کد خبر: ۴۸۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 25 آذر

سفر خانم معاون به شیراز و سوسک‌هایی که عروس زاگرس را می‌خورند!

امروز و در حالی که خانم ابتکار به شیراز آمده٬ یکی از روزنامه‌ها گزارشی مفصل با عنوان «سوسک‌ها عروس زاگرس را خوردند» منتشر کرده است.

به گزارش شیرازه، «خبر جنوب» امروز و در حالی که شیراز میزبان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است، پرونده‌ای کامل از حال و روز ناخوش محیط زیست فارس را برای خانم معصومه ابتکار منتشر کرده است. «سوسک‌ها عروس زاگرس را خوردند، چشمه اشک تالاب‌ها خشکید!» عنوان این پرونده است که خبر جنوب آن را تیتر یک خود کرده است. مرتبط با همین موضوع، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم به این روزنامه گفته است که ساخت سد در بالادست مهارلو واویلا است.

«افسانه» امروز در حالی تیتر یک خود را به «نیمی از کارخانه‌های کشور تعطیل شده‌اند» از قول دکتر صادق زیباکلام اختصاص داد که مشخص نیست چگونه این استاد دانشگاه می‌تواند در تمامی حوزه‌‌ها سری بزند و بدون تخصص اظهار نظر کند. نکته جالب اما این‌که قبل‌ترها و در دولت سابق، وقتی زیباکلام به شیراز می‌آمد تا با کسی مناظره کند، سالن مملو از جمعیت می‌شد اما حالا و در دولت جدید که مدعی گشایش فضای بسته! دانشگاه‌ها است، سالن‌ها کمی بیشتر از حد معمول پر از خالی‌اند! «زمین‌خواری در پوشش تعاونی مسکن» دیگر تیتر این روزنامه است که به هشدار معاون دادگستری فارس در خصوص خریداری زمین‌های فاقد کاربری مسکونی اشاره دارد.

تیترهای صفحه اول «نیم‌نگاه» اما امروز خیلی متنوع بود؛ از قیمت هندوانه شب یلدا و آمار کشفیات خودرو توسط نیروی انتظامی گرفته تا سیاسی‌کار نبودن دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس شورای هیات مذهبی شدن مظفرمختاری.

سرمقاله امروز «عصر مردم» اما به آلودگی هوای شیراز اختصاص یافته است. عسلی نوشته: «اگر سعدی شیرازی زنده بود و می‌دید که اتوبوس‌های مسافربر درون شهری با هر گازی که می‌دهند چه مقدار مواد سمی وارد گلوی خلق‌الله می‌کنند، دیگر نمی‌گفت: «هر نفسی که فرو می‌رود، ممد حیات است و چون بر‌می‌آید مفرح ذات ...» بلکه می‌سرود: «هر نفسی که فرو می‌رود پر از دود است و چون بر می‌آید، نشتری بر رگ وجود ...». بازدید نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیه‌الله از این روزنامه دیگر خبری است که در صفحه سه قابل مشاهده است. نکته جالب اما این‌که عصر مردم با تاخیر بیش از یک هفته‌ای، خبر انتصاب مشاور امور رسانه و هنر حوزه استانداری فارس را منتشر کرده است.

افزایش تخلفات تعاونی‌ها، تازه‌ترین وضعیت بیمارستان نمازی، بازدید معاون وزیر کشور به همراه استاندار از متروی شیراز و ... از دیگر محورهایی بودند که روزنامه‌‌های امروز به آن پرداختند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نازبابا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲
0
حالا کی خاله سوسکه است کی عروس زاگرس؟