کد خبر: ۴۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 4 دی

انتظار هنرنمایی یک روزنامه از نمایندگان فارس در مجلس!

هدر رفتن چهل درصد آب در استان، فعال شدن گسل قطر - کازرون، سهم چهار دقیقه ای دانش آموزان فارس از مشاوره و ... از جمله گزارش‌هایی هستند که در روزنامه‌های امروز دیده می‌شوند

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، امروز «خبرجنوب» از هدر رفتن 40 درصد آب در استان فارس خبر داده است. این روزنامه مدعی شده که اگر روند خشکسالی کنونی ادامه پیدا کند، احتمال دارد سال 93 آب در شیراز جیره ‌بندی شود. خبرجنوب انتقاد دبیر اجرایی خانه کارگر فارس از اجحافی که در حق کارگر و کارفرما می‌شود را هم با این تیتر در صفحه اول خود آوده است؛ «حقوق 300 هزار تومانی یک کارگر بازنشسته عیالوار کجا و بذل و بخشش‌های میلیاردی تامین اجتماعی کجا؟». اما گزارش دیگر این روزنامه به بحث مشاوره در مدارس اختصاص یافته است؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این زمینه گفته است که : «سهم هر دانش‌آموز شیرازی از مشاوره مدارس هفته‌ای 4 دقیقه است!». اما یکی از تیترهای خبرجنوب برای آن‌چه دیروز در جلسه شورای شهر گذشت، خیلی معنادار است؛ «از ماست که بر ماست».

یادداشت امروز «عصر مردم» به انتقال پایتخت اختصاص یافته. محمد عسلی معتقد است که در حال حاضر هیچ یک از نقاط کشور آمادگی برای پایتخت شدن را ندارند و بهتر است که مسئولین، تهران را به حال خود رها نکنند. «قسم به زمین و آسمان در شورای شهر شیراز» تیتر دیگر این روزنامه از جلسه شورای شهر است که با حضور شهردار برگزار شد.

«صدور کارت هوشمند ملی در فارس آغاز شد» امروز تیتر یک «نیم‌نگاه» بود. این روزنامه مقاله‌ای با عنوان «همایش وقف و رسانه و چند نکته در این باره» را هم در یکی از صفحات خود منتشر کرده است.

«افسانه» هشدار فعال شدن گسل قطر – کازرون در خلیج فارس را در تیتر یک خود آورده و از شناسایی 120 گسل فعال در ایران خبر داده است. یادداشت صفحه اول این روزنامه اما با لحنی انتقادی نسبت به نمایندگان به حضور 5 نماینده استان در کمیسیون تلفیق اشاره کرده و نوشته؛ «با امیدی فراوان در انتظار هنرنمایی نمایندگان فارس در این عرصه خطیر می‌باشیم». نویسنده ادامه داده است؛ «در استان پروژه‌های بزرگی معطل اعتبار است. پروژه‌هایی که اکثر نمایندگان و مدیران فارس در کنار بنای ناتمام این پروژه‌های بزرگ عکس یادگاری گرفته‌اند و بزرگی پروژه‌‌ و ناتمامی آن‌ها آن‌قدر ارزش داشته است که با چند انتقاد و دادن وعده برای اتمام آن بر کرسی مجلس جلوس کنند و یا مدیر باقی بمانند!»

نظرات بینندگان