کد خبر: ۵۰۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

در ایام دهه فجر430 مبلغ دینی به نقاط مختلف فارس اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از اعزام 430 مبلغ دینی به نقاط مختلف این استان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام سیدولی‌الله محمودی‌نژاد در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد دهه فجر این استان با تصریح اینکه این سازمان فعالیت‌های مختلفی را در ایام دهه فجر برگزار می‌کند، گفت:‌ 300 مبلغ دینی در ایام دهه فجر به نقاط مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.

وی افزود: در شیراز نیز 130 مبلغ به برخی مساجد و روستاهای اطراف آن اعزام می‌شوند و جمعاً 430 مبلغ دینی در ایام فرخنده دهه فجر در استان فارس به فعالیت می‌پردازند.

حجت‌‌الاسلام محمودی‌نژاد تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات دهه فجر با حضور افراد تأثیرگذار اعم از روحانیان مستقر و نیروهای فرهنگی و دانشگاهیان؛ برگزاری 35 همایش و جشن بزرگ در 35 نقطه استان فارس و برگزاری 26 همایش عمومی توسط متولیان سازمان تبلیغات اسلامی در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام دهه فجر است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان انقلاب در 15 مسجد استان، برگزاری نشست‌های داخلی کارشناسان تبلیغ، دیدار با خانواده 15 شهید دوران انقلاب، بازدید از مراکز تابعه از دیگر فعالیت‌های این سازمان در ایام دهه فجر است.

همایش تشکل‌های دینی با حضور هیئات مذهبی، انجمن‌های اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، گردهمایی رؤسای دفاتر تبلیغات اسلامی استان، و برگزاری جلسات مشترک شیعه و سنی جهت تقریب مذاهب در جنوب استان فارس از دیگر برنامه‌های دهه فجر بود که وی از آن‌ها نام برد.

وی با بیان اینکه نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه هر سال با هماهنگی اداره اطلاعات استانداری فارس و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر فارس برگزار می‌شد، تصریح کرد: در سال جاری این نشست به دلیل کمبود اعتبارات فقط در سطح شهرستان‌های خنج، لار، لامرد و اوز در مرکز خنج با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار خواهد شد.

آیین پرده خوانی در ایام دهه فجر در سطح میادین شهر اجرا شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز بر برگزاری جشن‌گونه برنامه‌های  دهه فجر تاکید کرد و گفت: جهت پیشرفت نیاز است که جامعه پویا باشد و جامعه پویا هم به شادی نیاز دارد البته شادی‌هایی که در دین اسلام تعریف دارد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی‌ در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد دهه فجر این استان بر لزوم ایجاد برنامه‌های شاد ویژه ایام دهه مبارک فجر تأکید و خاطرنشان کرد: باید پیام‌های تبلیغی که در ایام دهه فجر نیز ارسال می‌شود جنبه شادی داشته باشد و در جامعه ایجاد نشاط کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه نظام زر، زور و تزویر اجازه نداده تا طراوت انقلاب ما به کل جهان برسد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با تصریح اینکه انقلاب ما همچون 35 سال پیش برای جهانیان تازگی دارد، افزود: انقلاب ما زمانی به‌طور مطلوب به جهانیان معرفی می‌شود که دستاوردهای معنوی نظام و انقلاب اسلامی برای جهانیان به‌گونه‌ای صحیح تبیین شود.

وی تأکید کرد: وفاق ملی و همبستگی از جمله مواردی است که باید توسط همه گروه‌ها و ادارات برگزارکننده برنامه‌های دهه فجر مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضایی در پایان پیشنهاد داد که آیین پرده خوانی در ایام دهه فجر در سطح میادین شهر اجرا شود چراکه این آیین وجهه مردمی دارد و بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
1
چه شد كه دهه فجر انقلاب اسلامي شد : دهه فجر ؟