کد خبر: ۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
توصیه‌ آیت‌الله مکارم شیرازی؛

در نهم ربیع الاول از کارهایی که موجب تفرقه می‌شود پرهیز کنید

آیت‌الله مکارم در آستانه نهم ربیع‌الاول گفت: امیدوارم که از برخی کارها که موجب تفرقه، نزاع و کشت و کشتار می‌شود پرهیز شده و جشن و سرور را جشن سرور آغاز ولایت حضرت بدانند.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: هشتم ماه ربیع‌الاول طبق روایت معروف مصادف با شهادت امام حسن عسکری(ع) است، به همین مناسبت مجلس سوگواری در دفتر ما برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ وی بیان کرد: روز شنبه نیز نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان(عج) است، بسیاری از هیئت‌هایی که به نام آن حضرت فعالیت می‌کنند می‌خواهند این روز را مراسم جشن شادمانی به مناسبت آغاز ولایت حضرت داشته باشند و حتی بیانیه‌ای از ما خواستند که در این جلسات منتشر کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: امیدوارم که از برخی کارها که موجب تفرقه، نزاع و کشت و کشتار می‌شود پرهیز شده و جشن و سرور را جشن سرور آغاز ولایت حضرت بدانند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارها و جلسات عکسبرداری و فیلم‌برداری کرده و آن را منتقل می‌کنند و مشکلاتی به بار می‌آید اظهار کرد: بهترین راه همین جشن و شادمانی عید ولایت آخرین پیشوای شیعیان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی در خصوص روزی حلال بیان کرد: روزی حلال توفیق عبادت خالصانه و دعای مستجاب را برای انسان فراهم کرده و شر جن و انس را از انسان دور می‌کند.

وی تصریح کرد: زاد و توشه‌ای که می‌تواند انسان را در قیامت یاری کند تقوا است و امیرمؤمنان (ع) می‌فرمایند «آه از کم بودن زاد و توشه و طولانی بودن سفر آخرت»، این سخن برای ما درسی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: این زاد و توشه با پرهیز از گناه و اطاعت از تمام اوامر الهی حاصل می‌شود و امیدواریم که خداوند به ما توفیق دهد بتوانیم این زاد و توشه آخرت را که قرآن نیز موید آن است تهیه کنیم.

وی ادامه داد: دنیا منزلگاه است و محل اقامت نیست، انسان‌ها در منزلگاه‌ها زاد و توشه بر می‌دارند و باید از فرصت حضور در منزلگاه برای آخرت خود آمادگی لازم را کسب کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رئیس جمهور، روز گذشته در سخنانی اظهار کرد معیار عمل به قانون است و باید همه گروه‌ها و جناح‌ها مقید به عمل کردن به قانون باشند.

وی ادامه داد: قوانین جمهوری اسلامی از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شود و با احکام اسلامی هماهنگ است پس عمل به قانون عمل به احکام اسلامی است.

برخی تصور نکنند شرایط عوض شده و هر چه می‌خواهند می‌توانند بنویسند
این مرجع تقلید گفت: اخیرا شنیده شده و در برخی رسانه‌ها دیده شده افرادی که سابقه خوبی در مسائل مطبوعاتی ندارند مجوز انتشار روزنامه گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: این افراد اگر از کار خود توبه کردند مشکلی نیست ولی اگر تصور کنند می‌توان مسائلی علیه نظم اسلامی نوشت اشتباه است و این افراد خیال نکنند شرایط عوض شده و هرچه می‌خواهند بنویسند؛ اگر می‌خواهند روزنامه‌ای درباره زنان و غیرزنان منتشر کنند باید مطالب مربوط به عفت اسلامی و موازین اسلامی را حفظ کنند، همه باید این کار را توجه داشته باشند.

نظرات بینندگان