کد خبر: ۴۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۲
خطیب جمعه جهرم:

جرم برانداز نظام اسلامی محارب است و باید کشته شود

جرم کسی که می خواهد نظام اسلامی را براندازی کند از نظر همه مجتهدین و فقها، محارب است و باید کشته شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین اظهار کرد: در طول روزهای گذشته شاهد بی‌ادبی و کج‌رفتاری‌های جامعه اروپا و آمریکا نسبت به مسلمان‌ها و ملت ایران بودیم که این مسائل باید برای ما عبرت شود.

وی با بیان اینکه از دشمنان اسلام غیر از این توقع نیست، افزود: برخی از افراد هنوز باورشان نشده که اینها دشمنان ما هستند و جریان توافق‌نامه هسته‌ای و کنارکشیدن از تعهداتشان گویای این مسئله است.

پسین جهرم نوشت: امام جمعه جهرم اضافه کرد: اگر آمریکائی‌ها راست می‌گویند که می‌خواهیم با ایران کنار بیاییم باید خودشان کوتاه بیایند.

وی با بیان اینکه آمریکا خیال می‌کند که مردم ایران نیز مانند خودشان دروغ‌گو هستند، بیان کرد: آنها باید بدانند که بعد از کودتای 28 مرداد که نفت ایران را چپاول کردند و هزاران جنایت و خیانت دیگر بر علیه ایران در تاریخ کشور ما ثبت و ضبط شده است.

دژکام با اشاره به دیدار هیئت اروپائی با فتنه گران، تأکید کرد: جرم کسی که می خواهد نظام اسلامی را براندازی کند از نظر همه مجتهدین و فقها، محارب است و باید کشته شود. حکومت اسلامی را که نمی شود براندازی کنید کسی که جرمش شرکت در براندازی است را این اروپائی ها رفتند و به او جایزه دادند.

وی در ادامه افزود: به چه دلیلی پارلمان اروپا به این براندازان نظام جایزه می دهد به غیر از این است که اینها با عقل و دین ما دشمن هستند؟ آمریکا و اروپا باید بدانند که با جریان سیاسی توانایی مقابله با ما ندارند و اروپا و آمریکا اگر می خواهند مسائل حل شود باید با تمام ملت ایران با ادب و احترام رفتار کنند.

امام جمعه جهرم با اشاره به بی احترامی برخی از اروپایی ها در دیدار با یکی از شخصیت‌های کشور نیز گفت: باید با ترک جلسه در مقابل این بی‌احترامی واکنش نشان داده می‌شد.

وی با اشاره به سالروز حرکت حماسی ملت ایران در روز 9 دی سال 88، بیان کرد: حرکت فتنه‌گران گرچه به ظاهر به دلیل انتخابات بود ولی آنها قصد براندازی نظام اسلامی داشتند و خیمه امام حسین (ع) را به آتش کشیدند.

استاد حوزه علمیه جهرم با بیان اینکه آمریکایی‌ها به گفته خود نقشه این توطئه را از سال‌های پیش از آن کشیده بودند، عنوان کرد: مردم در روز 9دی با حضور حماسی خود اثبات کردند که برای حفظ دین، نظام و رهبری انقلاب دریغ نمی‌کنند.

به گفته دژکام، آن کسانی‌که قصد به فراموش سپاری جامعه از حماسه 9 دی را دارند متوجه نیستند که این جریان به علت دعوا میان 2 کاندیدای انتخابات نبود بلکه فتنه‌گران قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند.

وی با اشاره به طلایه‌دار بودن مردم جهرم در حرکت انقلابی و حماسی 9 دی گفت: مردم این شهرستان یک روز زودتر حرکت کرده و حمایت خود را از نظام اسلامی و رهبری انقلاب نشان دادند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به سالگرد تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: در طول سالیان گذشته بحث سوادآموزی در کشور پیشرفت مناسبی داشته است و عموم افراد باسواد شدند.

وی با اشاره به وجود 1200 فرد بی‌سواد در شهرستان جهرم، خاطرنشان کرد: البته این تعداد از لحاظ درصد جهانی به چشم نمی‌آید اما زیبنده شهر جهرم نیز نیست.

دژکام با اشاره به حمایت آموزش و پرورش از باسواد کردن افراد جامعه، اذعان کرد: طبق گفته مسئولان این اداره به ازا آموختن هر فرد بی‌سواد، مبلغ 500 هزارتومان به عنوان هدیه به افراد اعطا می ‌شود.

امام جمعه جهرم همچنین سالروز رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان