کد خبر: ۵۰۶۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۲

سرپرست دانشگاه شیراز: من تعهداتم را می‌گویم تا بار مسئولیتم سنگین‌تر شود

دانشگاه محل تمرین و سعی خطای جوانانی است که پشتوانه مدیریتی کشور محسوب می‌شوند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، سرپرست جدید دانشگاه شیراز با بیان این مطلب که بسترسازی برای ایجادمحیطی آرام و بدون دغدغه با هدف تولید علم وظیفه مدیران دانشگاهی است، گفت: دنیا دنیای فکر و اندیشه است نه تقابل.

مجید ارشاد لنگرودی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه شیراز گفت: زمینه استفاده از خرد جمعی اعتماد به خرد جمعی است، همانگونه که مشارکت همگانی با شعار ممکن نیست.

وی ضمن قرائت آیه شریفه 135 سوره نساء، این آیه را نقشه راه خود و تمام همکارانش در دانشگاه شیراز دانست و گفت: همه تعهدات من و همکارانم عمل به این آیه شریفه خواهد بود و من امروز تعهدات خود را بیان می‌کنم تا بار مسئولیتم سنگین‌تر شود.

سرپرست دانشگاه شیراز ایجاد فضای آزاداندیشی را از وظایف مدیران دانشگاهی دانست و افزود: دانشگاه محل تمرین و سعی خطای جوانانی است که پشتوانه مدیریتی کشور محسوب می‌شوند.

ارشاد ایجاد انگیزه بین دانشجویان و اساتید دانشگاه شیراز جهت تولید علم و همچنین استفاده تدریجی از نیروهای جوان و تحصیلکرده را از جمله برنامه‌های خود به عنوان رییس جدید دانشگاه شیراز عنوان کرد و قانونمندی، پرهیز از امور مناقشه انگیز، حفظ حرمت افراد، احقاق حقوق تضیع شده اساتید و دانشجویانی که بنا به دلایل شخصی ظلمی به آن‌ها شده است و دوری از تنگ نظری را از جمله رئوس دیگر برنامه‌های خود در دانشگاه شیراز خواند.

وی با استناد به منویات مقام معظم رهبری که دانشگاه شیراز را دارالعلومی در دل دارالعلوم خوانده‌اند، گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا دانشگاه شیراز را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

ارشاد دانشگاه را سیستمی پیچیده و مدیریت آن را نیازمند تفکر خلاق دانست و گفت: دانشگاه باید کانون فعال نظریه‌پردازی و نوآوری در تمام زمینه‌ها باشد که در این راستا استقلال عمل دانشگاه به منظور تفکر پیرامون مسائل جامعه ضروری است.

از فعالیت قانونی تشکل ها در دانشگاه استقبال می کنیم

سرپرست جدید دانشگاه شیراز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: از حضور و فعالیت‌ تشکل‌های مختلف دانشجویی و دانشگاهی در چارچوب موازین قانونی، استقبال و حمایت می‌کنیم و آن را برای ایجاد فضایی بانشاط و شاداب در محیط دانشگاه، ضروری می‌دانیم.

وی با بیان این مطلب که همه باید سعه‌ صدر و تحمل خود را بالا ببریم و به صدای مخالف هم گوش دهیم و با پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی و برخوردی، در کنار هم در ایجاد فضایی با نشاط در دانشگاه، همکاری و همراهی کنیم، افزود: اگر دانشجو یا استادی خارج از چارچوب قوانین و طی مراحل قانونی، سلیقه‌ای، از کار یا تحصیل محروم شده باشد، به حتم رسیدگی خواهد شد.

ارشاد با بیان اینکه جداسازی ورودی دانشجویان دختر و پسر به پردیس دانشگاه، تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای مربوطه بوده است، گفت: باید موضوع را ارزیابی و براساس نظرات دانشجویان، موضوع را بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد.

وی در عین‌حال تصریح کرد: به‌هیچ عنوان هیچ گونه برخورد سلیقه‌ای را در محیط دانشگاه با هیچ فردی جایز نمی‌دانیم، ملاک عمل ما در همه ابعاد قانون و ضوابط قانونی و دستور‌العمل‌هاست.

سرپرست دانشگاه شیراز در خصوص ممانعت حراست دانشگاه از حضور خبرنگاران در برخی برنامه‌ها و مراسم‌های برگزار شده در پردیس این دانشگاه نیز گفت: خبرنگاران منعکس کننده و ارتباط دهنده فضای دانشگاه و دانشجویان با جامعه و بالعکس هستند لذا حضورشان در برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی ضروری است.

سرپرست دانشگاه شیراز، خواستار ارتباط بیشتر و حضور فعال‌تر خبرنگاران و رسانه‌های مختلف در عرصه دانشگاه و اخبار دانشگاهی و همراهی با روابط عمومی این نهاد علمی شد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
استاد دانشگاه
-
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
1
سلام بر حاكميت تعقل و تدبر بر دانشگاه شيراز
استاد
-
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
1
همين آقايان 10 سال پيش بر دانشگاه شيراز حاكم بودند.ما كه بجاي تعقل و تدبر در بسياري از زمينه ها شاهد تهديد و ... بوديم.خاطره رفتارهاي آنچناني بعضي از معاونين ايشان با اساتيد هنوز فراموش نشده است!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
1
حاکمیت چهارساله اصولگرایان را هم دیدیم مملو بود از تهمت-توهین -محاکمه های بی مدرک- استخدام تندروها -هتک حرمت -جناحی عمل کردن و انتصاب هم باندی ها و عزل یک هفته ای مخالفین و حتی شبه مخالفین- حمایت از متقلبین علمی...البته اصلاح طلبان هم آش دهن سوزی نیستند
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
0
هرچه ضربه خورده ایم از تند روی بعضی کاسه های داغتر از آش است.متاسفانه اینگونه افراد هم در میان اصول گرایان وجود دارند هم در میان اصلاح طلبان.این افراد به دکتر مؤذنی علی رغم محبوبیت بالای ایشان در میان دانشگاهیان، آسیب رساندند و امروز خطر همین افراد اما از جناحی دیگر دکتر ارشاد را که انسانی با نجابت است تهدید می کند.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
0
برادر یا خواهر ناشناس،ای کاش یاد میگرفتیم که به این آسانی به دیگران تهمت ناروا نزنیم! خداوند ناظر بر گفتار و کردار ماست!.حساب و کتابی در کار است و قیامتی در راه...