کد خبر: ۴۹۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

آماده‌باش 4 هزار نیروی شهرداری برای بارش‌ها در شیراز

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و در نظر گرفتن تدابیر لازم، بارش‌ها مشکلی در سطح شهر ایجاد نکرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رمضان امینی اظهار داشت: از مدت‌ها پیش برای مواجهه با بارش‌های سنگین برنامه‌ریزی شده بود که در فصل زمستان شهروندان با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی افزود: لایروبی جداول، آبراه‌ها و مسیل‌ها در دستور کار قرار گرفت و عوامل اجرایی در مناطق 9 گانه اقدام به پاکسازی پسماندها کردند که همین امر باعث شد امسال شاهد کمترین آبگرفتگی باشیم.

امینی ادامه داد: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته و این که برف به طور مستمر در مناطق 9گانه در حال بارش است، آماده سازی کامل نیروها و تجهیزات و ماشین‌آلات انجام شد چراکه شهر شیراز از نظر جغرافیایی دارای اختلاف دمای چشمگیری بین شمال غرب و جنوب شرق است.

به گفته وی، در نقاطی که نیاز به شن‌ریزی و نمک‌پاشی بود شهرداری اقدامات لازم را انجام داده و برف‌روب‌ها و دستگاه‌های سنگین اعم از باب کت و لودر در مناطق مختلف به حال آماده باش هستند.

امینی تصریح کرد: در حال حاضر عمده تجهیزات در مناطق شش، یک و سه مشغول پاکسازی معابر هستند و البته سازمان پسماند، فضای سبز، سازمان موتوری و آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی ابراز داشت: بیش از 4 هزار نفر از نیروهای شهرداری در حال آماده‌سازی معابر هستند و برای اینکه برف شاخه‌های درختان را نشکند و فضای سبز شیراز آسیب نبیند نیز به نیروها توصیه شده اقدام به تکاندن درختان کنند.

به گفته وی، پاک‌بان‌های شهرداری امروز علاوه بر خدماتی که در زمینه جمع‌آوری پسماند انجام می‌دهند در پاکسازی معابر و به ویژه اماکن عمومی پر تردد فعال هستند.

امینی در ادامه بیان کرد: از عموم شهروندان تقاضا داریم که با توجه به ادامه بارش تا فردا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: شهروندان با خدمتگذاران شهرداری همکاری داشته باشند و در صورت امکان مقابل منازل و پیاده‌روهای همجوار مغازه و منزل خود را برف‌روبی کنند و در تکاندن شاخه‌های درختان اهتمام داشته باشند تا سفره‌های زیرزمینی از این نزولات آسمانی سیراب شده و این مایه حیات بدون آسیب‌رسانی حیاتی دوباره به طبیعت شهرمان ببخشد.

به گزارش فارس، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی فارس بارش برف تا اواسط روز آینده در شیراز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
France
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲
0
با سلام اینهایی که آقای امینی گفتند در حد شعار هست کل خیابان های سمت شمال (فرهنگ شهر .معالی اباد صنایع و.... بسته شده وهیچگونه ماشین خدماتی شهرداری من ندیدم توی شهر