کد خبر: ۵۰۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

درخواست‌های گوناگون اعضای شورای شهر شیراز از نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس

معین، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا از استاندار درخواست کرد تا پیگیر وضعیت ساخت سد تنگ سرخ باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، روز گذشته استاندار فارس برای اولین بار در شورای شهر شیراز حضور یافت. اعضای شورای شهر هم فرصت را مغتنم شمرده و به غیر از جلسه غیرعلنی که با استاندار فارس داشتند، در جلسه علنی، طی نطق هایی درخواست های خود را از نماینده عالی دولت در فارس مطرح کردند.

رئیس شورای اسلامی شیراز با اشاره به حضور ۴۰ درصد از جمعیت استان در شیراز، این شهر را الگوی فرهنگی و اقتصادی استان دانست و بر تعامل شورا با دستگاه‌های دولتی تاکید کرد.

غلام مهدی حقدل در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز که با حضور استاندار فارس برگزار شد با اشاره به شکل‌گیری کارگروه مدیریت واحد شهری در استان گفت: موضوع جلسات برگزار شده این کارگروه مسائلی بوده که سال‌ها مسکوت مانده و همکاری استانداری و فرمانداری در این زمینه قابل تقدیر است چراکه تاکنون هیچ مصوبه شورا به هیات حل اختلاف نرفته است.

حقدل اساس کار شورای چهارم را بر تعامل، تفاهم و حرکت جهادی عنوان کرد و گفت: اعضای شورا در کمیسیون‌ها بدون هیچگونه حب و بغضی طرح‌ها و لوایح را بررسی می‌کنند و از حواشی دور هستند.

سخنگوی شورای شهر نیز وضعیت ورزش در شیراز را مورد انتقاد قرار داد و خواستار حمایت از ورزشکاران ملی در استان و شیراز شد.

عرب همچنین بر ضرورت افزایش دو برابری بودجه شیراز در سال ۹۳ تاکید کرد.

حق نگر، رئیس کمیسیون خدمات شهری هم ضمن تقدیر از مواضع قاطع استاندار فارس درخصوص مبارزه با معضل اعتیاد گفت: سبز شدن کوه‌های اطراف شیراز برای حفظ هوای هوای پاک شیراز مورد توجه قرار گیرد.

مظفر مختاری دیگر عضو شورای شهر خواستار پیگیری طلب‌های شهرداری از مجموعه‌های دولتی شد.

دستغیب نیز خواستار توجه استاندار به بافت تاریخی فرهنگی شیراز شد و با انتقاد از حضور مراکز ترک اعتیاد در این بافت، این منطقه را نگین ارزشمند شیراز دانست.

معین، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا از استاندار درخواست کرد تا پیگیر وضعیت ساخت سد تنگ سرخ باشد.

بیژن زارع هم قطار شهری را مهم‌ترین پروژه شیراز عنوان کرد و گفت: این پروژه به اعتبارات بیشتری نیاز دارد. همچنین می‌توان از سیستم مونوریل استفاده کرد.

دیهیمی نیز خواستار دیده شدن برنامه وسیع‌تری برای بافت تاریخی شد و ضرورت پیگیری مصوبه دولت قبل درباره بافت تاریخی را مورد تاکید قرار داد.

شبیر زارع خفری دیگر عضو شورا از استاندار خواست تا ساماندهی باغات شیراز را در محدوده داخل و خارج از شهر مورد توجه قرار دهد.

در ادامه جلسه زهرا یقطین، منشی شورا با اشاره به تخصص استاندار در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، از وی خواست تا با تشکیل کارگروهی الگویی در این زمینه تدوین شود.

احسان اصنافی نیز مشکلات فرادستگاهی شهرک‌های تازه الحاق شده به شیراز را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در کارگروه خدمات شهری استانداری حل شده، از مشکلات موجود در راه و شهرسازی در محور شمالغرب و کمربندی جنوب انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورا خواستار نجات بخشی شیراز از ادعاهای عجیب سازمان میراث فرهنگی شد و نسبت به ورشکستگی دستگاه‌های خدمات‌رسان مانندآب و فاضلاب هشدار داد.

محمدرضا محمدیان در ادامه به لزوم راه اندازی قطارشهری برای کنترل مشکلات ترافیکی شیراز اشاره کرد و خواستار تغییر واقعی در فضای سرمایه گذاری شیراز شد.

احمدرضا نقیب زاده، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا بوی تعفن موجود در اطراف فرودگاه را مورد انتقاد قرار داد و بر ضرورت انتقال کارخانه های روغن نباتی، ریشمک و سیمان تاکید کرد.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب کمربندی شیراز اشاره کرد و خواستار رسیدگی به زیباسازی ورودی های شیراز شد.

طالبان نیز کمبود میدان های شهری را از مشکلات شیراز دانست و احیای میدان توپخانه را به عنوان یکی از میادین قدیمی شیراز مورد اشاره قرار داد که اجرای این پروژه نیازمند همکاری استاندار برای جابجایی بانک ملی و اداره پست است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورا نیز با اشاره به اینکه 30 درصد توانمندی‌های کشور در زمینه گردشگری در استان فارس واقع شده است، توجه ویژه به صنعت گردشگری در استان را خواستار شد و گفت: با تبلیغات و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها درآمد حاصل از رونق گردشگری، می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند.

بهرام پارسایی افزود: مسئولین و مردم می‌توانند دست در دست هم شیراز را به دروازه ملل و نقطه ورود گردشگران به کشور تبدیل کنند.

پارسایی با تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی شیراز، خواستار توجه ویژه به ابن دو مقوله به خصوص وضعیت بافت تاریخی شد و گفت: با توجه به بافت غیرمقاوم منطقه تاریخی فرهنگی اگر در شیراز زلزله رخ دهد هم به لحاظ تلفات انسانی و هم به لحاظ تخریب بافت تاریخی شاهد تراژدی بسیار اسفناکی خواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا هم گفت: ما در شهر میراث خوار آثار فرهنگی و هنری پیشینیان هستیم و باید همتی را به صحنه آوریم که در آینده کارهای ما تبدیل به میراث ماندگار شود.

محمدرضا هاجری بالا بودن میزان طلاق، بزه‌های اجتماعی، بیکاری، روند افول ورزش و عدم کنترل عفاف و حجاب را از جمله مشکلات شیراز عنوان کرد و خواستار آن شد که در جهت ایجاد سبک زندگی اسلامی تلاش شود.

وی افزود: گسترش فرهنگ قرآن تا تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور؛ حمایت و بسترسازی برای طرح‌های فرهنگی و هنری فاخر ماندگار؛ تقویت و بسترسازی برای گسترش ورزش؛ کمک به مراکز تولیدی برای رفع بیکاری و تشکیل خدمات واحد فرهنگی در شهر از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
خسته نباشید اساتید من

فکر کنم استاندار سر درد گرفته باشه

خودتون چکار کردین ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
دکمشو فشار بدید جناب استاندار شاید این همه مشکل یه جا حل بشه