کد خبر: ۵۰۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۲

راهپیمایی دانش‌آموزان ممسنی برای گرامیداشت هوای پاک+تصاویر

دانش آموزان ممسنی به امید آینده با هوا و زمین پاک از مدرسه ی خود تا نهالستان نورآباد را راهپیمایی کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین  روز گذشته اداره محیط زیست شهرستان ممسنی و رستم به مناسبت هفته پاک برنامه پیاده روی نمادین با حضور دانش آموزان دبستان شهید بازیکوشک برگزار کرد.

قبل از آغاز پیاده روی دانش آموزان در صف های مرتبط به گفته ها و نکته های کارشناس محیط زیست گوش می دادند و به دنبال پاسخی برای سوالات خود بودند  وقتی این کارشناس از اهمیت محیط زیست و حیوانات سخن می گفت برای لیلا انصاری یکی از دانش آموزان این مدرسه  سوال پیش آمده بود که اگر محیط زیست و حیوانات اهمیت دارد چرا گوزن زرد ایرانی که نسلش درحال منقرض شدن است باید کشته شود.

امروز این سوال که چرا گوز ایرانی کشده شد بی پاسخ ماند! اما دانش آموزان این مدرسه جواب بسیاری از سوالات خود را گرفتند و به امید آینده با هوا و زمین پاک از مدرسه ی خود تا نهالستان نورآباد را راهپیمایی کردند.

علی دشت رزمی مسئول اداره محیط زیست شهرستان های ممسنی و رستم در خصوص این حرکت نمادین بیان داشت: این برنامه پیاده روی با حضور 150 دانش آموز برگزار شد تا فرهنگ حفظ محیط زیست برای دانش آموزان نهادینه شود تا آنها از همین سنین کودکی یادبگیرند که اگر همه ی اقشار جامعه در رابطه با حفظ محیط زیست  مسئولیت پذیر باشند مطمئناً آلودگی ها کاهش می یابد.

جمشید افراسیابی فر مدیریت آموزش و پرورش ممسنی نیز با اشاره به اینکه کودکان در مقابل آلودگی ها و بویژه آلودگی های هوا ببیشترین صدمه و آسیب را نسبت به دیگر قشرها می بییند گفت: لازم است برای سلامت جامعه به دانش آموزان آموزش های لازم در خصوص عوامل آلوده کننده هوا داده شود و آنها را با آلاینده ها آشنا کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
از تک سرنشینی خودداری کنید تا هوای پاک داشته باشیم