کد خبر: ۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲
معاون عمرانی استانداری فارس در پاسخ به شیرازه:

برای ترخیص واگن های مترو شیراز مشکل ارزی داریم/ زمان اجرای طرح ترافیک شیراز هفته آینده اعلام می شود

اختلاف نرخ ارز مشکل ترخیص واگن‌های قطار شهری شیراز است زیرا این واگن‌ها اکنون در بندرعباس هست و باید مابه‌تفاوت ارزی پرداخت شود تا واگن‌ها از طریق بانک مرکزی ترخیص شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، محسن اردکانی در حاشیه جلسه جمع بندی بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر شیراز و بررسی مشکلات قطار شهری و بافت فرسوده شیراز که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در تلاشیم با موافقت وزارت کشور از طریق بانک مرکزی برای تحویل گرفتن واگن های قطار شهری شیراز ارز مرجع اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص زمان بهره‌برداری از قطار شهری شیراز، گفت: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال جاری فاز یک خط یک مترو شیراز راه اندازی شود.

اردکانی افزود: از زمان تحویل گرفتن واگن ها دو ماه زمان برای انجام تست لازم است در حالی که تا پایان سال سه ماه فرصت باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص وضعیت اجرایی شدن طرح ترافیک شیراز، گفت: موافقت با طرح ترافیک از طریق وزارت کشور ابلاغ شده که چهارشنبه هفته آینده در جلسه شورای ترافیک استان فارس، زمان اجرایی کردن این طرح مشخص می‌شود.

وی درخصوص برنامه‌های سفر معاون وزیر کشور تصریح کرد: بازدید از قطار شهری، مجموعه پروژه نیکان، سایت دفن زباله و سد تنگ سرخ توسط معاون عمرانی وزیر کشور انجام شده و اکنون پس از بازدیدها جلسه جمع بندی را برگزار می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بافت فرسوده شیراز نیز از جمله محل های بازدید معاون عمرانی وزیر کشور بود، گفت: انتظار داریم طی تفاهم نامه ای که حدود هشت ماه پیش توسط وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی درخصوص تعدیل ضوابط میراثی بافت فرسوده شیراز امضا شد، همکاری لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد: شیراز داری 360 هکتار بافت تاریخی و فرسوده است که امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهم نامه که اکنون در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در حال بررسی است، بتوانیم مباحث عمرانی این بخش را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/523/2

برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس ، عمرانی
نظرات بینندگان