کد خبر: ۴۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

توریست‌های آمریکایی در راه ایران

مدیران دو آژانس گردشگری آمریکا در گفتگو با لس آنجلس تایمز از دیدار بی‌سابقه خود با مقامات گردشگری ایران در نیویورک خبر داده‌اند؛ دیداری که به گفته آنها تعداد زیادی از آژانس‌های گردشگری آمریکا در آن حاضر بودند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی از اقبال شهروندان آمریکایی برای سفرهای تفریحی و گردشگری به ایران پس از روی کار آمدن دولت روحانی خبر داده است.

به نوشته لس آنجلس تایمز، با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و کاهش تنش‌های سیاسی میان ایران و آمریکا، سفر شهروندان آمریکایی به ایران رونق گرفته است.

 در این گزارش آمده: به گفته مسئولان آژانس‌های گردشگری آمریکا، در ماه‌های اخیر میزان پرس و جوی شهروندان آمریکایی درباره سفر به ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید: یک آژانس گردشگری در لانگ بیچ (لس‌آنجلس) خبر داده که در سال 2013 نزدیک به 60 شهروند آمریکایی را به ایران فرستاده است. او پیش‌بینی کرده که این تعداد در سال 2014 به 250 نفر افزایش یابد. قرار است این آژانس در سال 2014 سه گروه از سوی شورای روابط جهانی فیلادلفیا و یک گروه از کلوپی کالیفرنیا (مستقر در سانفرانسیسکو) را به ایران راهی کند. پیش‌بینی می‌شود چنین سفرهای گروهی از سوی سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی به ایران در سال 2015 بیشتر هم شود.

در ادامه این گزارش امده است: مسئول یک آژانس مسافرتی دیگر که سالانه 60-50 گردشگر آمریکایی به ایران می‌فرستد،‌ به لس‌آنجلس تایمز گفته که دیدگاه گردشگران آمریکایی پس از بازگشت از ایران، کاملا تغییر می‌کند و بر خلاف یک تفکر غالب در جامعه آمریکا که ایران را یک «مکان نامهربان و خصومت‌آمیز برای آمریکایی‌ها» می‌داند، مسافرانی که از ایران بازمی‌گردند از برخورد بسیار گرم و صمیمانه مردم ایران سخن می‌گویند.

به نوشته لس آنجلس تایمز، چنین تحولی در رابطه سرد دو کشور پس از انقلاب اسلامی، کاملا بی‌سابقه است.

به نوشته لس آنجلس تامیز: اما بر خلاف آغوش گرم مقامات دولت ایران به روی گردشگران آمریکایی، وزارت خارجه آمریکا در هشداری که 21 نوامبر منتشر شد نسبت به ریسک سفر به ایران هشدار داده و مدعی شده که دولت ایران برخی شهروندان آمریکایی را به بهانه‌های مختلف همچون اتهام جاسوسی، بازداشت و زندانی کرده است. البته دولت آمریکا هیچ‌گاه سفر شهروندانش به ایران را ممنوع نکرده است. مسئولان آژانس‌های گردشگری آمریکا همچنین مدعی شده‌اند که در جریان سفر اخیر حسن روحانی به سازمان ملل، با برخی مقامات دولت ایران در نیویورک ملاقات کرده‌اند و در این ملاقات‌ها طرف ایرانی نسبت به تقویت توریسم میان دو کشور، ابراز علاقه کرده‌اند.

مدیران دو آژانس گردشگری آمریکا در گفتگو با لس آنجلس تایمز از دیدار بی‌سابقه خود با مقامات گردشگری ایران در نیویورک خبر داده‌اند؛ دیداری که به گفته آنها تعداد زیادی از آژانس‌های گردشگری آمریکا در آن حاضر بودند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان