کد خبر: ۴۸۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی:

خانواده‌ها راحتی را بیرون از خانه‌ها جستجو می‌کنند/جلو مهاجرت ها به شیراز گرفته شود

هر چه حریم شهر گسترش داده شود، و جلو مهاجرت گرفته نشود هیچ‌گاه مشکل حل نمی‌شود چرا که همیشه مهاجرپذیر بودن شیراز وجود دارد و باید فکری اساسی برای مهاجرت‌های بی‌رویه شود.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری شیراز با تشکر از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار و مدیران شهرداری این شهر و تلاش‌های این مجموعه اظهار داشت: ما می‌توانیم از داشته‌ها، نداشته‌ها را پوشش دهیم و از آنها به عنوان یک سکوی پرش استفاده کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس بیان داشت: از نگاه ما باید ابتدا در پروژه‌ها نگاه به داشته‌ها کرد زیرا با برنامه‌ریزی می‌توان از داشته‌ها بهترین استفاده را برد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌ها باید اعضای شورای اسلامی شهر استعدادها و توانمندی‌های موجود را بارور کرده و پرورش دهند چراکه با این کار مشکلاتی مانند بودجه حل می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در این 34 سال نتوانستیم یک شهر اسلامی بسازیم تصریح کرد: ما در بحث نظامی به دنیا الگویی با عنوان بسیج معرفی کردیم اما در عرصه ساخت و ساز یک مجموعه که مبتنی بر تعالیم عالیه اسلام ساخته شده باشد تا مردم در آن زندگی کنند نداریم و نتوانسته‌ایم در این عرصه موفق باشیم.

ایمانی اضافه کرد: ما در ساخت و ساز کم کار کرده‌ایم و در حال حاضر در شهرسازی دنبال الگوی غربی هستیم، حال آنکه در طول اسلام یک شهر به عنوان بغداد ساخته و از تمام جنبه‌های نظامی، سیاسی و علمی و ...  به عنوان الگویی از یک شهر اسلامی معرفی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: بعد از انقلاب در این زمینه گامی موثر برداشته نشده است و حتی در اندیشه و افکار ما طرح یک شهر اسلامی با ویژگی‌های سبک زندگی وجود ندارد و در این قضیه فکر و طرحی مناسب نداریم.

ایمانی افزود: غرب به دنبال از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب است، از این رو با خانه‌های اپن و کوچک این طرح را دنبال کردند و از طرفی با ساختن خانه‌های کوچک خستگی را به درون خانه آورده و از این رو خانواده‌ها، راحتی را در بیرون خانه دنبال می‌کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نتیجه ساختن خانه دوخوابه داشتن یک فرزند است و غرب با طرح این خانه‌ها به دنبال از بین بردن عفاف، حجاب و حیا در خانواده‌های اسلامی بوده و ما نیز از آنها تبعیت می‌کنیم و حال شورای اسلامی شهر و مدیر امور شهری باید روی این معنا کار کنند.

ایمانی در این دیدار تصریح کرد: باید از هم‌اکنون مانع این شویم که شیراز مانند خیابان امام رضا در مشهد شود چراکه آن خیابان که مستقیم از حرم آغاز و به سمت قبله می‌رود چند سال گذشته دو طرف آن تمام نماد اسلامی بود اما در حال حاضر بعد از انقلاب تمام نمادها غربی شده است و باید بترسیم که مبادا شیراز و اطراف حرم‌های مطهر به آن روز تبدیل شود.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: مشکل شیراز این بوده که مرکز شهر رها و حاشیه شهر آباد شده است.

ایمانی ادامه داد: در حال حاضر با ساخت و سازها در اطراف شیراز قاعده گریز از مرکز مشهود است و این ما هستیم که اسباب آن را فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:‌در نقشه قدیمی توسعه شیراز مشاوران و مهندسان غربی اجازه توسعه شهر را از طرف باغات قصردشت نمی‌دادند و مانع گسترش شیراز از ناحیه باغات بودند اما امروز شهر با سرعت از آن ناحیه در حال گسترش است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با ذکر این نکته که نباید علت‌ها را فراموش کرده و سراغ معلول برویم بیان کرد: هر چه حریم شهر گسترش داده شود، و جلو مهاجرت گرفته نشود هیچ‌گاه مشکل حل نمی‌شود چرا که همیشه مهاجرپذیر بودن شیراز وجود دارد و باید فکری اساسی برای مهاجرت‌های بی‌رویه شود.

ایمانی تصریح کرد: اگر مشکل بافت فرسوده شیراز این‌گونه پیش برود تا 20 سال آینده مرکز این شهر آلوده و خطرناک خواهد شد.

امام جمعه شیراز افزود: بافت فرسوده و قدیمی و توسعه شهر به سمت حاشیه‌ها دو مشکل اساسی و بزرگ است که در آینده بسیار مشکل‌ساز می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار داشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند تمام کارها به سمت و سوی حرم سوم جهت‌دهی شود، نسبت به حرم سوم اهل بیت (علیهم‌السلام) کم‌کاری شده است.

ایمانی با انتقاد از نبودن مکانی مناسب برای تجمع عزادارن شهر شیراز و ذکر اینکه پیش از این برخی از مسئولان تنگ‌نظر این استان می‌گفتند شاهچراغ(ع) یک صحن دارد و کفایت می‌کند، بیان داشت: در حال حاضر آن تنگ‌نظری‌ها تا حدودی کنار رفته، از این رو باید نگاه تمام مسئولان نسبت به آباد کردن حرم‌های مطهر عوض شود تا بحث گریز از مرکز از بین برود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تا مرکز شهر آباد نشود بر مشکلات متعددی که وجود دارد افزوده و روز به روز بیشتر می‌شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خاطرنشان کرد: برای آباد کردن شهر شیراز و استان فارس باید تمام اختلافات کنار گذاشته شود و همگی دست به دست یکدیگر دهیم و با یک‌دلی و همراهی برای آباد کردن این استان و شهرمان کوشش کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
dr faze
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
0
EY KASH KARSHENASAN NAZAR MIDADAND.