کد خبر: ۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 8 دی

از اظهار علاقه علی دایی به شیرازی‌ها تا آسیب‌شناسی قادری از مجمع نمایندگان فارس

علی دایی گفته است که شیرازی‌ها را دوست دارد و لیگ بدون فجر انگار چیزی کم خواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «عصر مردم» امروز «دستور رئیس جمهور برای شناسایی و مجازات ویژه‌خواران» را تیتر یک خود کرده است. «فردا، شیراز مهمان دارد» تیتر اشتباهی است که این روزنامه برای ورود پیکر شهدای گمنام به شیراز اختصاص داده است. در حالی که خبرنگار دیروز (شنبه) با سردار گزنی مصاحبه و او از ورود پیکر شهدا به شیراز در فردا (یعنی امروز یکشنبه) خبر داده است، عصر مردم امروز یکشنبه تیتر زده است که فردا (یعنی دوشنبه!) شیراز مهمان دارد و این در حالی است که شهدای امروز صبح وارد شیراز شدند. اما پوشش خوب اخبار مرتبط با حماسه 9 دی در صفحه سه این روزنامه قابل توجه است.

اگرچه تیتر یک «افسانه» امروز هشدار درباره افزایش تلفات جاده‌ای فارس بود اما مطلب ویژه آن گفتگو با علی دایی است که گفته: «لیگ بدون تیم‌های شیرازی چیزی کم دارد». دایی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت برق شیراز و ماندن فجر شهید سپاسی در لیگ برتر گفته است: «یادم نمی‌رود یک‌بار در شیراز وقتی عضو صبا بودم و آقای گل جهان شده بودم، در بازی با برق، آقای صالحی از من تجلیل کرد. شیرازی‌ها را دوست دارم و فکر می‌کنم لیگ بدون تیم‌های شیرازی چیزی کم دارد».

«سبحان» هم که چند روزی کمتر در سالاد شیرازه حضور داشت، تیتر یکی شبیه عصر مردم برگزیده است. انبوهی از تیترهای مختلف از تغییر زمان واریز یارانه نقدی گرفته تا تاکتیک‌های جدید جلوگیری از پیری پوست و حماسه 9 دی و تبلیغات ماهواره‌ای جام جهانی و ... در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود.

«قرار نیست با استدلال کمبود پارکینگ طرح ترافیک را اجرا نکنیم» دفاع تمام قد شهردار شیراز از طرح ترافیک است که به عنوان تیتر یک «خبر جنوب» انتخاب شده است. «شبح خشکسالی از سر فارس دست بردار نیست» دیگر گزارش این روزنامه است که به عملکرد مدیریت بحران استانداری فارس و شرایط کنونی منابع آبی استان پرداخته است. برخی اخبار از جمله بیانیه سپاه فجر به مناسبت 9 دی و اظهارات دبیر ستاد بزرگداشت 9 دی در دانشگاه‌های استان نیز در صفحه هفت این روزنامه دیده می‌شود. خبرجنوب در گزارشی با عنوان «جوجه‌های فارس آخر پائیز شمرده شدند؛ 3 میلیون تلفات!» به وضعیت جوجه‌کشی استان پرداخته است.

اما «نیم‌نگاه» برخلاف سایر روزنامهها، سهم بیشتری از صفحه اول خود را به حماسه 9 دی داده است؛ «خاطرات تلخ فتنه 88 هیچ گاه فراموش نمی‌شود» از دکتر دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس، «9 دی تجلی حضور، اراده و ایمان راسخ مردم ایران به اسلام است» از مهندس خرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و «حماسه 9 دی اعلام پیوند همیشگی مردم با ولی فقیه است» از دکتر محمدصادقی نماینده مردم کازرون در این صفحه دیده می‌شود. تیتر یک این روزنامه اما به مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها با جعفر قادری دیگر نماینده مردم شیراز اختصاص یافته است؛ «در مجمع نمایندگان به دلیل تک‌روی موفق نبوده‌ایم». قادری در این گفتگو، بی‌ثباتی نگاه و دیدگاه سیاسی برخی مسئولان و نمایندگان را سبب نداشتن جایگاه مناسب نمایندگان فارس دانسته است.

نظرات بینندگان