کد خبر: ۵۰۶۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲

چرا هیچ خبری از «هیئت امنای حرم شاهچراغ» نیست؟

به نظر می‌رسد استقبال رهبر انقلاب از تشکیل این هیئت امنا و تاکید بر «مفید و کارساز» بودن آن، نشان از اهمیت بالای این هیئت امنا با حضور افراد نامبرده دارد.

به گزارش سرویس سومین حرم اهلبیت شیرازه؛ در مهرماه 1389 آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، با معرفی چند تن از چهره‌های شاخص استان فارس، پیشنهادی را مبنی بر شکل‌گیری هیئت امنای این آستان مطرح کردند. این پیشنهاد با استقبال رهبر انقلاب مواجه شد.

در نامه توليت آستان مقدس احمدي و محمدي، آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، سردار محمدجعفر اسدي از يادگاران دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن ذوالانوار و سيدمحمد حسن دستغيب به عنوان اعضاي هيات امناي آستان مقدس احمدي و محمدي عليهما السلام معرفي پیشنهاد شده بودند. مقام معظم رهبری در پاسخ این نامه این‌گونه نوشتند:

باسمه تعالي

بسيار پيشنهاد مفيد و کارسازي است و از حسنات حضرت حجت الاسلام و المسلمين دستغيب دامت برکاته است.
انتخاب افراد محترم مزبور نيز کاملا بجا است. خداوند مبارک فرمايد. انشاء الله

سيد علي خامنه اي 17/7/89

اما از آن زمان تا کنون هیچ خبری از تشکیل جلسه هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی در رسانه‌ها منتشر نشده است اگرچه طبق شنیده‌‌ها تا کنون یک جلسه هیئت امنا تشکیل شده است. این در حالی است که در پایگاه اطلاع‌رسانی http://shahecheragh.ir نیز هیچ اشاره‌ای به این هیئت امنا نشده است و هنوز مشخص نیست که وظایف این هیئت چه بوده و تا کنون چه کارکردهایی داشته است.

جالبتر آن که بر اساس برخی اخبار در چندین نوبت افراد فوق الذکر تغییر کرده اند ولی هیچ خبر دقیقی مبنی بر تعداد و یا شخص خاصی در دست نیست.

به نظر می‌رسد استقبال رهبر انقلاب از تشکیل این هیئت امنا و تاکید بر «مفید و کارساز» بودن آن، نشان از اهمیت بالای این هیئت امنا با حضور افراد نامبرده دارد. حال باید پرسید که چرا تا کنون هیچ خبری از این هیئت امنا منتشر نشده است؟ اگر تشکیل این هیئت امنا برای بالابردن بهره‌برداری از خرد جمعی و پیشبرد بهتر امور بوده٬ خروجی آن تا کنون چه بوده است؟

روشنگری و شفاف سازی در این خصوص ضمن پایان دادن به حرف و حدیث های موجود در افکار عمومی٬ قطعا سبب هرچه بهتر شدن شرایط فعلی و بهبود وضعیت حـــرم مطهر احمدی و محمــدی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرازی تبار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
واقعا سوال مهمیه
برای مردم هم این سوال مطرحه که حرم چطوری اداره میشه؛ چه کسانی تصمیم گیر هستند؟ چه کسانی مجری؟ چه کسانی ناظر هستن؟
باید روشنگری بشه تا حرف و حدیث های عجیب و غریب جمع بشه
انشالله
ممنون از همه خادمان حرم احمدی و محمدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
حرم توسط یک جوان اداره میشه که خودش رو مسول میدونه وبه جای اینکه ازجوانان تازه نفس دراداره حرم استفاده کنه ازافرادبازنشسته استفاده میکنه تا نظرخودش رواجراکنه هییت امنا هم همین جورمعرفی کردندتا حرف و حدیث کمتربشه کدوم هییت امنا؟