کد خبر: ۵۰۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲

عيادت جنگل داران كشور از درختان بيمار بلوط فارس

فارس همواره پیشتاز اجراي پروژه ملی کنترل و پیشگیری از خشکیدگی اکوسیستم‌های جنگلی در ختان بلوط در كشور بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، در راستاي اجرايي شدن دستورالعمل ابلاغي درخصوص راهكارهاي مهار پديده خشكيدگي جنگلهاي زاگرس اين بار امين پور، معاون دفتر امور منابع جنگلي سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري كشور و هيات همراه به فارس آمدند تا ضمن بازديد از اقدامات انجام گرفته در راستاي كنترل و پيشگيري پروژه خشكيدگي درختان بلوط در مناطق جنگلي استان فارس ازجمله منطقه دشت برم كازرون از نزديك در جريان روند كاري اين حوزه قرار گيرند.

معاون دفتر امور منابع جنگلي سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري كشور در اين بازديد با مثبت ارزيابي نمودن فعاليتها در اين زمينه ابراز خرسندي كرد و اظهار داشت: فارس همواره پیشتاز اجراي پروژه ملی کنترل و پیشگیری از خشکیدگی اکوسیستم‌های جنگلی در ختان بلوط در كشور بوده است.

سيد كاظم بردبار مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس هم با اشاره به تشكيل كميته تخصصي مقابله با پديده خشكيدگي درختان جنگلي بلوط و نيز شناسايي و بررسي عملکرد ،ارزيابي و اقدامات انجام گرفته اين بحران تا امروز تصريح كرد: اختصاص ردیف اعتبار مستقل برای مقابله با زوال بلوط‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که می‌تواند باعث حفظ و صیانت رویشگاه‌های زاگرسی شود.

بردبار افزود: برای جلوگیری از خشک شدن درختان بلوط در جنگل های استان فارس تلاش کرده ایم زراعت های دیم در این جنگل ها را که موجب جذب آب و خشک شدن درختان می شود ساماندهی کنیم.

وي اذعان داشت: سوسک چوبخوار آفت بسیار خطرناکی است که در هر مرحله با تخم گذاری در تنه درختان بلوط باعث می شود با تغذیه لارو از آب درون آوندها، درخت کاملا خشک شود.

وي افزود: براساس برآوردهاي انجام شده از سوي كارشناسان اداره كل تاكنون 89 هزار هكتار از سطح عرصه هاي جنگلي استان فارس در مناطق مختلف جنگلي با ميزان درصد خشكيدگي متفاوت تحت تاثير خشكيدگي قرار گرفته اند.

وي برضرورت تامين منابع و اعتبارات كافي مورد نياز در راستاي اجراي كامل طرح مقابله با خشكيدگي بلوط زارهابا توجه به پيچيدگي مسائل مربوط به حوزه تحت تاثير خشكيدگي بلوط از نظر مسائل فني، اقتصادي و اجتماعي تاكيد كرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
0
خسته نباشید ای جنگلبانان عزیز