کد خبر: ۴۹۴۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۲

خط استاندار هم‌چنان جدا از افراطیون؛ استاندار فارس درباره حماسه 9 دی چه گفت؟

همگام با دکتر روحانی، استاندار فارس هم مواضع قابل تحسین خود را در خصوص 9 دی طی روزهای اخیر بیان کرد تا باز هم خط خود را از برخی گروه‌های افراطی استان که اساسا به فتنه بودن آن‌چه در سال 88 رخ داد اعتقادی ندارند، جدا سازد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ اولین 9 دی دولت جدید، در حالی گذشت که برخی تحلیل‌گران بر این باور بودند که دولت به این زمینه ورود نخواهد کرد. اما این باور کاملا غلط بود چرا که دولت این بار هم خط خود را از افراطی‌ها جدا کرد. اگرچه شاید انتظارات از دولت بیش‌تر از چند اعلام موضع هر چند محکم بود اما دولت به خوبی نشان داد که هم‌گام با آحاد مردم، 9 دی را یک روز ملی و یک حماسه می‌داند که قابل چشم‌پوشی نیست چرا که در آن برهه، شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که سیر سقوط فتنه‌گران شیب بیشتری یافت تا در 22 بهمن 88، کار یکسره شود. ملی بودن 9 دی، در کلان رئیس جمهور کشورمان هم وجود دارد. روحانی صریحا می‌گوید که حضور حماسی مردم در 9 دی یک حضور جناحی نبوده بلکه در دفاع از رهبری و ارزش‌های انقلاب صورت گرفت.

استاندار همگام با رئیس جمهور از 9 دی می‌گوید

همگام با دکتر روحانی، استاندار فارس هم مواضع قابل تحسین خود را در خصوص 9 دی طی روزهای اخیر بیان کرد تا نشان دهد برخلاف برخی گروه‌های افراطی استان که اساسا به فتنه بودن آن‌چه در سال 88 رخ داد باور ندارند، از عمق کینه و اقدامات دشمنان خارجی و داخلی نظام اسلامی در سال 88 اطلاع دارد و منزجر است.

انقلاب اسلامی با نعمت ولایت فقیه از خطرات نجات یافته است

دكتر سيد محمد احمدي در مراسم بزرگداشت نهم ديماه روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت، با بيان اين كه جمهوري اسلامي به عنوان هديه بزرگ خداوند به مردم ايران، با رهبري هاي پيامبرگونه امام راحل(ره) پايداري مردم و فداكاري شهدا بر پا شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامي با نعمت ولايت فقيه و نعمت هدايت روحانيت از خطرات بزرگ نجات يافته است و قدرداني از اين نعمت ها، نيازمند شكرگذاري عملي است. نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه تنها با وجود رهبري است كه مي توانيم به قله هاي بالاتر دست پيدا كنيم، خاطر نشان كرد: با وجود تلاش هاي دشمنان براي سوق دادن كشور به سمت اهداف ضد انقلابي، امروز به بركت نعمت ولايت فقيه به سمت اهداف اصلي انقلاب اسلامي كه استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است حركت مي كنيم. استاندار فارس با تاكيد بر اين كه ولايت فقيه افتخار تاريخ است، خاطر نشان كرد: چنگ زدن به ريسمان ولايت فقيه و اطاعت بي چون و چرا از ولايت فقيه، مشروعيت ما را تضمين مي كند.

كمتر مناسبتي مانند روز نهم دي از ماندگاري و ارزش بالا برخوردار است

اما این‌ها همه مواضع استاندار فارس در خصوص حماسه ملی 9 دی نبود. او اصلی‌ترین مواضع خود را نه در شیراز که در شورای اداری ممسنی اعلام کرد. احمدی در سفر به این شهرستان و در جلسه شوراي اداري آن با گراميداشت فرا رسيدن سالروز واقعه تاريخي نهم دي ماه 88، گفت: مناسبت هاي بسياري در تاريخ كشور ما وجود دارد؛ اما كمتر مناسبتي مانند روز نهم دي از ماندگاري و ارزش بالا برخوردار است؛ كه اين موضوع به سبب حضور انقلابي و گسترده مردم شكل گرفته است. نماينده عالي دولت در استان فارس افزود: مردم ولايتمدار ايران با حضور گسترده و انقلابي خود در نهم دي، انقلاب اسلامي را بيمه كردند و اين دستاورد بي بديل ولايت فقيه است. وي در ادامه خاطر نشان كرد: پايمردي و صداقت مردم در اين روز به جهانيان اثبات كرد كه پايبند ولايت فقيه و پيرو رهبر معظم انقلاب هستند و اين حركت سرنوشت ساز بسياري از توطئه ها و دسيسه هاي دشمنان انقلاب و نظام اسلامي را خنثي كرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نه دی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲
2
آفرین به چنین استاندار بصیری (درصدش خدا داند)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲
4
ما امسال تهران بودیم چه حضور پررنگی !!!!!!!!! 200 نفری تو تهران 12000000 نفری اومده بودند
mr
اولا شهر تهران 8میلیون جمعیت داره نه 12میلیون،
ثانیا میشه بگی حضور واسه چه کاری باید پر رنگ می بوده؟
مگه واسه 9دی هر سال راهپیمایی می کنن که شما منتظر حضور پررنگ بودید!
معین
در شهرستان ما که جمعیتش 32000 نفره ، حدود 1700 نفر برای حماسه 9 دی در خیابان حضور پیدا کردند.البته مابقی هم به دلیل مشغله کاری نیومدند وگرنه انها هم مشتاق حضور بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲
2
معلومه شما حزب باد هستید یک روز ایشان راکه هنوز نیومده بود یا رروزهای اول که تازه شروع کرده بود تخریب میکردید حلا تعریف و تمجید می کنید بخاطر حفظ منافع خودتون و چند نفر مورد حمایت شما که دلتون نمی خواد پست ازشون بگی رند حداقل تکلیفتون با خودتون روشن باشه نون به نرخ روز خوردن هم حدی داره البته میدونم مثل خیلی کامنتای دیگه میترسید منتشر کنید ولی مردم میدونن وقضاوت میکنند
نه دی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲
1
ناشناس بی نشان! حضور مردم تهران در 9 دی 88 پنج میلیون تخمین زده بودن!!! کمی بصیرت داشته باشی خوبه
24خرداد
خب گروههای فشار را از سراسر کشور بااتوبوس به تهران برده بودند..........از همین فارس چندنفر رفتند...