کد خبر: ۴۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۲
مدير عامل شركت گاز فارس در پاسخ به شیرازه:

دستگاه های دولتی فارس 850 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکارند!/ کاهش 8 درصدی مصرف گاز در استان

مدير عامل شركت گاز استان فارس گفت: سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان فارس حدود 70 درصد است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، هوشنگ محمدي در نشست خبري با بیان اینکه فرهنگ مصرف بهینه در فارس مطلوب است، گفت: طی 8 ماه اول سال جاری علي‌رغم افزايش 9 درصدي تعداد مشتركان گاز در استان فارس، شاهد كاهش 8 درصدي مصرف گاز بوديم.

وی تعداد مشترکان را یک میلیون و 14 هزار و 286 مصرف کننده اعلام کرد و گفت: در سال‌جاري شاهد كاهش 16درصدي مصرف گاز در بخش خانگي و افزايش 11 درصدي سهم مصرف گاز در بخش صنعت بوده‌ايم که آمارها نشان‌دهنده حركت روبه رشد استان فارس در مسير صنعتي شدن است.

محمدي با تصريح اينكه 60 درصد از كل مصارف استان را بخش صنعت به خود اختصاص داده است، خاطرنشان كرد: تنها 40 درصد از كل مصرف گاز در فارس به بخش‌هاي خانگي و تجاري اختصاص دارد.

وي تعداد واحدهاي صنعتي مشترك گاز را 244 واحد عنوان و اضافه كرد: متوسط ميزان مصرف بخش خانگي امسال به 25 ميليون و 200 هزار مترمكعب در روز رسيده است. همچنین بر اساس آمار هر خانوار شهري 5.3 مترمكعب و هر خانوار روستايي حدود 3 مترمكعب گاز در روز مصرف مي‌كند.

محمدي با بيان اينكه پيك مصرف گاز معمولا دي‌ماه هر سال با مصرف حدود 30 میلیون مترمکعب در روز است، خاطرنشان كرد: امسال بالغ بر 300 ميليارد تومان بودجه به شركت ملي گاز فارس اختصاص داده شد كه در مقايسه با بالاترين ميزان اعتبار كه در سال گذشته بود، سه برابر رشد داشته است.

وي از جذب بالغ بر 80 درصد اين اعتبارات خبر داد و گفت: اميدواريم تا پايان دي‌ماه 95 درصد كل بودجه را جذب کنیم.

محمدي همچنين با بيان اينكه فارس در احداث شبكه‌هاي انتقال گاز به يك كارگاه تبديل شده است، خاطرنشان كرد: 11 خط انتقال گاز به طول 416 كيلومتر در بخش‌هاي مختلف گاز رساني به شهرها و روستاها و رينگ دوم شيراز، در حال اجرا است.

مدير عامل شركت گاز استان در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه حجم كل مطالبات پرداخت نشده شركت گاز استان فارس را 850 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: 750 ميليارد تومان مطالبات مربوط به بدهي نيروگاه‌ها، 50 ميليارد تومان مربوط به بدهي پتروشيمي و مابقي نيز بدهي ساير دستگاه‌های دولتی و صنایع است.

محمدي با اشاره به پيگيري اجراي طرح تامين انرژي يك روستا در استان فارس از محل انرژي‌هاي نو (انرژی زمین‌گرمایی) گفت: کار آغاز این طرح از امروز با یک تیم 5 نفره زیر نظر معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور کار خودش را آغاز می‌کند.

قطع گاز صنايع در زمان‌هاي خاص يك اقدام قانوني است

مدير عامل شركت گاز استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: قطع گاز صنايع در روزهاي محدودي از سال در فصل سرما، مبناي قانوني داشته و در قراردادهاي منعقد شده با صنايع نيز قيد شده است.

محمدي با اشاره به قطع گاز سيمان لامرد توضیح داد: شركت گاز با هدف تامين انرژي خانگی مورد نياز شهروندان در زمان‌هاي خاصي از سال مجبور به محدود كردن مصرف در بخش صنايع است.

وي گفت: در زمستان براي مدت محدودي كه كمتر از 15 روز است، انتقال گاز به صنايع را محدود مي‌كنيم و از قبل زمينه را براي استفاده از سایر منابع انرژي فراهم كرده‌ايم.

محمدی گفت: از قبل به صنایع اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، به هرحال هر يك از صنايع بايد مديريت منابع تامين سوخت را در مسير فعاليت لحاظ كنند، چگونه است كه يك مورچه به عنوان ناتوان‌ترين موجود روي كره‌خاكي، از تابستان براي زمستان فكر است اما انسان با آن همه درايت و شعور، نبايد برمبناي آنچه مي‌داند، انديشه كند؟

انتهای پیام/523/4

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، گاز ، مصرف ، قبض
نظرات بینندگان