کد خبر: ۴۹۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 9 دی

هیچ؛ همه سهم 9 دی در یک روزنامه استان فارس/ پلیس شیراز بله را گفت!

برخی از روزنامه‌های استان فارس امروز 9 دی٬ رنگ و بوی مردم می‌دادند و برخی هم٬ هم‌چنان شعار مردم می‌دهند!

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ امروز 9 دی، یکی از تیترهای صفحه اول «خبرجنوب» به موضع شفاف فرمانده نیروی انتظامی فارس در برابر طرح ترافیک اختصاص یافته است؛ «نه جریمه می‌کنیم نه جلوی ورود خودروها را به محدوده ترافیک می‌گیریم». سردار سجادیان ضمن تاکید بر این که نیازی نیست دیگران به جای او صحبت کنند، از مسئولان خواسته که مردم را سردرگم نکنند چرا که زمان دقیق اجرای طرح ترافیک را پلیس اعلام خواهد کرد. گفتنی است شهردار شیراز 15 دی را به عنوان روز اجرای این طرح مطرح کرده. خبرجنوب در گزارشی ویژه به واکاوی بحران بیکاری در فارس هم پرداخته است.

«عصر مردم» اما از میان سوژه‌های مختلف استانی و کشوری، ترجیح داده تا «عراقچی؛ با آمریکا در حال مذاکره مستقیم هستیم اما هسته‌یی» را تیتر یک خود کند. «پلیس بله را گفت؛ شمارش معکوس برای یک اتفاق ترافیکی در شیراز» عنوان گزارش این روزنامه از طرح جنجالی محدودیت ترافیکی است. در ابتدای این گزارش آمده؛ «بعد از ماه‌ها و حتی سال‌ها شل‌کن و سفت‌کن، سرانجام شهرداری شیراز سوراخ آخر کمربند ترافیک شهر را پیدا کرد و قرار است کمربند محدوده ترافیک شهر را از 15 دی ماه ببندد!». در صفحه ورزشی عصر مردم، در مطلبی با عنوان «مشکل فجر کجاست؟» آمده؛ «اگر واقع بینانه و خالی از هر عقده گشایی به مسائل بنگریم، فجر شهید سپاسی با این هزینه و این نگاهی که از بیرون و از جانب مسئولان استان به آن می‌شود، اکنون جای واقعی خود را به دست آورده و باید پذیرفت که با این میزان توجه بیش از این هم نباید متوقع بود».

روزنامه «افسانه» در حالی که در یکی از صفحات خود تیتر زده است؛ «واکنش‌ها به سخنان علی مطهری در دانشگاه شیراز» اما در متن گزارش تمام واکنش‌ها به نطق مطهری نه در شیراز که در مجلس است! احتمالا بهانه بهتری برای انتشار سخنان مطهری وجود نداشته که این گونه افسانه‌ای‌ها، واکنش به یک نطق در مجلس را به شیراز چسبانده‌اند، هر چند ماهیت هر دو نطق یکی است. تمام سهم 9 دی در افسانه امروز هم، فقط سخنان پاستوریزه دیروز استاندار بود. این روزنامه حتی ترجیح داده تا موضع دکتر روحانی در خصوص 9 دی را هم منتشر نکند تا به سیاست تجویز شده سکوت در برابر یک حماسه ملی، پای‌بند بماند.

اما «نیم‌نگاه» مثل دیروز، بیشتر از باقی روزنامه‌ها به 9 دی پرداخته است. «اگر 9 دی نبود سرنوشتی مشابه سوریه در انتظار کشور بود» عنوانی است که از سخنان دکتر لنکرانی در همایش بسیجیان سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، انتخاب و تیتر یک این روزنامه شده است. علاوه بر این گزارش، سخنان آیت‌الله ایمانی و یک یادداشت در این خصوص نیز در صفحه 3 نیم‌نگاه دیده می‌شود. «آیا فتنه‌گران باغی‌اند؟» مقاله دکتر علی اکبر کلانتری عضو جامعه مدرسان حوزه علمیه فارس و دانشیار دانشگاه شیراز است که به بررسی روایی و علمی نحوه برخورد با سران فتنه و فتنه‌گران پرداخته است.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب از 14 دی ماه در شیراز، سخنان سرهنگ بیانی جانشین قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر، تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان و ... از دیگر محورهای خبری روزنامه‌های امروز بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خلیل آزاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۲
1
سلام
احسنت بسیار کار ارزشمندیه تحلیل تیترها _
خجالت آوره واسه روزنامه های شیراز بازم به نیم نگاه.