کد خبر: ۴۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 3 دی

کلیه‌ام را می‌فروشم تا زنم را طلاق بدهم!

یکی از روزنامه‌های امروز به آگهی‌های فروش اعضا که مدت‌‌‌ها است در شیراز دیده می‌شوند٬ پرداخته است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، «نیم‌نگاه» تیتر یک خود را به جای خالی میوه در سبد خرید خانوارها اختصاص داده است: «سوء استفاده از عدم اشراف مردم بر قیمت میوه در شیراز». در این گزارش نایب رئیس اتاق اصناف شیراز گفته است که نبض بازار میوه شیراز در دست واسطه‌ها و دلالان است. این روزنامه از بازدید مسئولین سازمان بسیج رسانه فارس از دفتر خود هم خبر داده است. قزل سفلی مسئول این سازمان در این بازدید از راه‌اندازی مرکز آموزش رسانه جنوب کشور گفته است. امیری‌نژاد مسئول کانون بسیج شیراز هم از استاندار خواسته تا وعده دیدار ماهانه با رسانه‌‌ها را عملی کند. در صفحه ورزشی این روزنامه هم گزارشی در خصوص تیم برق شیراز با عنوان «دکتر احمدی، روزی تیمی بود!!» منتشر شده است.

«عصر مردم» اما تیتر یک خود را به سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اختصاص داده است: «وظیفه ما تغییر تصویری است که دشمنان از ایران و اسلام ساخته‌‌اند». یادداشت امروز این روزنامه تقریبا مثل هر روز به یک مسئله مهم اما بی‌ارتباط با مسائل روز پرداخته است. رسم معمول در روزنامه‌‌ها این است که معمولا ستون یادداشت سردبیر به یک مسئله روز اختصاص می‌یابد اما ظاهرا رسم عصر مردم چیز دیگری است.

«بازار داغ حراج کبد و کلیه در آگهی‌های خیابانی شیراز! کلیه 20 میلیون، کبد 200 میلیون» این تیتر یک «خبرجنوب» است که در گزارشی جالب به بررسی آگهی‌های فروش اعضای بدن پرداخته است. در قسمتی از این گزارش آمده: «صاحب کلیه می‌خواهد با فروش عضو، همسرش را طلاق دهد. شماره او در اختیار یکی از دوستانش هست که می‌گوید: این شماره من است ولی کلیه را من نمی‌خواهم بفروشم. کلیه مال یکی از دوستانم است. بدهی دارد و می‌خواهد همسرش را طلاق بدهد و مهریه او را بپردازد. شما هرچه گران‌تر بخرید، مشکل او زودتر حل می‌شود». «تیشه واردات شکر به ریشه کارخانجات قند فارس» به در معرض تهدید بودن اشتغال 4100 کارگر و کشاورز استان به دلیل واردات شکر اشاره دارد. دیگر گزارش این روزنامه، آگاهی زیست محیطی مردم و مسئولان فارس را زیر ذره‌بین قرار داده است. در این گزارش آمده که مصرف سرانه آب شرب در شیراز نسبت به استانداردها، 15 برابر است.

روزنامه «افسانه» اما تیتر یک خود را به «خودروهای فارس با 9996 قطعه غیربومی» اختصاص داده است. این تیتر به معنای آن است که از حدود 10 هزار قطعه به کار رفته در خودروی پژو پارس تولیدی فارس، تنها 4 قطعه تولیدی استان است. این مسئله بیش از هر چیزی ضعف بخش خصوصی فارس در این زمینه را آشکار می‌سازد و البته این نوید را هم می‌دهد که در صورت وجود قطعات تولیدی استان، بازار کار بزرگی به وجود خواهد آمد که تا حدی مشکل اشتغال در استان را برطرف می‌سازد. صفحه آخر افسانه هم مانند یکی از صفحات نیم‌نگاه به صورت رنگی به گزارش‌دهی شهرداری منطقه 7 شیراز در خصوص برگزاری مراسم تعزیه اختصاص یافته است!

برگزاری مراسم عزاداری در اربعین حسینی، آغاز به کار قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان، انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی و انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی استان و ... از دیگر محورهایی بودند که در روزنامه‌های امروز دیده می‌شوند.

نظرات بینندگان