کد خبر: ۴۹۹۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۲
رهبر انقلاب ایران از وحدت اسلامی می‌گوید؛

این شیعیان، مزدور دشمن‌اند!/ این فیلم تاسف برانگیز را از دست ندهید

آن كسى كه نداى تفرقه‌ى بين شيعه و سنى را سر ميدهد و به بهانه‌ى مذهب، ميخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شيعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در شرایطی که تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در تلاش‌اند تا آتش نزاع‌های طائفه‌ای و مذهبی را در خاورمیانه شعله‌ورتر سازند، بارها با محکوم کردن توطئه‌های بدخواهان جهان اسلام، نسبت به برخی تحرکات خلاف وحدت هشدار داده‌اند. ایشان چندی قبل در جمع کارگزاران حج ایرانی‌ها سخن ‌گفتند، این بار اما به برخی شیعیانی که ابزار دشمن برای اختلاف افکنی شده‌اند اشاره کردند. این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از وفاداری جمهوری اسلامی ایران به مساله مهم وحدت اسلامی باشد تا حدی که رهبر آن علاوه بر این‌که وهابی‌ها و سنی‌هایی که مخالف وحدت‌اند را مورد نهیب قرار می‌دهند، شیعیان تندرو و اختلاف افکن را هم مزدور دشمن می‌داند.

ایشان در جمع کارگزاران حج با بیان این‌که دشمنان امت اسلامی به خوبی متوجه شده‌اند که درگیری مذاهب اسلامی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی است به اقدامات آن‌ها اشاره کرده و گفتند: آن‌‌ها با راه‌اندازی گروه‌های تکفیری از یک طرف و با ایجاد رسانه‌های به ظاهر اسلامی و حتی شیعی برای دامن زدن به اختلافات از طرف دیگر، بدنبال درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر هستند.

رهبر انقلاب با بیان این‌که بزرگان تشیع اعم از امام خمینی و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده‌اند گفتند که آن تشیّعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه‌هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می‌شود، در مسیر شیعه واقعی نیست. به نظر می‌رسد یکی از مواردی که منظور ایشان بوده است، فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای یاسر الحبیب است که با امکانات انگلستان سعی در ترویج تشیع داشته و از هرگونه اهانت به مقدسات اهل تسنن ابا ندارد.

البته این اولین باری نبود که آیت‌الله خامنه‌ای رفتارهای برخی شیعیان نادان را محکوم می‌کردند بلکه بارها طی اظهاراتی طرفین نزاع غیراصیل و جعلی شیعه – سنی را محکوم کرده بودند. در ادامه برخی از این اظهارات خواهد آمد.

البته این اولین باری نبود که آیت‌الله خامنه‌ای رفتارهای برخی شیعیان نادان را محکوم می‌کردند بلکه بارها طی اظهاراتی طرفین نزاع غیراصیل و جعلی شیعه – سنی را محکوم کرده بودند. در ادامه برخی از این اظهارات خواهد آمد. دین فیلم زیر که به خوبی عمق انحراف شیعیانی هم‌چون یاسر الحبیب که البته در شیعه بودن آن‌ها شک بسیار است٬ به همه مخاطبان محترم توصیه می‌شود؛



شیعیانی که برای دشمن کار می‌کنند

يكى از راهبردهاى اساسى دشمنان اسلام و بخصوص دشمنان نظام اسلامى در منطقه، راهبرد ايجاد اختلاف فرقه‌اى و مذهبى و مسئله‌ى شيعه و سنّى است؛ اين را توجّه داشته باشيد. و دو دسته عامل و مزدور دشمن در اين زمينه شدند: يك دسته از سنّى‌ها، يك دسته از شيعه‌ها؛ يك دسته آن تكفيريهاى منحرفِ از حقيقت دين، يك دسته هم از كسانى كه براى دشمن كار ميكنند، زير اسم شيعه و به نام شيعه، تحريكِ احساسات ديگران را ميكنند، و دشمنى‌ها را توجيه ميكنند و آتش فتنه را برافروخته ميكنند.

غزه‌ای‌ها ناصبی‌اند!

در قضیه‌ى غزه جمهورى اسلامى در همه‌ى سطوحش؛ از رهبرى و ریاست جمهورى و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و كمك و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینىِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند. در بحبوحه‌ى این حرف‌ها، یك وقت دیدیم كه ویروسى دارد تكثیر مثل می‌كند؛ دائم می‌روند پیش بعضى از بزرگان، بعضى از علماء، بعضى از محترمین، كه آقا! شما دارید به كى كمك می‌كنید؛ اهل غزه ناصبى‌اند! ناصبى یعنى دشمن اهل‌بیت. یك عده هم باور كردند! دیدیم پیغام و پسغام كه آقا، می‌گویند این‌ها ناصبى‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین على‌بن‌ابى‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور این‌ها ناصبى‌اند؟! بله، سنى‌اند؛ اما ناصبى؟

سخنران شیعه نادانی که بهانه می‌سازد

یك گوینده‌ى نادان، غافل یا مغرضى روى منبر نسبت به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدى بزند؛ این را نوار كنند، سى دى كنند، بروند اینجا آنجا پخش كنند، بگویند ببینید آقا! این شیعه است. این را به او بدبین كنند، او را به این بدبین كنند. این معنایش چیست؟ «و تذهب ریحكم» یعنى چه؟ یعنى همین دیگر. وقتى اختلاف پیدا شد، وقتى تفرقه پیدا شد، وقتى نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتى یكدیگر را خائن دانستیم، طبیعى است كه با هم همكارى نخواهیم كرد.

گوینده به اصطلاح شیعه پول می‌گیرد که ...

در بعضى از كشورهاى اسلامى مثل ريگ پول ميريزند براى اينكه در بين سنى‌ها اجتماع ضد شيعه درست كنند. اين از اين طرف؛ از آن طرف هم به يك گوينده‌ى به اصطلاح شيعى پول ميدهند كه در تلويزيون، به نام شيعه، ام‌المؤمنين عايشه را متهم كند، قذف كند، اهانت كند. روشها اينهاست. شما در مقابل اين روشها چه كار ميكنيد؟ سنى چه كار ميكنى؟ شيعه چه كار ميكنى؟ از كارهاى اينها گول نخوريم. اختلاف براى آنها بيشترين و بزرگترين نعمت است.

در هر دو طرف افراد متعصب وجود دارند

رهبر انقلاب در دیدار با امیر سابق قطر موضوع وحدت شیعه و سنی در منطقه را بسیار مهم خواندند و تأكید كردند: شیعیان و اهل سنت منطقه سالهای متمادی در كنار یكدیگر با صفا و صمیمیت زندگی كرده اند اما برخی تلاش دارند تا این فضای صمیمی را از بین ببرند و برخی اختلافهای عقیدتی شیعه و سنی را به یك اختلاف اجتماعی تبدیل كنند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: متأسفانه در هر دو طرف نیز افرادی متعصب و مزدور وجود دارند كه باید این موضوع هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ امنیتی كنترل شود.

با نام تشیع افساد می‌کنند

با دقت دارند كار ميكنند. اختلافات را برجسته ميكنند. گرايشهاى انحرافى را، هم در طرف شيعه، هم در طرف سنى تقويت ميكنند. در طرف شيعه، با نام تشيع، گرايش قرمطى‌گرى را - مثل قرامطه - تقويت ميكنند و افساد ميكنند. در طرف سنى، گرايش ناصبى‌گرى را، با نام تسنن، اما با باطنِ ناصبى‌گرى تقويت ميكنند و در مقابل هم قرار ميدهند. بايد بيدار بود، بايد هشيار بود، بايد ديد، بايد فهميد. اينها آن اساس مسائلى است كه امروز دنياى اسلام به آنها احتياج دارد.

این‌ها نمی فهمند چه می‌کنند!

من اعلام كردم، باز هم تأكيد ميكنم: خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات يكديگر. آن كسانى كه نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصبهاى كور و بيجا، چه سنى و چه شيعه، به مقدسات يكديگر توهين ميكنند، نميفهمند چه ميكنند. بهترين وسيله براى دشمن همينها هستند؛ بهترين ابزار در دست دشمن همينها هستند؛ اين خط قرمز است. سنى و شيعه هر كدام مراسم مذهبى خودشان را، آداب خودشان را، عادات خودشان را، وظائف دينى خودشان را انجام ميدهند و بايد بدهند؛ اما خط قرمز اين است كه نبايد مطلقاً بين اينها به خاطر اهانت به مقدسات - چه آنچه كه از سوى بعضى از افراد شيعه از روى غفلت صادر ميشود، چه آنچه كه از روى غفلت از بعضى از افراد سنى مثل سلفى‌ها و امثال اينها صادر ميشود كه يكديگر را نفى ميكنند - چيزى بيان شود. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد. اينجا هم بايد هوشيارى باشد.

این‌ها مزدور دشمن‌اند

آن كسى كه نداى تفرقه‌ى بين شيعه و سنى را سر ميدهد و به بهانه‌ى مذهب، ميخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شيعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضيها مزدور دشمنند و خودشان نميدانند. خيلى از اين مردم بيچاره‌ى بى‌خبرِ سلفى و وهّابى كه بوسيله‌ى دلارهاى نفتى تغذيه ميشوند تا بروند در اينجا و آنجا عملهاى تروريستى انجام بدهند - در عراق يكجور، در افغانستان يكجور، در پاكستان يكجور، در نقاط ديگر يكجور - نميدانند كه مزدور دشمنند. آن مرد شيعى هم كه ميرود به مقدسات اهل سنت اهانت ميكند و دشنام ميدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند كه چه ميكند. من عرض ميكنم: عوامل اصلى دشمنانند.

بعضی شیعیان ماموریت دارند که توهین کنند!

بعضى از اين سرانگشتان - هم در بين اهل سنت، هم در بين شيعه - غافلند، نميدانند و نميفهمند چكار ميكنند؛ نميدانند براى دشمن دارند كار ميكنند. به آن شيعه‌اى هم كه از روى نادانى و غفلت، يا گاهى از روى غرض - اين را هم سراغ داريم و افرادى را هم از بين شيعيان ميشناسيم كه فقط مسئله‌شان مسئله‌ى نادانى نيست، بلكه مأموريت دارند براى اينكه ايجاد اختلاف كنند - به مقدسات اهل سنت اهانت ميكند، عرض ميكنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
5
دشمنان داخلی از دشمنان خارجی بدترند.تف به روی کسی که با این نظام دشمنه،چرا که دوست امریکای قاتله
سائل الزهرا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
1
سلام
چه طوری میشه به یه کامنت پاسخ داد؟
پاسخگو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
1
به همین صورتی که این کامنت را نوشتی پاسخ هرکسیرا خواستی با ذکر اسمش بنویس (پاسخ به سایل الزهرا)
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
3
مرگ بر تفرقه افکن ،در هر لباسی،با هر نامی
محمدانتظامی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲
1
این روشنگریهابسیارخوب وکارسازاست چون واقعامهم است که بدانیم دلسوزی بیجا واحساسی موجب تفرقه می شود وناخواسته خودرادرجمع منافقین جا می زنیم لطفاَ این مباحث رابیشتر بیان کنید باتشکر