کد خبر: ۴۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۲
چهارمین جشنواره فیلم عمار افتتاح شد

طالب زاده: جشنواره عمار از بطن انقلاب بیرون می آید/ صهیونیست ها به این جشنواره حساس شده اند

این مراسم با اجرای قطعات "مرگ بر آمریکا" و "گزینه های روی میز" توسط حامد زمانی همراه بود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، نادر طالب زاده دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از فیلمسازان، اکران کننده ها و خانواده های شهدا برگزار شد، گفت: جشنواره عمار مثل یک جشنواره مکمل بعد از سال ها خودش تاسیس شد و در مسیر انقلاب شکل گرفت. البته همه جشنواره های ایران در مسیر انقلاب اسلامی ایران هستند به طور مثال جشنواره فجر کلکسیون سینمای ایران است و یا جشنواره های مستند، کودک و رشد همه جایگاه خود را تثبیت کرده اند و از اهمیت آنها اصلاً کاسته نمی شود.

وی ادامه داد: اما جشنواره عمار به گفتمان اصلی انقلاب اسلامی و افق نهایی انقلاب باز می گردد. هنرمندانی که فیلم های خود را به جشنواره عمار ارسال می کنند و افق دیدشان جشنواره عمار است نگاهشان بالفطره به سوی حفظ انقلاب اسلامی است. ما وظیفه داریم به فکر رشد و تربیت نیروهای اسلامی باشیم. خود ما در راستای این جشنواره کلاس هایی تشکیل دادیم که به بعضی از علاقمندان مستندسازی و ... آموزش داده می شد این کلاس خروجی خوبی داشت و ما نتیجه خوبی از نیروهایی که در این کلاس تربیت شدند گرفتیم.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به فیلمسازان انقلابی که جامعه سینمایی نتوانست از آنها کمک بگیرد گفت: ما امروز این خلاء را احساس می کنیم که فیلمسازان با سابقه انقلابی ما باید کارگاه های بیشتری برای تربیت نیروهای انقلابی فیلمساز داستان ساز واگذار کنند و همچنین این خلاء را باید با پرورش گروه فیلمسازان حزب اللهی که محور فعالیت های آنها فقط انقلاب اسلامی است پر کنیم.

وی خواستار توجه دیگر مسئولان به این جشنواره شد و گفت: ما به سمت دیگر خانواده های سینمایی کشور دست دراز می کنیم، جشنواره عمار یک حرکت تعارفی، تشریفاتی و ویترینی دکوراتیو نیست بلکه این جشنواره از بطن انقلاب بیرون می آید. ما در این جشنواره فیلم های کوتاه، کلیپ، مستند و فیلم های بلند را به روستاها بردیم. سال گذشته تنها دو هزار نقطه اکران کننده فیلم عمار وجود داشت که امسال این نقاط اکران کننده به 3500 عدد رسیده است به گونه ای که می توان گفت این جشنواره سینما تک را به شهرها و روستاهای کوچک برده است.

طالب زاده به ارتقاء و گسترش حوزه های فرهنگی و سیاسی روستاها و شهرهای ایران اشاره و بیان کرد: بسیاری از این روستاها تا کنون هیچ امکانی برای نمایش فیلم ها نداشته است و این جشنواره چنین ظرفیتی را با موضوعات انقلابی برای آنها فراهم کرد.

این مستندساز همچنین با اشاره به بخش بین الملل بیان کرد: امسال ما این بخش را اضافه کردیم و از میان 700 اثر رسیده و جشنواره عمار حدود 20 تا 30 اثر برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب شدند. اینها کسانی بودند که به خاطر دفاع از حقیقت از کار خود در دانشگاه، روزنامه و ... برکنار شدند و چون انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است از این افراد خواسته شد تا فیلم های خود را به این جشنواره ارایه دهند. ما حتی با این فیلمسازان در طول جشنواره ارتباط خواهیم داشت که این ارتباط به شکل اسکایپ نشان داده خواهد شد.

وی به حساسیت گروه های صهیونیستی در غرب نسبت به این جشنواره اشاره و بیان کرد: این لابی های صهیونیستی مواضع تندی را در ایالت متحده نسبت به جشنواره عمار از خود نشان دادند.

طالب زاده در پایان به استقبال گسترده رسانه ها و مردم از جشنواره فیلم عمار اشاره و عنوان کرد: ما امسال با برگزاری چهارمین دور جشنواره فیلم عمار سیکل اولیه این جشنواره را طی می کنیم و سال بعد به مرحله ای از رشد و ارتقاء در این جشنواره خواهیم رسید. بسیاری از فیلم های این جشنواره از موسسه اوج، شبکه پرس تی وی، مستند و ... است و این نشان می دهد که امسال استقبال بسیار گسترده ای از این جشنواره انجام شد.

این مراسم با اجرای قطعات "مرگ بر آمریکا" و "گزینه های روی میز" توسط حامد زمانی همراه بود.


نظرات بینندگان