کد خبر: ۴۹۴۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۲
سقیفه دیگر تکرار نخواهد شد

ای کاش پس از رحلت پیامبـــــر هم 9 دی بود

این بار هم اگرچه برخی خواص نقشه تضعیف ولایت را در سر داشتند اما، تاریخ باید 9 دی فرزندان خمینی و خامنه‌ای را به خود می‌دید تا همه بدانند که سقیفه دیگر تکرار نخواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی شیـــــــــــــــــرازه؛ اگر به صدها سال قبل یعنی ایام ارتحال پیامبر خاتم برگردیم، این روزها روزهای دردناکی خواهد بود. پس از رحلت رسول گرامی اسلام، تاریخ شاهد روزهایی بود که محوری‌ترین مساله آن، تضعیف ولایت بود. سابقون اسلام که دست علی(ع) را در غدیرخم در دستان رسول خوبی‌ها دیده بودند و شنیده بودند که «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، حالا انگار همه چیز را فراموش کرده بودند. خواص آن روز چنان بی‌توجه به توصیه‌ها، نصایح و اوامر رسول اسلام، بر شیخوخیت و قبیله‌گرایی اصرار می‌ورزیدند که عوام هم گویا باورشان شده بود که اصلا غدیرخمی در کار نبود و پیامبر جانشین‌اش را به دستور خدا انتخاب نکرده است و ...

تمام معادلات در آن روزها به گونه‌ای تنظیم شده بود تا نقش محوری ولایت کتمان و راه رسیدن به مقام خلافت از طریق شیخوخیت و بیعت شکل گیرد. و چنین نیز شد. و علی(ع) خانه‌نشین شد تا اصل اسلام استوار بماند.

از آن واقعه سال‌ها می‌گذرد. شاید نزدیک‌ترین رویدادی که شباهت‌‌های محتوایی قابل توجهی به آن دوران دارد، فتنه 88 باشد. در فتنه 88 کسانی که همیشه با ادعای مهم بودن «جمهوریت» نظام، سعی داشتند تا این‌گونه وانمود کنند که «اسلامیت» بیشتر از حد خود در نظام جلوه کرده تا جایی که حق مردم و رای مردم را زیر سوال برده، ناگهان و البته مثل قبل‌ترها، علیه «جمهوریت» نظام شورش کردند تا پوشالی بودن اعتقاد خود به مردم و رای مردم را نشان دهند. آن‌ها در حالی که کوچک‌ترین سند و دلیل محکمه پسندی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، 25 میلیون رای پیروز انتخابات را سازمان یافته دانسته و به شورش خیابانی روی آوردند. اما هدف آن‌ها فقط ریاست جمهوری نبود که این‌گونه خودشان را به آب و آتش می‌زدند. همان‌گونه که میرحسین موسوی نیز در گفتگو با یک روزنامه آمریکایی گفته بود، او و همه کسانی که او را باد کرده بودند، قصد تغییر قانون اساسی را داشتند. بله، نقشه، کم‌رنگ کردن اسلامیت و ولایت فقیه بود که البته نقش بر آب شد. این بار و البته مثل همیشه، ولی فقیه اجازه نداد حق «جمهور» نظام یعنی مردم با شیخوخیت و قبیله‌گرایی و آشوب خیابانی برخی سران فتنه، وتو شود.

اگرچه این بار هم برخی خواص مثل روزهای پس از رحلت حضرت رسول(ص) لغزیدند اما عموم مردم، بر سر «ولی» خود پایدار ماندند. این بار هم اگرچه برخی خواص نقشه تضعیف ولایت را در سر داشتند اما، تاریخ باید 9 دی فرزندان خمینی و خامنه‌ای را به خود می‌دید تا همه بدانند که سقیفه دیگر تکرار نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲
2
دلتون خوشه؟
توتهرون بااون همه تبلیغات نتونستین 500 نفر جمع کنید
برید کناربذارید هوای پاک بیاد
خودتون هم 9 دی راباور کردید
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲
0
تو مراسمات مذهبی میگن چشم سرت رو ببند چشم دلت رو باز کن من به دوست عزیزم میگم چشم دلت رو بببند چشم سرت باز کن چون دلت واسه اینکه غبار روشه خوب نمیبینه بحث 9 دی رو حتی خود رسانه های اونطرفی(کی گفته بیگانه هستن اونا که دلشون واسه ایران سوخته و میخوان ما رو سربلند کنن) هم قبول کردند و پوشش خبری دادند.
ببین عزیز من فقط ببین