کد خبر: ۴۹۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۲

«معلولی» که «علت» خیلی از پدیده هاست!

از بچگی نقاشي می کشیدم، استعداد داشتم و احساس ميكردم توانايي اين كار را دارم و خداوند اين استعداد را به من داده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه کشور پهناور ایران اسلامی دارای هنرمندان بسیاری می باشد؛ اما در شهرستان خنج هنرمند نقاشی وجود دارد که با وجود معلولیت جسمی، عشق به هنر و نقاشی را به همگان ثابت نموده و با عشق و علاقه به کار خود ادامه می دهد.
خنج کهن نوشته است: نمایشگاه نقاشی "دالان بهشت" که بمناسبت هفته دفاع مقدس به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج برگزار شد، نفرات برتر خود را شناخت و این بهانه ای بود تا با نفر اول این نمایشگاه، خانم "آیدا زمانی" بیشتر آشنا شویم.

لطفاً خودتان را معرفي كرده و بیان کنید چند سال است نقاشي كار مي كنيد و زير نظر چه اساتيدي نقاشي را ياد گرفتيد؟
آیدا زمانی متولد 1377 فرزند کوروش هستم. از سال 1390 شروع به كار نقاشی کردم. 2 ترم زیر نظر استاد سركار خانم احمدی بوده و 4 ترم زير نظر استاد سركار خانم رحیمی مشغول كار و تمرين نقاشي هستم كه از زحمات اين اساتيد محترم تقدیر و تشكر مي نمايم.

در چه سبكي نقاشي مي كشيد؟
سبک رئال كار ميكنم.

از چه زماني شروع به نقاشي نموديد و نقاشي چه تاثيري در زندگي شما داشته است؟
از بچگی نقاشي می کشیدم، استعداد داشتم و احساس ميكردم توانايي اين كار را دارم و خداوند اين استعداد را به من داده است. بنابراين تصمیم گرفتم به کلاسهاي نقاشي بروم و به طور حرفه اي و پايه اي، كار را شروع كنم.


نقاشي چه تغييري در سبك زندگي شما به وجود آورده است؟
از وقتي به طور جدي وارد دنياي نقاشي شدم، دیدم نسبت به زندگی تغییر كرده و به زندگي بسیار اميدوار شدم. يك انگيزه و حس تازه اي به من دست داد و از كنار هر چيزي كه رد ميشوم مثلاً وقتی یک گل مي بینم، بی تفاوت از کنارش رد نمی شوم و با دقت بیشتری به دنیا و اطراف نگاه ميكنم؛ حس كنجكاوي ام تقويت شده و بیشتر وارد اجتماع شده ام. از وقتی وارد دنیای نقاشی شدم، با افراد و شخصيتهاي بيشتري آشنا شده و تعامل بهتري با جامعه پیدا کرده ام.

در چند نمايشگاه شركت كرده و چه مقامي بدست آورده ايد؟
براي اولين بار در نمايشگاه دالان بهشت كه بمناسبت هفته دفاع مقدس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج برگزار شده بود، شركت نمودم و توانستم مقام اول را كسب كنم.

در نقاشي به دنبال چه چيزي هستيد؟
در نقاشی، آرامش برای من اهمیت دارد و سعي ميكنم از طريق نقاشي به آرامش برسم و از اين آرامش لذت ببرم.

از مسئولين شهرستان بويژه اداره ارشاد چه توقعي دارید؟
از مسئولين شهرستان خنج به ويژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدير و تشكر ميكنم و تقاضاي من اين است با توجه به گراني وسايل نقاشي، پشتیبانی مالی از من به عمل آید و لوازم نقاشی برایم فراهم سازند تا با نشاط و اميدواري بيشتري بتوانم نقاشي كنم. با توجه به وضعيت جسمانيم، اگر يك ويلچر برقي براي من تهيه ميشد، در رفت و آمدم راحت تر بودم.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد از خنج
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
ممنون از اینکه این هنرمند و نقاش خنجی را معرفی کردید.