کد خبر: ۵۰۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 7 بهمن

هنوز متروی شیراز تمام نشده٬ صدای کلنگ متروی «صدرا» بلند شد!

شهردار صدرا گفته است که سال آینده متروی صدرا کلید خواهد خورد!

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی امروز طعم ترافیک دارد. طرح ترافیک شیراز که هم‌چنان محل بحث و بررسی و حتی به تازگی منازعه شده، امروز حضور پررنگی در روزنامه‌های استان داشت.

«نیم‌نگاه» از قول معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تیتر زده است: «اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز بنابر ابلاغ وزیر کشور لازم الاجرا بوده است». زحمتکش گفته که مغز مرکز کنترل ترافیک را به کسی نمی‌دهیم. سه تیتر از تیترهای صفحه اول این روزنامه هم به روابط تجاری هند و ایران به خصوص فارس اختصاص یافته است.

«پیشنهاد بودجه 2300 میلیارد تومانی برای شهرداری شیراز» را «افسانه» تیتر یک خود کرده است. یادداشت روز این روزنامه هم با عنوان «ترافیک پلکانی» است که در آن آمده: «در حالی‌که سایت‌های اداری باید متمرکز و مطب‌ها و بیمارستان‌ها پراکنده باشند، آن‌ها کاملا برعکس عمل کرده‌اند. در همان زمان که برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی کاری نکرده‌اند، اجازه داده‌‌اند که مرکزهای خرید در شلوغ‌ترین خیابان‌ها ساخته شود و ... ». اما در صفحه آخر افسانه، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان شیراز ضمن ضرورت تغییر نگاه مسئولین به صنف طلافروشان گفته است: «عیار بالا دلیلی بر افزایش مرغوبیت نیست. در کل اروپا عیار طلا 8 و 9 و در آمریکا 10 است اما 99 درصد طلای کشورمان 18 است»!

«سبحان» تیتر یک خود را به تنخواه ده هزار میلیارد تومانی دولت برای پرداخت یارانه نقدی اختصاص داده است. افزایش 100 درصدی سهمیه عمره فارس نسبت به سال گذشته و بهره برداری از 5 واحد صنعتی جدید در شهرک صنعتی شیراز از دیگر تیترهای مرتبط با استان فارس است که در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود.

«خبر جنوب» اما از کلید خوردن قطار شهری صدرا در سال آینده خبر داده است. شهردار صدرا گفته است مشاور، 4 ایستگاه قطار شهری را در صدرا پیش‌بینی کرده است. «بگومگوهای بی‌نتیجه بر سر یک پروژه 13 ساله شیراز» عنوان گزارش این روزنامه از همایش چالش‌های سد تنگ سرخ است که بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت، مخالفان قانع نشدند و معاون محیط زیست فارس هم سخنان برخی سخنرانان را پر از تناقض توصیف کرد. این روزنامه به سراغ رئیس اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم رفته است تا از او بشنود که 100 میلیارد تومان کسری بودجه درمان در فارس وجود دارد. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس هم گفته که عده‌ای به اسم سرمایه‌گذار با سرمایه زیر 100 میلیون دنیال وام‌های چند میلیاردی هستند.

اما مطلبی که دیروز خبرجنوب و افسانه از شهرداری منطقه 6 سفارش گرفته بودند را امروز «عصر مردم» منتشر کرد البته با تفاوت‌هایی در ظاهر و نه محتوا! سخنان استاندار در فیروزآباد مبنی بر این‌که برای اداره کشور منتظر اتفاقات و معجزه نمی‌مانیم، تیتر یک عصر مردم بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
0
بله وقتی انتخابات اونجوری تو صدرا برگزار میشه و فقط لرها اونجا رو دست میگیرن میشه همین
چند روز مردم تو محاصره برف بودند نتونستند کاری بکنن حالا میخان مترو بیارن