کد خبر: ۴۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۲
مدیر عامل شرکت گاز فارس در گفتگو با شیرازه:

شیرازی ها روز گذشته 27 میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده اند/ هیچگونه قطعی و افت فشار نخواهیم داشت

مردم سعی کنند تا جای ممکن در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، هوشنگ محمدی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در گفتگو با شیرازه از افزایش 10 میلیون متر مکعبی گاز در شیراز خبر داد.

وی افزود: میانگین مصرف گاز خانوارهای شیرازی در روز گذشته (15 دی‌ماه 92) بیش از 27 میلیون مترمکعب بوده در حالی که سال گذشته در چنین روزی میانگین مصرف 17 میلیون بوده است.

محمدی با اشاره به آمادگی 24 ساعته شبکه و کارکنان شرکت گاز استان فارس برای خدمت‌رسانی به هموطنان اعلام کرد: با وجود نزولات آسمانی افت فشار گاز نخواهیم داشت و شرایط کاملا ایمن و گاز‌رسانی مطمئن و مستمر خواهد بود.

وی به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه برخی استان‌های غربی و شمال غربی در انتهای شاخه خطوط گازرسانی هستند در مصرف بهینه گاز کوشا باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه دمای مطلوب در منازل بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد هست، بیان داشت:  با توجه به جمعیت و تعداد مشترکین، اگر هر خانواده‌ای دما را یک درجه سانتی‌گراد کاهش دهد، معادل میزان تولید یک پالایشگاه صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین مردم سعی کنند تا جای ممکن در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی همچنین درخصوص گرم کردن یک روستا با استفاده از انرژی‌های نو (انرژی زمین‌گرمایی) به شیرازه گفت: پس از بررسی و مطالعه علمی شرایط اقلیمی 6 روستا در استان فارس به این نتیجه رسیدیم که این طرح جدید در روستایی از منطقه دشمن‌زیاری شهرستان ممسنی به عنوان پایلوت انتخاب شود.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان