کد خبر: ۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۲
واکنش بخشدار مرکزی ارسنجان به حرکت اعتراضی تعدادی از مردم در روز چهارشنبه:

مردم به سرمایه گذاران به چشم افراد سواستفاده گر نگاه نکنند

در شهرستانی که مشکل اشتغال دارد، اگر قرار باشد به بهانه های واهی جلوی سرمایه گذاری و توسعه گرفته شود، تکلیف چیست؟ از مردم عزیز روستاها می خواهم به سرمایه گذاران به چشم افراد سوء استفاده گر نگاه نکنند.
به گزارش شیرازه، پایگاه خبری تحلیلی ارسن نيوز نوشت:  با خبر شدیم تعدادی از اهالی روستای کمال آباد ارسنجان، دیروز در اعتراض به گازرسانی به یک واحد مرغداری، در بخشداری مرکزی تجمع کرده اند و پس از آن در محل مورد نظر نیز تحرکاتی صورت گرفته و خساراتی به ماشین آلات پیمانکار مربوطه وارد شده است.

برای اطلاع بیشتر از چند و چون این ماجرا،  دیشب گفتگویی را با مهندس اسکندری بخشدار مرکزی ارسنجان ترتیب دادیم:


آقای بخشدار، آیا خبر را تاييد می کنید؟

 البته نمی شود کلمه تجمع را به کار برد، بلکه حضور چند نفر از اهالی محترم روستای کمال آباد در دفتر بنده بود که نزدیک به 2 ساعت در مورد مسأله ای که بیان داشتید به بحث و گفتگو پرداختیم و مردم تقریباً با رضایت خاطر رفتند اما متأسفانه پس از آن تعدادی از همسران و فرزندان این عزیزان در محل روستا مانع انجام کار شدند.


در این مورد آیا تخلفی صورت گرفته یا حقی از مردم روستا ضایع شده؟ علت این اعتراض چه بوده؟

 قبل از پاسخ به سوال شما باید بگویم که یکی از اصلی ترین مشکلات شهرستان بیکاری و سطح پایین اشتغال برای جوانان و مشکلات واحدهای تولیدی نظیر معادن است که متاسفانه همکاری مردم منطقه با چنین طرح هایی مناسب نیست. یکی دیگر از مشکلات، استفاده از سوخت های فسیلی در مراکز تولیدی است که هم برای تولید کنندگان و هم برای کشور هزینه ی زیاد و تبعات زیست محیطی در بر دارد و نیاز است امکان استفاده از سوخت های پاک و ارزان از جمله گاز طبیعی برای واحدهای تولیدی فراهم شود.

در یک مورد خاص یک واحد مرغداری واقع در شمال روستای کمال آباد که حدود 20 سال است با سوخت فسیلی فعالیت می کند، تقاضای استفاده از گاز طبیعی نموده و تمام مراحل قانونی آن را هم طی کرده و کل هزینه ی گازرسانی را نیز پرداخت نموده است و پیمانکار اداره ی گاز هم موظف است که نسبت به گازرسانی به این واحد اقدام نماید.

معترضین تصور می کنند برقراری انشعاب برای این مرغداری باعث افت فشار گاز روستا خواهد شد اما بر اساس اطلاعاتی که از کارشناسان اداره ی گاز دریافت نمودیم، به هیچ عنوان این تصور درست نمی باشد و حتی 1% افت فشار هم روی نخواهد داد و بررسی کارشناسان نشان می دهد حتی تا 30 سال آینده هم هرگونه توسعه ی شبکه حتی احداث چندین ایستگاه عرضه سوخت CNG و واحدهای صنعتی مشکلی برای شبکه گاز رسانی ارسنجان پیش نخواهد آورد.

بنابرین اگر مورد غیرقانونی یا مسأله ای در این خصوص وجود داشت، خود ما در کنار مردم و پیش از آن ها، از ادامه ی فعالیت جلوگیری می کردیم اما وقتی کار کاملاً قانونی بوده و هیچ مشکلی هم برای اهالی پیش نیاورد، ما از انجام کار حمایت می کنیم و از اهالی هم خواهش می کنیم حساسیت بی مورد نشان ندهند و اگر از قبل مشکلی با شخص یا اشخاصی دارند، آن را در این مسایل دخالت ندهند.

به هر حال دولت موظف است به مراکز تولیدی خدمات دهد در این مورد نه تنها تصحیح آن قسمت از معابر روستا که لوله گاز از آن می گذرد پس از گازرسانی به عهده ی پیمانکار گذاشته شده، بلکه ما از آنان تقاضا کرده ایم با ماشین آلات خود در بهسازی بقیه ی معابر و زمین ورزش روستا نیز به رایگان همکاری کنند که پیمانکار مربوطه هم پذیرفته است.

بنابراین جلوگیری از ادامه کار پیمانکار غیر قانونی است و در شهرستانی که مشکل اشتغال دارد اگر قرار باشد به بهانه های واهی جلوی سرمایه گذاری و توسعه گرفته شود، به هیچ وجه پذیرفته نیست و از مردم عزیز روستاها می خواهم به سرمایه گذاران به چشم افراد سوء استفاده گر نگاه نکنند.


آیا مواردی که بیان داشتید به اهالی معترض روستا بیان شده و با وجود آن باز حرکت امروز انجام شده؟

 بله این موارد به طور کامل با معترضین در میان گذاشته شده و همانگونه که گفتم امروز مجدداً این موارد به حاضرین در دفتر بخشداری منتقل شد و آنان نیز با رضایت خاطر بخشداری را ترک کردند اما متأسفانه مجدداً شاهد جلوگیری معترضین از ادامه ی کار پیمانکار بودیم.

 

علت ادامه ی اعتراض را چه می دانید؟ آیا مسایل پشت پرده ای هم وجود دارد؟

 بنده احساس می کنم این اعتراض در وحله ی اول به دلیل کم اطلاعی اهالی از مسأله بوده اما احتمالاً عده ای تحریک کننده ی معترضین هستند.

 

آیا افراد تحریک کننده شناسایی شده اند؟ و اگر در نتیجه ادامه ی این وضعیت، خدای نکرده مشکلی در منطقه پیش آید و خسارتی به شخص یا اشخاصی وارد شود، آیا مراجع امنیتی به وظایف خود در این خصوص عمل نموده اند؟

به هر حال هنوز ابعاد کامل مسأله مشخص نیست و ما در مورد تحریک شدن مردم هنوز به یقین نرسیده ایم اما اگر مشخص شود دست های پشت پرده ای در ماجرا دخیل هست قطعاً از طریق مراجع امنیتی و قضایی با آنان برخورد خواهد شد.

 

 


نویسنده :
زین العابدین شفیعی
نظرات بینندگان