کد خبر: ۴۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

آغاز اکران فیلم های جشنواره عمار در بیش از 500 نقطه استان فارس

در شهر شیراز تمامی دانشگاه ها، اغلب مدارس، مساجد، هیئت ها و موسسات فرهنگی میزبان فیلم های چهارمین جشنواره فیلم عمار هستند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، اکران فیلم های چهارمین جشنواره فیلم عمار در استان فارس از روز شنبه چهاردهم دی ماه آغاز شده و تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.

این اکران در 300 نقطه از شیراز و 14 شهرستان استان فارس صورت خواهد گرفت.

 در شهر شیراز تمامی دانشگاه ها، اغلب مدارس، مساجد، هیئت ها و موسسات فرهنگی میزبان فیلم های چهارمین جشنواره فیلم عمار هستند.

امروز مراسم افتتاحیه چهارمین دوره «جشنواره مردمی فیلم عمار» در سینما فلسطین تهران برگزار شد و اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره نیز اعلام شد.

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه 88 زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلمسازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما نه رسانه ملی و نه نهادهای مرتبطی که باید از این آثار حمایت می‌کردند قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند. این اتفاق باعث شکل گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد. این جشنواره ـ که مبدأ شکل گیری و روش‌های برگزاری متفاوتی در مقایسه با جشنواره های رایج دیگر داشت ـ به نام پرچمدار روشنگری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام، حضرت عمار یاسر مزیّن گشته و «جشنواره مردمی فیلم عمار» نام گرفت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲
0
نام شهرستان هایی که قراره فیلم اکران بشه بگید.... تشکر
محمدرضا
برای کسب اطلاع از شهرستان های میزبان فیلم های جشنواره عمار به وبلاگ http://ammarfilm.persianblog.ir/ مراجعه کنید.