کد خبر: ۴۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

اولین جشنواره شعر استانی وحدت در خنج برگزار می شود+ جزئیات

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان استان از این جشنواره، گفت: کوچکترین شاعری که اثر خود را ارسال نموده، فردی 13 ساله و بزرگترین شاعر نیز، فردی با 74 سال سن می باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن، اولین جشنواره شعر استانی وحدت به میزبانی شهرستان خنج در بهمن ماه برگزار خواهد شد. به دلیل اهمیت این جشنواره، به سراغ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفتیم تا به جزئیات این جشنواره بپردازیم.

صادقی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج در گفتگو با خنج کهن، با اشاره به استقبال فراوان شاعران مختلف از این جشنواره، گفت: تاکنون نزدیک به 450 اثر از 200 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.




وی ادامه داد: شاعران و علاقمندان به شعر و ادب فارسی از مناطق و شهرهای مختلف استان فارس، آثار خود را ارسال نموده اند؛ چند اثر نیز از خارج از استان به دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج در ادامه افزود: در میان آثار رسیده، می توان به چند اثر از شاعران مطرح استانی که در سطح کشور نیز فعالیت دارند، اشاره کرد.

صادقی فرد با اشاره به اینکه از تمامی مقاطع تحصیلی و طیف های مختلف اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، گفت: از نوجوان دوره راهنمایی گرفته تا شاعرانی که مدرک دکترا دارند، آثار خود را ارسال نموده اند. کوچکترین شاعری که اثر خود را ارسال نموده، فردی 13 ساله و بزرگترین شاعر نیز، فردی با 74 سال سن می باشد.

وی در ادامه گفت: بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، از شاعران جوان می باشد.

رئیس اداره ارشاد خنج با ﺗﺄکید بر اینکه از تمامی شهرهای استان، اثر به جشنواره رسیده، افزود: از آباده شمالی ترین نقطه استان تا لامرد که جنوبی ترین نقطه می باشد، اثر به جشنواره ارسال شده است. همچنین از نی ریز که شرقی ترین نقطه استان است تا کازرون که غربی ترین می باشد، از شاعران مختلف اثر رسیده است.

صادقی فرد در ادامه گفت: تمامی آثار ارسالی در مسابقه شرکت داده می شوند که پس از داوری در هر یک از بخش های مربوطه، اثرات برگزیده انتخاب خواهند شد.

وی یادآور شد: بخش اول با که با موضوع وحدت می باشد، در قالب دلخواه برگزار می شود. در این بخش، یک اثر به عنوان اثر برتر انتخاب خواهد شد که به اثر برگزیده، مبلغ 5 میلیون ریال جایزه نقدی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کتاب نفیس اهدا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج ادامه داد: بخش دوم با موضوع آزاد و در دو قالب کلاسیک و نو برگزار خواهد شد. در قالب کلاسیک، 3 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب می شوند که به نفر اول مبلغ 5 میلیون ریال جایزه نقدی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کتاب نفیس تعلق خواهد گرفت. به نفر دوم مبلغ 3 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کتاب و به نفر سوم نیز مبلغ 2 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کتاب اهدا خواهد شد.




صادقی فرد افزود: در قالب نو نیز 3 اثر انتخاب خواهد شد که همانند قالب کلاسیک، هدایایی به آنها تعلق خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج در ادامه خاطرنشان کرد: اولین جشنواره شعر استانی وحدت با حضور جناب آقای همتی بوشهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مسئولین استانی و همچنین مسئولین شهرستان های همجوار به میزبانی شهرستان خنج برگزار خواهد شد.

وی افزود: با اینکه شاهد برگزاری اولین دوره از این جشنواره در استان می باشیم، اما استقبال بسیار گسترده ای از این جشنواره به عمل آمده است.

سهراب صادقی فرد در پایان اشاره کرد: یکی از مهمترین مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج، عدم مکان مناسب جهت این اداره می باشد. در صورتی که ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری خنج به همت مسئولین استانی و اختصاص بودجه مناسب، تکمیل گردد، مشکل این اداره و همچنین کلیه هنرمندان شهرستان خنج نیز برطرف خواهد شد.


نظرات بینندگان