کد خبر: ۴۹۳۴۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

آیا رئیس پلیس فارس از رفتار خلاف قانون همکارانش خبر دارد؟

مردم رفتاری غیر حرفه ای و غیر قانونی از سوی ماموران را به هیچ وجه نمی پذیرند. چرا که نیروی انتظامی که ضامن حفظ امنیت و آرمش است و خود بایستی الگوی شایسته قانون مداری، اخلاق و تکریم مردم باشند نه اولین ناقضان اخلاق و قانون!
شیرازه - سرویس فرهنگی - اجتماعی: حرفه خبرنگاری یکی از مشاغلی است که در عین اهمیت و جایگاه بالایی که دارد، اما کاری است سخت و پر استرس. اطلاع رسانی دقیق، به موقع و به اندازه شاید اولین و ابتدایی ترین رسالت این گروه از جامعه باشد، چرا که خبرنگاران پل ارتباطی چالش ها و مشکلات جامعه با مسئولین بوده و به نوعی چشم و گوش مردمند؛ لذا خبرنگاری دارای شان و منزلتی بس والاتر از بسیاری دیگر مشاغل است.
ارتباط دوسویه و مطلوب خبرنگاران و مسولین و از طرفی مردم می تواند ضمن شناسایی آسیب ها و مشکلات بستر حل شدن مشکلات و سعادت جامعه را رقم بزند، اما بسیاری هم پیش می آید که برخی بدون درک جایگاه رسانه، اهمیت اطلاع رسانی و لزوم حق دانستن مردم یا رسانه ها را از فهم وقایع دور می کنند یا اطلاعات غلط می دهند و یا بدتر از همه، شان و منزلت آنها را زیر پا گذاشته و کار را به برخورد فیزیکی می کشانند.

به عنوان نمونه در کمتر از 10 روز حافظان نظم و امنیت استان فارس (نیروی انتظامی) دو بار به شیوه نامناسب و زشت با خبرنگاران برخورد کردند.
همین هفته قبل بود که عکاس و خبرنگار شیرازه در حین پوشش خبری تچمع اعتراضی تاکسی داران شیرازی بازداشت شد. اما این پایان کار نبود، شب گذشته مدیر مسئول سایت خبری داراب آنلاین در شهرستان داراب در حال پوشش خبری آتش سوزی کارخانه پنبه داراب، مورد ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت!

بهرام جعفریان پور مدیر مسئول سایت داراب آنلاین در مصاحبه با شیرازه، گفت: ساعت حدود 12 نیمه شب در حال تهیه گزارش تصویری از محل آتش سوزی کارخانه پنبه داراب بودم که نیروهای انتظامی وارد محوطه کارخانه شدند. در حین عکس برداری، فرمانده انتظامی منطقه با لحنی تند دستور داد تا بنده را از محوطه بیرون کنند.
وی افزود: من که به منظور تهیه گزارش از حادثه به محل رفته بودم سعی در معرفی خود به ایشان و همکارانشان کردم که ناگهان مسئول پیشگیری منطقه و رییس کلانتری 12 برق با کمک دو تن از سربازانشان به ضرب و شتم بنده آن هم در جلوی چشمان دادستان شهر، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی پرداختند؟!

وی تاکید کرد: علی رغم تلاشم جهت معرفی خود و ارائه کارت خبرنگاری، آقایان گویا قاتل فراری گرفته بودند و مدام با توهین به ضرب و شتم من پرداختند. تمام این رفتارها علاوه بر حضور مسئولین در جلوی چشمان مردم حاضر در صحنه اتفاق افتاد.

"جعفریان پور" با انتقاد شدید از برخوردهای نامناسب این سازمان با خبرنگاران در دو سال فعالیت این سایت خبری در داراب گفت: در موارد دیگری نیز به دلیل آگاه نبودن پرسنل، خبرنگاران ما بازداشت شده است. به عنوان مثال می توان "آرش خواجوی" را نام برد که سال گذشته در حین عکس برداری از ترافیک جلوی دفتر خصوصی پلیس +10 داراب با دستبند(!) و توسط یگان امداد به جرم عکسبرداری از منطقه نظامی به منطقه انتظامی داراب انتقال یافت در صورتی که در بلوار جمهوری داراب هیچ منطقه نظامی وجود ندارد.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: جدای از توهین این دو افسر و سربازان تحت امرشان به جایگاه خبرنگاری به عنوان یک شهروند دارابی که از قوانین اطلاع کامل دارم به دلیل مورد ضرب و شتم قرار گرفتن از حق قانونی خود استفاده خواهم کرد.

سردار سجادیان راس هرم مدیریتی نیروی انتظامی فارس جدای از این که خود فردی رسانه ای است و هفتگی با خبرنگاران نشست خبری دارد، در مواجه با اصحاب رسانه همواره از جایگاه متانت، ادب و بزرگواری برخورد کرده است اما برخی نمایندگان وی در شهرستان ها به این مهم نه تنها اهمیتی نمی دهند، بلکه بعضا شاهد بدترین نوع برخورد با اصحاب خبر نیز بوده ایم.

این که رفتار حرفه ای ماموران با وجود استرس های زیادی در طول روز، نسبت به سالیان گذشته بهبود نسبی داشته، به خوبی مشهود است اما مردم رفتاری غیر حرفه ای و غیر قانونی ماموران را به هیچ وجه نمی پذیرند. چرا که نیروی انتظامی که ضامن حفظ امنیت و آرمش است و خود بایستی الگوی شایسته قانون مداری، اخلاق و تکریم مردم باشند نه اولین ناقضان اخلاق و قانون!

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
با سلام
به نظر من تا موقعی که خود ماموران نیروی انتظامی تحت آموزش های حقوقی صحیح قرار نگیرند این رفتارهای غیر قانونی و سلیقه ای همچنان ادامه خواهد داشت.
همین چند مدت پیش مامور نیروی انتظامی را در حال ضرب و شتم کارگر ساختمانی در حال ساخت دیدم آن هم به جرم ساخت غیر قانونی که هیچ ربطی به کارگران ندارد و خود مامور هم در جایگاه قضاوت و اجرا نبود.
باید هرچه سریع تر جلوی این رفتارهای خودسرانه را گرفت تا ابهت و جایگاه نیروی انتظامی در بین مردم از دست نرود.
حسین خانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
واقعا حرکت جالبی نبوده از سوی نیروانتظامی من اقای جعفریان پور را می شناسم یکی از جوانان فعال و دلسوز داراب و حتی استان می باشد.هنوز گزارش های زینب و جوادش رو فراموش نکردیم که کل کشور را به فکر فرو برد
آقای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
1
کمپوت کجا باید ببریم؟؟
آلبالو میخوره یا آناناس؟؟؟
شاکری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
آمووووو عجب آدم های بی جنبه ی هستن این پرسنل نیروی انتظامی!!!!!!!
محمد شهسواری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
1
از نیروی انتظامی این کارها بعید هست!!اینها که ادعاشون میشه ما تامین کننده امنیت هستیم!!پس چی شد؟؟؟به جای این که خبرنگار بدبخت رو بگیرن برن به جاش این دختر پسرهای که همه غلطی توی این پارک ها میکنند بگیرن!
محمدرضا
-
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
حرف دل ما زدي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
خداراشکر که خبرنگاران عزیز مستقیما طعم عمل غلط بعضی راچشیدند !!
امنیت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
به جای گیر دادن نا به جا به خبرنگاران بهتره آقای دیندارلو به فکر امنیت داراب باشه و از مردم و خبرنگاران هم کمک بگیریه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
سردار سجادیان، بخدا ما شما رو دوست داریم، بخدا نمیخواهیم مشکلی پیش بیاد، اما برخی همکاران شما در شهرستان ها، وقتی یک خبرنگار رو میبینن، انگار قاتل فراری که الان پیدا شده رو دارن ملاقات میکنن.
بخدا توی اسلام به اخلاق تاکید ویژه شده. شما خودتون که الگوی اخلاق هستید سردار.
چرا جلوی بعضی از همکاراتون توی شهرستان ها نمیگیرید، واقعا دارن چهره پلیس رو خشن، ناشی، عقده ای جلوه میدن. بخدا این طور نیست، خیلی از پلیس ها، عالی هستن اما اجازه ندید برخی همکارانتان چهره شما و پلیس را خدشه دار کنند.
خیلی موارد با اخلاق خوب حل میشه.
پادگانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
این ها فکر می کنند خبرنگاران هم سرباز هایشان هستند و شهر هم پادگانه
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
واقعا متاسفم.
زرنوشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
با سلام.خبرنگاران به عنوان چشمان باز جامعه میبایست در هر شرایط مورد احترام مسئولین و نیروهای امنیتی قرار گیرند.ضمن حمایت از همکار رسانه ای از این برخورد نابجا انتقاد و از سردار سجادیان خواستاریم که این موضوع را مورد بررسی و با عوامل به شدت برخورد نمایند.
سجاديان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
1
باسلام .بجاي اين همه گلايه !!!!! يك تماس ميگرفتيد.
حال كه رسانه در دست شماست يكطرفه نبايد قضاوت كرد.
احترام احاد مردم به ويژه خبرنگاران را براي خود و همكاران لازم ميدانم.
فلذا حق پيگيري براي جنابعال محفوظ ميباشد.
شما هم محرم ورازدار مسئو لين و خدمتگزاران مردم هستيد ؟؟!!!. نبايد براي رسيدن به اهداف خودتان از هر وسيله و سند در اختياري استفاده كنيد.
خداوند عاقبت همه ما را ختم بخيرنمايد.
از خرامه
سردار به هر حال قبول کنید که مشکلات بد رفتاری و خشونت داره نیروی انتظامی .والاه ما که تو شهرستانمون جرئت نمیکنیم حتی نگاه به درجه داران و افسران پلیس کنیم
فارس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
جوابیه جنا ب سجادیان هم اگه میذاشتید خوب بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
0
برای نیروی انتظامی خیلی زشته.متعجبم که فرمانده سپاه و دادستان چرا واکنشی نشان نداده اند.واقعا درکش برام سخته
ناشناس
من شخصا از فرمانده سپاه بیش از اینها توقع داشتم.دوست داشتم که این خبرنگار را در پناه خود حفظ می کرد.به هر حال سپاه است که در صف اول مملکت داره شعار زنده نگه داشتن اسلام را میده و باید جلوی این حرکت غیر اسلامی را می گرفته . زنده باد سپاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
1
سردار سجادیان شخص بسیار خوش اخلاق و محترمی هست. گله ما از خود سردار نیست، ما از برخی زیردستان وی گله مندیم.