کد خبر: ۵۰۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
رئیس پلیس آگاهی فارس:

دستگیری مستخدم با سه کیلو طلای صاحب‌خانه/ دستگیری زورگیران چهاراه سینما سعدی

پس از یک عملیات ویژه پلیسی در بیستم آذرماه، یک نفر از سارقان مسلح حین سرقت دستگیر و پس از اعتراف، دو سارق مسلح دیگر نیز در یک منزل مجردی دستگیر می‌شوند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی پلیس آگاهی این استان، میزان کشفیات سرقت در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

سیروس حیدری در نشستی خبری اظهار داشت: در چند روز گذشته پلیس آگاهی استان فارس چهار باند جرائم خشن، عادی و مسلح که اقدام به سرقت و زورگیری می‌کردند را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی از سوی یکی از شهروندان در مرداد ماه سال جاری که طلا و جواهرات وی به سرقت رفته بود، با اعزام یک تیم ویژه به محل وقوع سرقت به مستخدم خانه مظنون شدیم و پس از تحقیق و بررسی مشخص شد که وی به اتفاق همسرش اقدام به سرقت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: پس از بازجویی میدانی، متهمان که یک زن و شوهر و فاقد سابقه کیفری بودند به سرقت سه کیلو طلا و جواهرات قیمتی اعتراف می‌کنند که در این راستا دو کیلو طلا همراه با یک خودرو که حاصل فروش مقداری از جواهرات مسروقه بود، کشف و ضبط می‌شود. وی همچنین از دستگیری تعدادی از مال‌خرها خبر داد.

دستگیری باند زورگیری

حیدری بیان داشت: طی ماه گذشته در پی شکایت تعدادی از شهروندان در منطقه شهرک گلشن، بلوار سیاحتگر و چهار راه سینما سعدی شیراز مبنی بر زورگیری و ضرب و شتم از سوی تعدادی اوباش که مجهز به سلاح سرد و تفنگ ساچمه‌ای بودند، بلافاصله نیروهای انتظامی در یک عملیات مشترک سه نفر اعضای باند شرارت را در تاریخ 20 آذرماه دستگیر می‌کنند که با قرار قانونی روانه زندان می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: یکی از متمهمان به نام «ن.د» به علت اختلافات با تیراندازی و چاقوکشی 6 نفر را زخمی کرده بود.

دستگیری سارقان دفتر اسناد رسمی

وی اضافه کرد: در 12 آبان ماه سال جاری نیز در ساعت 13 و 41 دقیقه سه سارق مسلح با سلاح جنگی و سرد وارد یک دفتر اسناد رسمی در شیراز شده و اقدام به سرقت وجه نقد و گوشی تلفن همراه حاضرین کرده و سپس متواری می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی شیراز ابراز داشت: پس از یک عملیات ویژه پلیسی در بیستم آذرماه، یک نفر از سارقان مسلح حین سرقت دستگیر و پس از اعتراف، دو سارق مسلح دیگر نیز در یک منزل مجردی دستگیر می‌شوند.

وی افزود: در مجموع هفت نفر دارای سوابق کیفری که دو نفر از آنان زن بودند و در شهرستان‌های فیروزآباد و فسا اقدام به سرقت از منازل می‌کردند، دستگیر و روانه زندان می‌شوند. شش قبضه اسلحه به همراه مقداری فشنگ از این باند کشف و ضبط شد و 5 نفر مال‌باخته نیز شناسایی شدند.

انهدام باند سرقت با همکاری پلیس اصفهان

حیدری اظهار داشت: در اقدام دیگری سارق مسلحی به نام «ک.ق» که در سال 1382 در یکی از استان‌های مرکزی اقدام به سرقت مسلحانه از بانک می‌کند در فارس دستگیر و به پلیس استان مربوطه تحویل داده می‌شود اما پس از مدتی از دست ماموران فرار کرده بود و با تشکیل یک باند سرقت در اصفهان اقدام به دستبرد از بانک‌های اصفهان می‌کند که اعضای این باند توسط پلیس اصفهان دستگیر و سرکرده باند در فارس مخفی می‌شود و باند سرقت جدیدی را تشکلیل می‌دهد.

وی اعلام کرد: این باند در فارس با پوشش مامورین پلیس اقدام به سرقت محموله تلفن همراه به ارزش 500 میلیون تومان می‌کند که با اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفای وی در یکی از روستاهای حاشیه‌ای شیراز شناسایی و متهم در تاریخ 14 دی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده می‌شود.

حیدری خارج شدن این متهم از شبکه سارقان را باعث کاهش جرم‌ها دانست و گفت: از این متهم انواع مدارک با هویت جعلی و همچنین دو قبضه اسلحه با تعداد170 فشنگ کشف و ضبط گردید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲
0
افرین به پلیس