کد خبر: ۵۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۲

واکنش مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا به خبر شیرازه؛ صدرا شهر خوابگاهی نیست

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: دهه فجر امسال 4 هزار و 703 واحد مسکن مهر قابل افتتاح شده که 2 هزار و 835 واحد در راستای تفاهم سه جانبه و مابقی خود مالک است

به گزارش شیرازه، فرشاد فرزین در نشست خبری این شرکت اظهار داشت: در همین ایام همچنین یک مجموعه آموزشی 12 کلاسه و یک مسجد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزین در ادامه بیان کرد: در سال 89 سهمیه 30 هزار واحد مسکن مهر برای شهر صدرا در نظر گرفته شد که 24 هزار و 322 واحد از واحدهای طرح 99 ساله بوده و 15 هزار و 786 واحد در حال احداث است.

وی همچنین ابراز داشت: 8 هزار و 626 واحد به شکل خودمالکی است که تسهیلات آن در اختیار مردم قرار گرفته و امید داریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

فرزین ادامه داد: 8 هزار و 536 متقاضی مازاد بر سهمیه نیز در بحث مسکن مهر صدرا وجود دارد و با این حساب زمین لازم برای ساخت 32 هزار واحد مسکن مهر در صدرا واگذار شده است.

به گفته وی، برای تحویل سریع مسکن مهر علاوه بر وزارت راه و شهرسازی سایر وزارتخانه‌ها نیز باید تعهدات خود را انجام دهند.

صدرا یک شهر خوابگاهی نیست

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار داشت: شهر صدرا تنها برای کاربری مسکونی در نظر گرفته نشده و در آن کاربری‌های تجاری، خدماتی، درمانی، آموزشی، گردشگری و ... وجود دارد.

وی با اشاره به طرح برخی مطالب مبنی بر مشکل داشتن تجهیزات توزیع برق استفاده شده در صدرا افزود: بنابر روند تحویل تجهیزات و امکانات در بین ادارات و دستگاه‌ها، آنچه که در سال 86 از امکانات و تجهیزات برق توسط شرکت عمران صدرا استقرار یافته، تحویل مسئولان شرکت توزیع و صورتجلسه شده و سلامت آن مورد تایید قرار گرفته است.

فرزین با رد اینکه صدرا یک شهر خوابگاهی است، اضافه کرد: اگر شهرک گلستان، گلدشت حافظ، استقلال و بزین تفکیک نشده بودند و ادارات خود را موظف می‌دانستند که در شهر صدرا دفتر راه‌اندازی کنند، امروز این انتقاد که صدرا شهر خوابگاهی شده مطرح نمی‌شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای دفع آب‌های سطحی، برق‌کشی، آماده‌سازی زمین و شبکه معابر آنچه بر عهده شرکت عمران صدرا بوده انجام و 52 هکتار آماده‌سازی جدید نیز با پیمانکار قرارداد بسته شده و در حال کار است.

تکذیب استفاده از لوله‌های نامناسب فاضلاب در صدرا

وی با رد و تکذیب برخی سخنان مبنی بر استفاده از لوله‌های نامناسب فاضلاب در صدرا، تصریح کرد: شرکت عمران تا زمانی که تعهد داشته به دقت وظیفه خود را انجام داده و هجدهم مهر ماه 92 آن را به آبفا تحویل داده است.

وی تصریح کرد: پس از تحویل آب و فاضلاب صدرا به آبفا، 19 هکتار زمین در محدوده دوکوهک برای احداث تصفیه‌خانه جدید به آبفا تحویل داده شد.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر یک پرونده در مورد وقفی بودن برخی زمین‌های صدرا که محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در همان محدوده است، در دادگاه تشکیل و رای اولیه مبنی بر ملی بودن این زمین‌ها صادر شده که اگر در دادگاه تجدید نظر تایید شود بخش بزرگی از شهر صدرا از حالت موقوفه‌ای خارج می‌شود.

وی با بیان این که برای شهرهای جدید کاربری‌های در مقیاس کلان در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا شهر صدرا قابلیت‌های خوبی در زمینه کاربری‌های بهداشت و درمان دارد.

فرزین خاطرنشان کرد: در همین زمینه با اهدای 100 هکتار زمین احداث یک بیمارستان 600 تختخوابی در صدرا در حال بررسی است.

به گفته وی، دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، خوابگاه‌های دانشجویی و موارد دیگری نیز در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به احداث بیمارستان سوانح سوختگی، بیمارستان اعصاب و روان، بیمارستان خاتم‌الانبیا بیان کرد: کاربری‌های آموزش عالی که توسط شرکت عمران صدرا در نظر گرفته شده شامل پردیس دانشگاه آزاد اسلامی به مساحت 204 هکتار و دانشگاه صنعتی شیراز به مساحت 119 هکتار است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا تصریح کرد: برای دانشگاه علوم پزشکی نیز 200 هکتار زمین در اختیار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و دانشگاه جامع علمی کاربردی گل و گیاهان زینتی با 2.2 هکتار زمین نیز در همین گروه قابل اشاره است.

نباید در شهر جدید به سمت آپارتمان‌سازی برویم

وی بیان کرد: در شهرهای جدید نباید به جای هویت‌بخشی به فضای مدنی شهری به سمت آپارتمان‌سازی برویم و تمام ظرفیت‌ها را بر این مبحث متمرکز کنیم.

فرزین اضافه کرد: در همین زمینه اداراتی مانند آموزش و پرورش وظیفه دارند که هرچه سریع‌تر ادارات خود را در صدرا مستقر کنند.

وی ابراز داشت: در زمینه تعهد ساخت مدرسه 2 میلیارد و 200 میلیون تومان کاربری آموزشی در حد اسکلت و سقف بر عهده ما بود که 10 مدرسه شروع شده و عملیات آن ادامه دارد.

نوسازی مدارس، کاربری آموزشی را رها کرده است

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در این بحث گفت: شش مدرسه در سال 91 تا مرحله سقف تکمیل و در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت اما هیچ حرکتی در راستای تکمیل آن انجام نشده است.

وی افزود: به سبب این که مدت زمان بسیاری از ساخت مدارس توسط شرکت عمران می‌گذرد و برای جلوگیری از فرسودگی آن به سبب عدم نگهداری، بیش از 7 میلیارد تومان در زمینه ساخت و تکمیل مدارس هزینه شد که 5.5 میلیارد بیش از تعهد شرکت عمران صدرا است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این، 35 هزار متر مربع زمین با 14 هزار متر زیربنا به کاربری آموزشی اختصاص یافت.

به گفته وی، در زمینه کاربری‌های فرهنگی و مذهبی 10 هزار و 500 متر مربع زمین اختصاص یافت و 10 مسجد در دستور ساخت است که یک مورد آن دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص 3 هزار متر مربع زمین با هزار و 500 متر زیربنا برای کاربری خدماتی و تجاری شهر صدرا دیگر دلیلی بود که فرزین در زمینه توجه به ایجاد هویت شهری در صدرا برشمرد.

فرزین به پایان طراحی مسجد جامع صدرا با 15 هزار متر زیربنا و دارالقرآن با 2 هزار متر زیربنا و اتمام مطالعات قطار شهری صدرا خبر داد.

وی ادامه داد: قطار شهری صدرا با مبدا فاز یک به طول 18 کیلومتر از ورودی صدرا همجوار با ایستگاه قطار خواهد بود.

نظرات بینندگان