کد خبر: ۴۹۲۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۲
9 دی حرکت بی جایی بود!

بصیرت علی مطهری در دانشگاه شیراز گل کرد + فیلم

هر روز که می‌گذرد٬ منطق شگفت‌انگیز دکتر علی مطهری بیشتر از قبل برای مردم ایران روشن می‌شود.
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در جمع دانشجویان شیراز با بیان اینکه دادگاه متهمان سال 88 باید علنی برگزار شود گفت: برگزار کردن دادگاه علنی متهمین سال 88 باعث خواهد شد که فضای التهاب در کشور از بین برود، جمهوری اسلامی به فضای آرام نیاز دارد.
به گزارش شیرازه، خبرگزاری مهر خبر داد: در این نشست که در سالن‌های صدرا و سینای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد این نماینده مجلس، نیروی انتظامی، صدا و سیما، دولت و برخی نهادهای دیگر را مقصر اتفاقات سال 88 دانست و با انتقاد از اجتماع 9 دی گفت: اگر پس از انتخابات 88 دولت اجازه تجمع را داده بود و سخنان معترضین را پخش می کرد هیچگاه چنین اتفاقاتی نمی افتاد اما زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اعلام کردند که باید از تجمع خودداری شود تجمع کردن در نهم دی ماه بی مورد بود.

سایر اظهارات علی مطهری در دانشگاه شیراز به شرح زیر است:

* احکامی که برای آقایان تاج‌زاده یا نبوی صادر شد برای خود من مجهول است و بیان عناوین کلی مانند رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقابله با نظام قابل قبول نیست و باید به طور مشخص جرائم افراد بررسی و بیان شود.

* حصر خانگی طولانی‌مدت بدون محاکمه، شرعی و قانونی نیست و حداکثر تا 20 روز یا یک ماه قابل پذیرش است.

* در قانون اساسی اجازه اجتماعات قانونی داده شده و اگر در همان ایام انتخابات مخالفان مانند طرف پیروز فرصت بیان نظرات خود را در صدا و سیما پیدا می‌کردند این احساس نادرست به وجود نمی‌آمد که برای بیان حق باید در خیابان فریاد زد.

* اگر برای مدیریت بحران 88 فردی مانند قالیباف یا رضایی انتخاب می‌شد کار با هزینه کمتری فیصله می‌یافت چنانکه در وقایع 18 تیر قالیباف چند روز نیروهای خود را در کنار پیاده‌رو نگاه داشت تا معترضان خسته شدند و به خانه رفتند.
 

به نظر این فیلم بهترین نوع توصیف منطق شگفت‌انگیز علی مطهری است:



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدرضا
-
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
18
پسر نوح با بدان بنشست اصل نبوتش گم شد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
12
به نظر من اگر یک مرد در مجلس باشد همین علی مطهری است.
البته منتشر نخواهید کرد اما گفتم تا لااقل مدیر سایت نظر یکی از مردم را بداند
saeed
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
1
Chera kamel sokhanasho nazashtid?shoma hagh ro ham dowr mizanid.mantegh nadarid.doost darid harf,harfe khodetun bashe.az khoda ham namitarsid.be ghowle motahari kase daghtar az ashid
همه مردم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۲
8
مطهری از فتنه گران است