کد خبر: ۴۸۹۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه اول دی

از تیتر یک روزنامه‌ای که آگهی روزنامه دیگر بود تا خبر انتصاب یک استان فارسی

امروز در اتفاقی جالب٬ تیتر یک یکی از روزنامه‌های استان فارس به صورت آگهی در روزنامه دیگر منتشر شده است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ امروز «افسانه» تیتر زده است «بلوار زند به میدان ولیعصر یک طرفه می‌شود». مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری شیراز علاوه بر این مسئله گفته است که چهارشنبه این هفته زمان رسمی آغاز طرح محدوده ترافیک اعلام می‌شود. اما افسانه در حالی در صفحه اول خود از سرپرستی دکتر جواد اطاعت در دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی خبر داده است که او هیچ تخصصی در این زمینه ندارد. اطاعت که اصالتا استان فارسی و دارابی بوده و از چهره‌های سرشناس حزب منحله اعتمادملی وابسته به مهدی کروبی است، دارای مدرک دکتری جغرافیایی سیاسی بوده و در سابقه‌اش هم هیچ نشانی از «علوم زمین» که اساسا یک رشته در حوزه علوم تجربی است، وجود ندارد. هنوز مشخص نیست چرا افسانه، انتصاب یک فرد غیرمتخصص ولی از لحاظ سیاسی همسو با خود را در یک سمت مدیریتی و علمی-تخصصی در صفحه اول خود تیتر کرده است. «تجمع هواداران تیم برق شیراز مقابل استانداری» هم خبر دیگری این روزنامه است. این تجمع پس از تجمع جمعی از رانندگان تاکسی در چند روز قبل، دومین تجمعی است که دولت تدبیر و امید در شیراز تجربه می‌کند.

اما «نیم‌نگاه» تیتر یک «افسانه» مبنی بر یک‌طرفه شدن بلوار زند تا میدان ولیعصر را در قالب یک اطلاعیه و به نقل از روابط عمومی معاونت و سازمان ترافیک شهرداری شیراز آورده است! تیتر یک این روزنامه به اظهارات آیت‌الله ایمانی در جمع مسئولین شهری اختصاص یافته؛ «برای آباد کردن شیراز و استان باید اختلافات کنار گذاشته شود». نیم‌نگاه در گزارشی تحلیلی به بررسی نقش رسانه‌ها در ارتقای تعامل پلیس و مردم هم پرداخته است. این گزارش در صفحه سه با عنوان «رسانه‌ها همسایه دیوار به دیوار پلیس در ارتباط با مردم هستند» دیده می‌شود.

«زخم چرکین روی چهره قدیمی شیراز» تیتر یک امروز «خبرجنوب» است که در گزارشی مصور به حضور همیشگی معتادان و بی‌خانمان‌ها در خانه‌های تاریخی شیراز پرداخته است. «سهم ناچیز فارس در میان پژوهشگران برتر کشور» هم دیگر سوژه این روزنامه است که طی گزارشی به ریشه‌یابی این مساله پرداخته. امسال تنها دو نفر از استان فارس آن هم از دانشگاه‌های پیام‌نور و علمی-کاربردی در میان پژوهشگران برتر جای گرفته‌اند. خبرجنوب علت چنین مسئله‌ای را چندین مورد از جمله اهمیت ندادن به پژوهش از سوی برخی دانشگاه‌ها با توجه به پر شدن وقت اعضای هیئت علمی در امور آموزشی و اداری دانسته است.

«عصر مردم» اما تیتر یک خود را مشابه نیم‌نگاه برگزیده و سرمقاله‌اش را هم به بزرگداشت اربعین حسینی اختصاص داده است.

سخنان استاندار در دیدار با مجمع طلاب استان فارس در قم، مراسم تشییع پیکر دو تن از افسران پلیس راهور فارس، برگزاری گردهمایی بزرگ عزاداران حسینی در حرم شاهچراغ(ع) و ... از دیگر محورهای روزنامه‌های امروز بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
البته می دانم که شما و امثال شما جرات انتشار نظر مخالف را ندارید ولی می نویسم تا بدانید مردم بسیار آگاه تر از شما هستند. سایت های زنجیره ای چون شما -شیرازنا-عصر فارس- و سایت هایی از این دست که حتی در نوشتن یک خبر هم عاجزندو هنوز نمی دانند که جواد اطاعت مدرک دکترایش را از کجا و در چه رشته ای گرفته است بیجا می کنید که از مرتبط بودن یا نبودن رشته اش با مسئولیتش می نویسید ؟!! واقعا باید به حا شما گریست و تاسف خورد که هشت سال عقده گشایی شما و هم کیش هایتان به اسم دین و اصولگرایی هنوز اشتهای بیمارگونه شما برای آزار و اذیت مردم و فرهیختگان پایان نیافته است؟ به کوری چشم شما و کوته فکرانی مثل شما اطاعت از جمله شجاعترین نیروهای سیاسی فارس است که با تکیه بر دانش و تخصصش مشغول خدمت به کشور است . اینقدر بخیل نباشید .
ابوالفضل از داراب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
باعث افتخار برای شهر کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)است که جناب اقای دکتر اطاعت باکوله باری از علم ودانش درخدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشدبرایشان ارزوی توفیق وسربلندی مینمایم
دانشجوی دکترا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
با سلام. امیدوارم آنقدر به تخصص و علم احترام بگذارید که اصول اخلاق حرفه ای را به عنوان یک رسانه تعاملی رعایت کرده و این نظر را منتشر نمایید.
نخست اینکه دکتر اطاعت در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده اند و عضو گروه آموزشی جغرافیای انسانی در دانشکده علوم زمین هستند. ایشان سالهاست در این دانشکده مشغول تدریس هستند و حتی در دولت احمدی نژاد هم عضوهیات علمی همین دانشکده بوده اند، پس قضیه علمی است و نه سیاسی.
ثانیا به نظر می رسدشما رشته زمین شناسی را با مجموعه علوم زمین که رشته های جغرافیا و محیط زیست را نیز شامل میشوداشتباه گرفته اید. بهتر است مخاطبان محترم این دو لینک را ببینند تا خود درباره تخصص یا عدم تخصص آقای اطاعت برای ریاست این دانشکده قضاوت کنند:http://www.sbu.ac.ir/Cols/earth/Pages/%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%87%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c.aspx
و
http://www.sbu.ac.ir/Cols/earth/Pages/default.aspx