کد خبر: ۴۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۲

احياي 200 هکتار از جنگل هاي بلوط فارس

به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر، در طرح جایگزینی درختان بلوط خشک شده با نهال های جدید و سالم ، تاکنون بیش از 200 هکتار از این جنگل ها با حدود 3 هزار نهال تازه کاشته شده احیا شد.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه این طرح در بیش از 4 هزار هکتار از جنگل های دشت برم کازرون اجرا می شود گفت: بلوط هایی که هم اکنون کاشته می شود ، نهال های یک ساله اند به همین سبب تا 14 سال دیگر از گزند سوسک های چوبخوار در امانند چرا که سوسک چوبخوار فقط به درختان بلوط بالای 15 سال حمله می کند.
وی با بیان اینکه 60 درصد درختان بلوط خشک شده اند افزود: علت خشک شدن آنها را هجوم سوسک های چوبخوار ، خشکسالی های چند سال اخیر ، کشت دیم در جنگل ها و بیماری زغالی بلوط است.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: برای جلوگیری از خشک شدن درختان بلوط در جنگل های استان فارس تلاش کرده ایم زراعت های دیم در این جنگل ها را که موجب جذب آب و خشک شدن درختان می شود ساماندهی کنیم.
سوسک چوبخوارآفت بسیار خطرناکی است که در هر مرحله با تخم گذاری در تنه درختان بلوط باعث می شود با تغذیه لارو از آب درون آوندها ، درخت کاملا خشک شود.
وی افزود: در استان فارس 10 میلیون و 20 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی وجود دارد که 2 میلیون و 200هزار هکتار از آنها جنگل است.
نظرات بینندگان