایندگان موجب بروز اختلاف است». اما در خصوص این جمله، باید از دستغیب پرسید که احتمالا منظورش از این جمله، دکتر قادری دیگر نماینده شیراز نبوده است؟! لازم به ذکر است که چندی قبل هم دستغیب در قالب نطق میان دستور در مجلس، به طور ضمنی مخالفت خود را با الحاق استان فارس به خلیج فارس اعلام کرده بود.

تقدیر استاندار از مرکز صدا و سیمای فارس، خطبه‌های دیروز نماز جمعه، سخنان حجت الاسلام قرائتی در مراسم بزرگداشت شهید دستغیب و ... از دیگر محورهایی بود که در روزنامه‌های امروز دیده می‌شود.

نظرات بینندگان